2017-12-28, 15:49
Medlem
Ett sanslöst pris men jag tycker Liverpool gör en högst nödvändig värvning. Försvaret har sett skakigt ut och det säger sig självt att det inte håller att ha bolldrällare som Lovren och Klavan i mittlåset om man på allvar vill utmana om titeln. Detta vet alla som kollat på Liverpools matcher och det har hämmat laget enormt. Jag skulle nästan tippa att de varit Citys främsta utmanare den här säsongen om det inte vore för försvaret.

Van Dijk är enligt mig en av ligans bästa mittbackar och en spelare att bygga försvaret kring de kommande åren. Han utstrålar ett lugn, är bra med bollen och en jätte i luftrummet. Det ska bli spännande att se om han lever upp till förväntningarna.

Jag hade inte förväntat mig det priset men duktiga mittbackar växer knappast på träd idag och Van Dijk är 26 år - han lär fortsätta utvecklas och har många år kvar. Det är ett genomtänkt och långsiktigt köp. Priset går alltid att diskutera.
Senast redigerad av radiopanna 2017-12-28 kl. 15:54. Anledning: Tillägg
Citera
2017-12-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Har du missat att man snackat om summan och honom på två sidor nu? Sluta stalka mig snälla.

Du har uppenbarligen missuppfittat begreppet ”Silly Season”, men fortsätt att diskutera Klopp du.. med dig själv.
Citera
2017-12-28, 16:42
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Har du missat att man snackat om summan och honom på två sidor nu? Sluta stalka mig snälla.

Och i somras gick Dembele för 1,5 miljard. Och Lindelöf gick för en liknande summa som Salah.
Citera
2017-12-28, 16:51
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Och i somras gick Dembele för 1,5 miljard. Och Lindelöf gick för en liknande summa som Salah.

Salah har ialla fall gjort sig pengarna värda tycker jag
Citera
2017-12-28, 16:55
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Salah har ialla fall gjort sig pengarna värda tycker jag

Absolut, men det blir fel att jämföra transfersummor med varann då varje enskild transfer är unik. Hade van dijk spelat i Italien eller Spanien hade han säkert kostat som lindelöf. Nu värvades han inom pl och då borde alla veta att det blir väldigt dyrt.
Citera
2017-12-28, 17:11
Medlem
santacls avatar
https://www.theguardian.com/football/2017/dec/28/everton-cenk-tosun-besiktas-turkey-striker

Everton agree £25m deal with Besiktas for Turkey striker Cenk Tosun
Citera
2017-12-28, 17:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
https://www.theguardian.com/football/2017/dec/28/everton-cenk-tosun-besiktas-turkey-striker

Everton agree £25m deal with Besiktas for Turkey striker Cenk Tosun

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2017/12/25/turkiska-mycket-losa-uppgifter-zlatan-till-besiktas/

Citat:
Besiktas president Fikret Orman lovar att värva Zlatan om han lyckas sälja storstjärnan Cenk Tosun

Håller Orman sitt så åker Zlatan till Besiktas.

Ja ja, det återstår ju att se men vill Helena till Istanbul?
Citera
2017-12-28, 17:54
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
För denna summa man fixat van dijk borde klopp bara spela honom som ensam försvarare. 2009 gick Ronaldo till RM för 80m. Jisses

Soton kan ialla fall joina Juve med vem som skrattar mest nu. Klopp är en hycklare för övrigt. Enda jag ser folk säga är att han är van med PL, sen då?

Stones gick till City för 50m, vidic gick till United för 10m 05/06.

Förstår du nu hur dumt ditt resonemang är?

Alla klagade på Lfcs defensiv. Nu gör Klopp förbättringar och då klagas det igen. Internet är fullt av avund, speciellt från fans till klubbarna som blivit nekade av just den spelaren.

Bortser man från priset så får man se att man får in en av pls bästa mittbackar.
Citera
2017-12-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2017/12/25/turkiska-mycket-losa-uppgifter-zlatan-till-besiktas/

Håller Orman sitt så åker Zlatan till Besiktas.

Ja ja, det återstår ju att se men vill Helena till Istanbul?
Finns ju inte en chans att Zlatan byter klubb redan nu. Det vore ett misslyckande att avsluta den här säsongen på ett sådant sätt och det vore olikt Zlatan. Nej, isf är det i sommar han ansluter och då uppstår genast den stora frågan: Varför ska Zlatan dit?

Helena lär knappast hänka på dock, det lär nog bara vara ett kortvarigt legoknektjobb där det inte är lönt för familjen att följa med ens.
Citera
2017-12-28, 19:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Finns ju inte en chans att Zlatan byter klubb redan nu. Det vore ett misslyckande att avsluta den här säsongen på ett sådant sätt och det vore olikt Zlatan. Nej, isf är det i sommar han ansluter och då uppstår genast den stora frågan: Varför ska Zlatan dit?

Helena lär knappast hänka på dock, det lär nog bara vara ett kortvarigt legoknektjobb där det inte är lönt för familjen att följa med ens.

Nej, jag tror inte heller att Zlatan går dit men däremot kan jag tänka mig att han går till Milan. Helena hänger på dit.

Att jag tog upp det är mera för att visa på att i presidentval så lovas det vitt och brett.
Citera
2017-12-29, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WERRE-
Tror vi alla är överens om att det är en sjuk summa men maken till ogrundat skitsnack om van Dijk som spelare i samband med övergången har jag nog aldrig sett.
Flertalet svenska journalister som påstår att han är skadebenägen när han haft en skada de senaste 5 åren.
Folk överallt runt på nätet som säger att han är medioker och inte ens topp 10 mittbackar i PL och nu är han dessutom långsam också. Majoriteten av de som uttalar sig kan ju inte ens ha sett honom spela.

Här har du för upplysningsskull van Dijk i en löpduell mot en av PLs snabbaste spelare:
https://youtu.be/FIyw3AhP6Tg?t=312

Påstod jag att han var skadebenägen eller inte bland topp 10 mittbackar i PL?
Ett videoklipp mot Mané i löpduell som dessutom springer med boll säger inte så mycket.

Just frågetecken kring hans rörlighet & snabbhet ska ha varit anledningen till att Palace inte värvade honom från Celtic. Självfallet lär den scouten ha ågren idag, tycker själv att van Dijk är en riktigt bra försvarare där hans passning- och uppspelskvalitér sticker ut lite extra. Vad gäller hans attityd så är det väl bara att fråga Southamptonfans eller kolla på hans prestationer med deras u23 där han fick spela efter att ha bråkat. Eller hans ovilja till att träna under hans tid i Groningen. Tycker han ibland ser väl nonchalant ut på planen, något som inte lär synas för Pool på ett tag.

Att man inte kan ha kritik mot en sådan här värvning säger något om dagens klimat.
Är naturligtvis en skicklig spelare men tycker att prislappen är helt galen.
Citera
2017-12-29, 10:50
Medlem
Shanklygatess avatar
http://m.bild.de/sport/fussball/schalke/liverpool-will-goretzka-54319664,view=amp.bildMobile.html?__twitter_impres sion=true

Någon som är kunnig på tyska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in