Citat:
Ursprungligen postat av
Aethelred
Man behöver inte ogilla grillat för att se en poäng i TS påstående. Män som tror de är manliga och skickliga när de grillar, trots att grillning är den enklaste matlagningsformen, är ofta av lite klenare begåvning. Resultatet blir ofta under förväntan.
Det verkar vara allmänt lite otydligt vad som är diskussionsämnet. Grillning som matlagningssätt, hur maten kan bli eller hur den brukar vara, folk som grillar eller vissa typiska tillställningar med grillning ('grillparty'), samt - som TS verkade vara inne på - eventuellt missnöje av en "viss typ" (faktiska frekvens bland grillare obekant) av människor som brukar grilla.
Men när det gäller det du refererar till: vad får man när man tar bort grillen från en idiot? Tja, fortfarande en idiot. Det känns väl inte uppenbart att peka ut grillen som det centrala problemet?
Edit: Som jag skrev tidigare, så brukar jag inte ofta grilla. Och om jag gör det, så uppskattar jag att göra det i första hand som en del av upplevelsen av att vara ute på sommaren, inte i första hand för att det skulle slå alla andra tillredningssätt. Det är trots allt svårt att få med vår gasspis ut. Jag är kanske inte speciellt förtjust i grillfester och föredrar grillningen t.ex. vid en mer intimare sammankomst en vacker sommarkväll någonstans där det är vacker natur vid vattnet. Men samtidigt vill jag ändå påpeka att grillare vid grillfester som inte imponerar med sitt intellekt eller sin intelligens brukar inte imponera med dem i andra sammanhang heller.