2017-07-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Kul att kunna jämföra honom och Lukaku den här säsongen när de nu jagats av samma klubbar.

Tror, och vill tro, att Lukaku kommer klara sig bättre, men det ska bli kul att se.
Vet inte hur mycket det egentligen ger. Chelsea ville ju ha Lukaku framför Morata, så det är inte direkt så att man efter säsongen kan skratta åt Chelsea för att dom valde Morata och inte Lukaku eftersom det var ju Lukaku dom/Conte ville ha från början. Möjligen kan man håna deras passivitet.

Sen är det väl också som bekant olika förutsättingar. Morata ska anpassa sig till ett 3-4-3 och en helt ny liga, å andra sidan ska Lukaku "steppa upp sig" och visa att han kan leverera på en högre nivå.
Citera
2017-07-19, 19:59
Medlem
TKD_1337s avatar
För de pengarna är det rätt att sälja Morata men vi sätter oss själva i en dålig sits. Vem ska göra målen nu när Morata och James lämnat? De två var bland de fem bästa målskyttarna i laget totalt sett.

Uppenbarligen räcker det inte med Benzema och Mayoral.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-07-19 kl. 20:10.
Citera
2017-07-19, 20:05
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
80 miljoner euro..

Lika sjukt, om stämmer, som att Real Madrid skänkte bort James, jämnade ut sig till slut mellan bänknötarna.

PL har desperat svårt att locka topplirare och måste bjuda upp så inni helvete för mediokra talanger.

Det sagt kan kanske Morata växa in i kostymen till slut. Hoppas han lyckas.

Nu är pengarna inne för att ta in Mbappe. Blir intressant att se om det ryktet stämmer, då det sagts att det enbart kunde ske när Morata skeppats. Helvete vilket lag de får isf

EDIT 80 + rörliga dock från Marca
Senast redigerad av bludderbladder 2017-07-19 kl. 20:09.
Citera
2017-07-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Ännu mer komiskt är ju att Morata inte på något vis är ett första eller ens ett andrahandsval. Så detta är en dyr nödlösning (en skicklig sådan förvisso).

Annars är det intressant att se hur stilla det varit kring Auba, vilket får mig att fundera på om det är han själv som väntar ut Real - Real i sin tur försöker lösgöra resurser genom att sälja av James och Morata men att de i första hand vill ha Mbappé och där Auba är plan b.

Om Mbappe går till Real så går då Auba till PSG? Eller blir det rentav Milan? Eller Kina??
Det stämmer ju inte helt att Morata var ett tredjehandsval, enligt trovärdiga Chelseajournalister så var Contes förstaval alltid Morata medans ledningen föredrog Lukaku.
Citera
2017-07-19, 20:13
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Vet inte hur mycket det egentligen ger. Chelsea ville ju ha Lukaku framför Morata, så det är inte direkt så att man efter säsongen kan skratta åt Chelsea för att dom valde Morata och inte Lukaku eftersom det var ju Lukaku dom/Conte ville ha från början. Möjligen kan man håna deras passivitet.

Sen är det väl också som bekant olika förutsättingar. Morata ska anpassa sig till ett 3-4-3 och en helt ny liga, å andra sidan ska Lukaku "steppa upp sig" och visa att han kan leverera på en högre nivå.

För mig är skillnaden dock att jag tycker inte Lukaku är i närheten av £90m medans Moratta kan vara värd det(nej ingen är värd dessa pengar men sett till hur det ser ut idag). Så som jag har förstått det så var det klubben som ville ha Lukaku medans Conte velat ha Moratta. Det förklarar oxå varför Chelsea inte riktigt la manken till för att ro hem den affären medans man själva bara väntade på rätt tillfälle för Moratta och slog till. Jag tycker som sagt fortfarande att Chelsea dodged a bullet när det kommer till Lukaku. 90 millar för en spelare som har en fruktansvärt dålig första touch och bara gör 3-4-0-målen är inte värt det. Det är rent ut sagt galenskap att gå med på det. Han hade dessutom bara 2 år kvar på sitt kontrakt medans Moratta hade 4. Lukaku gjorde 25 baljor förra säsongen men jag hade aaaaldrig bytt honom mot Costa tex som bara gjorde 20 baljor. Jag bryr mig inte om vår striker gör 1mål under säsongen men när det väl gäller så ska han vara där.. Det är inte Lukaku i dagens läge..
Citera
2017-07-19, 20:17
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
För de pengarna är det rätt att sälja Morata men vi sätter oss själva i en dålig sits. Vem ska göra målen nu när Morata och James lämnat? De två var bland de fem bästa målskyttarna i laget totalt sett.

Ja de förlorar enormt mycket med poäng, främst med James men även med Morata, och speciellt lite mål då.. men (de andra..) backuperna har ju verkligen steppat upp och levererat poäng på sistone när de inte har gjort det riktigt tidigare i karriären kanske.. jag tänker främst på Isco, Kroos, Vazquez, Asensio gjorde väl en del ass i Espanyol dock, och t.o.m. Kovacic.. man får hoppas på att de fortsätter med det och få något speciellt till kanske.. Mbappe

Men de förlorar poängspelare helt klart.

Svårt att se vad de skall ta in annars.. vill Auba vara avbytare, och om han spelar ordinarie kommer han då att ändra Reals spelsätt för mycket om han petar Benzema.. vem vet.

Men de behöver ju en spets till i truppen helt klart.. man har väl sålt, lånat ut både Mayoral och Mariano så.. ok kanske behåller de Mayoral då. Men det är 4 potentiella forwards med James borta ut truppen, och jag ser inte många av de andra som kan spela det direkt.. man kan väl sätta upp Asensio om det krisar och Bale kanske är tänkt att spela forward om de spelar fortsätter med 4-4-2.

Sanslöst tjockt på mitten nu dock..
Senast redigerad av foool13 2017-07-19 kl. 21:02.
Citera
2017-07-19, 20:30
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Morata officiellt klar.
https://www.chelseafc.com/news/latest-news/2017/07/morata-transfer-agreed.html

Nu lugnar vi oss. Klubbarna är överens, kontraktsförhandling och läkarundersökning återstår fortfarande.
Citera
2017-07-19, 20:35
Medlem
foool13s avatar
Och nu är Ross Barkley borta 4 veckor efter operation... lutar väl ännu mer att han blir kvar då kanske.

Citat:
BARKLEY INJURY

Everton have announced Ross Barkley has undergone groin surgery and will be out for around four weeks.

The England international has been linked with a move to Tottenham.
Citera
2017-07-19, 21:29
Medlem
Telegraph uppger att "initial fee" ska ligga på 58 milj pund vilket är betydligt lägre än vad som rapporterats. Sen tillkommer ju add-ons och liknande men han ser fortfarande ut att bli billigare än vad man först trott och framförallt betydligt billigare än Lukaku(firtfarande svindyr såklart) om man ska tro på uppgifterna.
http://www.telegraph.co.uk/football/2017/07/19/alvaro-morata-verge-completing-chelsea-move/amp/
Citera
2017-07-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
https://twitter.com/juventusfcen/status/887660325532827648

Szczesny klar för Juventus.

Märklig historia att slava bort en egenfostrad målvakt till juve. I vanlig ordning för kaffepengar. Arsenal är förmodligen den sämsta klubben i hela ligan på att få betalt. Hur man nu lyckas sitta på utgående kontrakt på sina två största stjärnor samtidigt plus Oxlade Chamberlain är lite av en gåta, men måste vara någon form av rekord i uselhet.
Citera
2017-07-19, 23:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Telegraph uppger att "initial fee" ska ligga på 58 milj pund vilket är betydligt lägre än vad som rapporterats. Sen tillkommer ju add-ons och liknande men han ser fortfarande ut att bli billigare än vad man först trott och framförallt betydligt billigare än Lukaku(firtfarande svindyr såklart) om man ska tro på uppgifterna.
http://www.telegraph.co.uk/football/2017/07/19/alvaro-morata-verge-completing-chelsea-move/amp/

Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
80 miljoner euro..
60 m pund låter väl mer "ok" med dagens mått mätt. Iallafall när lukaku kostar 75 m pund. Om siffrorna nu stämmer. Vet vi ju inte. Men även sky säger att det är 60 m pund som gäller. Lukaku till chelsea, morata till united blev alltså på några veckor tvärtom. Alltså morata till chelsea och lukaku till man united. Blir ju en kul kamp att följa. Var ju egentligen bådas andraval så att säga. Lukaku snabbar, tyngre och mer van vid Premier league. Morata mer teknisk. Har mer erfarenhet av spel på toppnivå och mer erfarenhet av att vinna. Men ett osäkert kort i PL. Har väl heller aldrig varit helt 100 ordinarie.

Om summan 60 m pund stämmer håller jag chelseas värvning högre. Tycker det är ett bättre värde. Är det 75 m pund (80 m euro) så är det jämt skägg.
Citera
2017-07-20, 09:49
Medlem
4522s avatar
Morata kommer göra det jättebra i Chelsea och jag skulle bli väldigt förvånad om han inte kommer över 20-målsstrecket. Jag ser inga märkligheter vad gäller priset givet hans kvalitet, tidigare klubbadresser och målproduktion med förhållandevis lite speltid. Han har ju förmågor som jag tror kommer att passa klockrent i Chelsea, särskilt hans djupledsspel och att han kan driva boll framåt i ett väldigt högt tempo. Tror hans anländande kan ta klubbens anfallsfotboll till en ny nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in