2017-05-21, 21:59
Bannlyst
Till att börja med är det ingen märkvärdig smakupplevelse.
Men det är inte mitt största problem. Problemet är alla som tror de är så jävla coola när de grillar. Värst är män med skjorta och förkläde. Borde vara skottpengar på detta avskräde.
Rent allmänt tycker jag mig också se ett tydligt samband mellan klent intellekt och stort intresse för grillning. Det mest efterblivna måste vara tillagning i folie - hört talas om ugn?
Kvinnorna kommer dock inte undan ansvar. Det är dessa kretiner till blötdjur som blir våta i trosan när deras män får briljera vid grillen. Då ställer de mer än gärna upp och dukar och diskar (de ställer säkert upp på både det ena och det andra efteråt också...).
Citera
2017-05-21, 22:07
Medlem
Halvkallt, blåsigt, mygg överallt, väntar i evigheter på att maten ska bli klar. Nej, stannar nog hemma.

Lagar maten helst inomhus, thank you very much.

Förstår inte grillning heller, förstår inte lagsporter heller för den delen. Grillning och fascinationen kring sport (främst fotboll och ishockey) brukar gå hand i hand.
Citera
2017-05-21, 22:07
Medlem
Halloween2s avatar
Låter som någon suger på att grilla eller aldrig blir inbjuden till grillning.

Du bor säkert i en husvagn på en camping plats. '' förklädde '' jo det ser man ju jäääätte ofta.

Grillat är gott och hör till sommaren, sluta vara en sån jävla bitterfitta.
Citera
2017-05-21, 22:09
Medlem
note-its avatar
Äckligt fet mat är det också. Men jag tycker det är värst när det grillas på badstränder.
Citera
2017-05-21, 22:10
Medlem
dwgs avatar
Intresset ligger i matlagning, är det varm så flyttar man ut köket.
Eller stör du på oss matälskare Under vinterhalvåret när vi står inne och gör mat?
Citera
2017-05-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Du bor säkert i en husvagn på en camping plats. '' förklädde '' jo det ser man ju jäääätte ofta.

Jag har aldrig någonsin märkt skillnad på kött som är grillat eller tillagat på annat sätt. Om det är "KOLSMAKEN" du är ute efter så är det med största sannolikhet tändvätska du smakar.
Citera
2017-05-21, 22:11
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

Det är mycket vi är oense om, men här håller jag faktiskt med dig. Vem gillar inte att grilla?
Citera
2017-05-21, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denavtrubbade
Halvkallt, blåsigt, mygg överallt, väntar i evigheter på att maten ska bli klar. Nej, stannar nog hemma.

Lagar maten helst inomhus, thank you very much.

Förstår inte grillning heller, förstår inte lagsporter heller för den delen. Grillning och fascinationen kring sport (främst fotboll och ishockey) brukar gå hand i hand.

Skönt att höra att man inte är ensam. Givetvis är lagsporter helt ointressant.
Citera
2017-05-21, 22:12
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denavtrubbade
Jag har aldrig någonsin märkt skillnad på kött som är grillat eller tillagat på annat sätt. Om det är "KOLSMAKEN" du är ute efter så är det med största sannolikhet tändvätska du smakar.

Varför skulle jag tycka om kolsmak? Ne jag har inte ätit grillat som smakar kol, jag älskar stekt fläskfile men det är något med att sitta utomhus på altanen och grilla en fläskfile när man suttit inomhus och ätit från september till maj.
Citera
2017-05-21, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Intresset ligger i matlagning, är det varm så flyttar man ut köket.
Eller stör du på oss matälskare Under vinterhalvåret när vi står inne och gör mat?

Nej, det stör jag mig inte på eftersom det inte är samma besatthet kring annan typ av matlagning.
Citera
2017-05-21, 22:15
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Äckligt fet mat är det också. Men jag tycker det är värst när det grillas på badstränder.

Blir hamburgarna, korven eller köttbiten mindre äcklig och fet om man lagar den inomhus?

Kan hålla med om att det att grilla på en badstrand låter WT men om det görs på kvällen utan andra som är på stranden så är det inge fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är mycket vi är oense om, men här håller jag faktiskt med dig. Vem gillar inte att grilla?

Bra där!
Citera
2017-05-21, 22:17
Bannlyst
Citat:

Lär dig skriva ihop ord innan du talar om campingar...
Vidare så är det i de lite bättre familjerna förkläde förekommer, något som du tydligen inte har någon erfarenhet av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in