2017-05-21, 22:19
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Nej, det stör jag mig inte på eftersom det inte är samma besatthet kring annan typ av matlagning.

Köp en grill ta en öl och njut av solen medans du gör mat, eller låter det jobbigt?
Citera
2017-05-21, 22:21
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Lär dig skriva ihop ord innan du talar om campingar...
Vidare så är det i de lite bättre familjerna förkläde förekommer, något som du tydligen inte har någon erfarenhet av.

Haha sluta titta så mycket på tv, du bor knappast på ett ställe med ''bättre'' familjer din loser.

Och om så är fallet, Vad är det för diagnos som gör att du stör dig så mycket på vad någon har på sig när den lagar mat?
Citera
2017-05-21, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Haha sluta titta så mycket på tv, du bor knappast på ett ställe med ''bättre'' familjer din loser.

Och om så är fallet, Vad är det för diagnos som gör att du stör dig så mycket på vad någon har på sig när den lagar mat?

Det har jag ju redan skrivit - de tror de är fräcka och de får fitta. Trots att själva grillandet är totalt iq-befriat. Troligtvis är det något som ligger djupt i våra gener som ni nötter inte kan bortse ifrån.
Senast redigerad av lampugn 2017-05-21 kl. 22:29.
Citera
2017-05-21, 22:28
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Det har jag ju redan skrivit - de tror de är fräcka och de får fitta. Trots att själva grillandet är totalt iq-befriar. Troligtvis är det något sim ligger djupt i våra gener som ni nötter inte kan bortse ifrån.

Nej det är du som gör bort dig något fruktansvärt. Grilla för att få fitta? Vilken jävla nolla du låter som.

Man lagar mat för att äta och bli mätt, hade det inte varit grillning hade du väl gjort en tråd om fiskare '' fan dom står UPP i en båt och tror ju mer fisk dom får ju mer får dom knulla på land!''
Citera
2017-05-21, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Nej det är du som gör bort dig något fruktansvärt. Grilla för att få fitta? Vilken jävla nolla du låter som.

Man lagar mat för att äta och bli mätt, hade det inte varit grillning hade du väl gjort en tråd om fiskare '' fan dom står UPP i en båt och tror ju mer fisk dom får ju mer får dom knulla på land!''

Tyvärr är det du som inte kan någonting om grundläggande mänsklig psykologi. Meningslöst att diskutera med en sån kretin men jag gör ett sista försök...
Du känner inte alls igen bilden av mannen i huset som ska visa sig på styva linan och briljera vid grillen?
Citera
2017-05-21, 23:00
Medlem
Själv börjar jag bli trött på grillmaten. Jämt när det ska grillas så blir det samma skit. Att lägga något annat än fläskkarré i skivor på grillen ses som en ny vetenskaplig upptäckt hos Svensson.
Citera
2017-05-21, 23:02
Medlem
Europes avatar
Nja, jag kan inte påstå att jag retar mig på det. Jag brukar i och för sig inte grilla så där vansinnigt mycket, men det beror lite på hur jag bor för tillfället. Jag älskade att som liten grilla hos mina morföräldrar vid sommarstugan, när vi på sommarkvällarna efter allt bastande och badande satt vid en stilla, spegelblank sjö och solens röda strålar och molnen reflekterades över hela sjöytan. Det var helt klart da shit.

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Äckligt fet mat är det också. Men jag tycker det är värst när det grillas på badstränder.

Jag är rätt säker på att det beror på vilken mat man väljer att grilla. Det finns ju en massa kött från däggdjur, fåglar, fiskar och andra djur som inte alls är överdrivet fett. Än mer finns det en massa vegetariska råvaror som inte är feta.

Senast grillade jag marinerad kängurukött på spett. Jag måste erkänna att jag inte vet om det är fett eller inte, men det smakade gott och mört i alla fall.
Senast redigerad av Europe 2017-05-21 kl. 23:06.
Citera
2017-05-21, 23:10
Medlem
Grillar så ofta det går under våren/sommaren. Grillen står alltid redo på altanen. Finns ingenting att göra inomhus. Skönt att vara ute i fint väder och grilla samt busa med ungarna, bonus när polare eller granne glider in på gården så blir det hela till en trevlig middag. Förstår att de som bor ensamma utan familj och vänner i en knarkarkvart till lägenhet i någon förort inte gillar grillning och lagsporter.
Citera
2017-05-21, 23:31
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Till att börja med är det ingen märkvärdig smakupplevelse.
Men det är inte mitt största problem. Problemet är alla som tror de är så jävla coola när de grillar. Värst är män med skjorta och förkläde. Borde vara skottpengar på detta avskräde.
Rent allmänt tycker jag mig också se ett tydligt samband mellan klent intellekt och stort intresse för grillning. Det mest efterblivna måste vara tillagning i folie - hört talas om ugn?
Kvinnorna kommer dock inte undan ansvar. Det är dessa kretiner till blötdjur som blir våta i trosan när deras män får briljera vid grillen. Då ställer de mer än gärna upp och dukar och diskar (de ställer säkert upp på både det ena och det andra efteråt också...).
Håller inte med dig. Grillat är gott (möjligen undantaget denniskorv som är kol på ena sidan och kall på den andra men det är närmare 40 år sedan)..
Å andra sidan grillar jag inte mer än ca 10ggr per år. Lagom är bäst liksom.
Citera
2017-05-21, 23:36
Medlem
Ludermassignegers avatar
Grillade 2 fläskfiléer och ett färdigmarinerat revbensspjäll, sköljde ned det med 3 coronas, och det bara vattnades i fittan på flickvännen men fick tyvärr ingen fitta efteråt pga vm-finalen i hockey.

Nästa grilltillfälle ska jag dock fan få fitta efteråt.
Citera
2017-05-22, 01:11
Medlem
johanjosefssons avatar
Tänk att en sån liten sak som "grillande män i förklädde" kan framkalla så mycket hat i en person. Inte konstigt att världen ser ut som den gör.

Du projicerar ditt egna misslyckade liv på andra, väx upp och var en karl för i helvete!
Skottpengar skall det vara på politiker som missköter sig och våldtäktsmän, inte Svenssons som för en gång skull kan känna sig lite "coola" i livet, trots allt slit, även om de är patetiska.
Citera
2017-05-22, 01:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asylbarn
Grillar så ofta det går under våren/sommaren. Grillen står alltid redo på altanen. Finns ingenting att göra inomhus. Skönt att vara ute i fint väder och grilla samt busa med ungarna, bonus när polare eller granne glider in på gården så blir det hela till en trevlig middag. Förstår att de som bor ensamma utan familj och vänner i en knarkarkvart till lägenhet i någon förort inte gillar grillning och lagsporter.

Exakt så. Matlagning blir väldigt trevlig med grillning. Man har plats att samtala, man kan gå iväg. Barn kan leka runt omkring. Farfar kan sitta ute i solen och snacka med svärsonen. Det är en spegling livet mina vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in