Citat:
Ursprungligen postat av
Bexeyswan
Hej. Visste inte riktigt var jag skulle göra det här inlägget men kände att denna tråd var vettig. Jag söker Egentligen råd från folk med erfarenhetet.
Min situation: är 19 år och går i gymnasiet. Tar studenten om 3 månader. Anledningen till mitt inlägg är att jag vill veta om jag kommer dö snart. För två år sedan började jag ta kokain, då var det fredag lördag varje helg. Så har det hållt på och senaste året har det varit typ tisdag onsdag fredag lördag. I snitt en gubbe per gång. Ibland mer. Även tagit oändligt antal Eva (ecstasy) och annat skit man kommit över. Har lagt typ 100 k om året på detta. Min vilopuls nuförtiden är på ungefär 120 och jag får ofta ont i bröstet. Problemet är inte att jag inte vill sluta utan att det inte går. Alla mina polare kör också lika mycket och jag är alldeles för beroende och det finns så mycket runt mig att jag inte skulle kunna sluta. Min fråga är - finns det någon gammal riktig kola torsk som kan berätta om hur mycket som e farligt? Måste jag sluta nu nu eller kan man köra några år till? Tack för svar.
Är det farligt att ha en vilopuls på 120 och få bröstsmärtor när man är 19 år gammal? Nej naturligtvis inte, det är lugnt. Fortsätt du med centralstimulerande medel...
Läs ditt inlägg en gång till och fundera på vad du skulle råda någon annan att göra om de kom till dig och frågade vad du tyckte. Det är klart att det går att sluta, jag antar till exempel att dina föräldrar inte är medvetna om hur mycket du tar, berättar du för dem kommer de garanterat att hjälpa dig att både byta umgänge och se till att du inte får tag på mer droger om de är hyfsat vettiga.