Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Är ju väldigt subjektivt vilka som är bättre än coutinho. De bruyne Sanchez özil Hazard Silvax2 (i city) kan jag komma på så här på rak arm men som sagt. Subjektivt och individuellt hur man rankar spelare. Vet inte vad Pool har fått för bud men med tanke på de priser som gäller på marknaden bör man kräva 100 m pund iallafall, minst. Då hade jag nog sålt om han vill lämna. Ganska ojämn när han spelar även om topparna är skyhöga. Men hans skadehistorik är ingen rolig läsning. Att kunna ersätta med 2 klass spelare som inte är skadade hela tiden hade ju varit topp. Förutsatt att man kan spendera pengarna väl, vilket liverpool tidigare visat att man inte kan dock (torres).
I sina bästa stunder är Coutinho sannolikt ligans bästa offensive mittfältare, sett över en hel säsong tillhör han definitivt topp sju i mina ögon. Hans nersida är hans skadebenägenhet och att han kan ha en tendens att försvinna i matcher när det går tungt för laget.
Min högst amatörmässiga bedömning är att LFC knappast kommer att gå med på en försäljning oavsett vilket bud Barca kommer med denna säsong däremot kommer det troligen vara omöjligt att behålla honom ytterligare säsonger, om vi nu inte skulle råka vinna liga och CL denna säsong (jag vet, rent önsketänkande). Det verkar, åtminstone om man lyssnar på ryktena från Melwood som om Coutinho själv inte kommer att lämna in en transferbegäran utan att han för stunden är nöjd med sin roll på Anfield. När vi säljer honom, för det kommer sannolikt att ske så är troligen Naby Keita en som kan ersätta, andra som nämnts som ersättare för Coutinho är Hakim Ziyech från Ajax och Aturo Vidal från BM men det känns som riktiga långskott.
F.ö. ser det ut som att Klopp har en långsiktig tanke bakom sitt lagbygge och har mer fria händer att bygga laget än vad hans föregångare har haft. Det har pratats väldigt lite om den ökända sportkommittén som tidigare haft ett väldigt stort inflytande över spelartransaktioner.