Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-22, 02:16
Medlem
Man behöver inte ogilla grillat för att se en poäng i TS påstående. Män som tror de är manliga och skickliga när de grillar, trots att grillning är den enklaste matlagningsformen, är ofta av lite klenare begåvning. Resultatet blir ofta under förväntan.
Citera
2017-05-22, 03:38
Medlem
Skjutas borde dem. Varenda en
Citera
2017-05-22, 03:48
Medlem
JokkMokks avatar
Kan inte komma på något godare än grillat fläskkött.
Citera
2017-05-22, 06:02
Medlem
Germanofils avatar
Till skillnad från TS så har jag inget emot att andra människor grillar. Däremot hatar jag att göra det själv. En jävla massa meck med kol som ska tändas, vänta på rätt temperatur. Flytta runt maten på ett jävla galler för att allt ska bli lagom grillat. Sen måste man rengöra gallret efteråt. Dessutom är grillmat typ 500 % mer cancerframkallande än mat som man tillagar i köket "på vanligt sätt".
Citera
2017-05-22, 06:07
Medlem
Vad härligt det måste vara att skjuta blodtrycket i höjden över att människor grillar när det är varmt ute.
Citera
2017-05-22, 06:54
Medlem
Gurglarens avatar
Intressant. Visste inte att det fanns människor som störde sig på grillning, då maten blir 100 ggr godare. Där ser man! Sen kan jag säga att jag hade stört mig lika mycket på någon i ett jävla förkläde
Citera
2017-05-22, 07:12
Medlem
Tervulls avatar
Alla stränder kring västkusten både vid sjöar och hav är överfulla av muslimer och andra invällare som breder ut sig, gapar och tar upp allt space. Det grillas i långa banor så man håller på att kvävas. Det hatar jag! Borde vara både förbud mot hucklen och grillar på allmän badplats. Svenskarna flyr...
Citera
2017-05-22, 07:22
Medlem
stpungens avatar
Grillat är på sin höjd ok, oftast ganska äckligt, värst är grillfester när smutsiga, flottiga grillgaller plockas fram med ursäkten att värmen dödar bakterierna, otroligt äckligt och en orsak till att jag lämnat grillfester, orkar inte se när berusade människor grisar i sig en grillskiva som marinerats på en gallerbädd av härsket flott, men kul fester kan det bli och man kan ju låta bli maten..kul att va lite vt ibland
Citera
2017-05-22, 07:41
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Man behöver inte ogilla grillat för att se en poäng i TS påstående. Män som tror de är manliga och skickliga när de grillar, trots att grillning är den enklaste matlagningsformen, är ofta av lite klenare begåvning. Resultatet blir ofta under förväntan.

Det verkar vara allmänt lite otydligt vad som är diskussionsämnet. Grillning som matlagningssätt, hur maten kan bli eller hur den brukar vara, folk som grillar eller vissa typiska tillställningar med grillning ('grillparty'), samt - som TS verkade vara inne på - eventuellt missnöje av en "viss typ" (faktiska frekvens bland grillare obekant) av människor som brukar grilla.

Men när det gäller det du refererar till: vad får man när man tar bort grillen från en idiot? Tja, fortfarande en idiot. Det känns väl inte uppenbart att peka ut grillen som det centrala problemet?

Edit: Som jag skrev tidigare, så brukar jag inte ofta grilla. Och om jag gör det, så uppskattar jag att göra det i första hand som en del av upplevelsen av att vara ute på sommaren, inte i första hand för att det skulle slå alla andra tillredningssätt. Det är trots allt svårt att få med vår gasspis ut. Jag är kanske inte speciellt förtjust i grillfester och föredrar grillningen t.ex. vid en mer intimare sammankomst en vacker sommarkväll någonstans där det är vacker natur vid vattnet. Men samtidigt vill jag ändå påpeka att grillare vid grillfester som inte imponerar med sitt intellekt eller sin intelligens brukar inte imponera med dem i andra sammanhang heller.
Senast redigerad av Europe 2017-05-22 kl. 07:51. Anledning: Edit
Citera
2017-05-22, 07:44
Medlem
Disasterbators avatar
Jag grillar enbart för att få lite lugn och ro. Sitta och glo lite på grillen med en öl och surfa. Frugan håller sig borta och låter mig vara ifred medan jag "lagar mat". Ungarna får hålla sig borta från den varma och farliga grillen. Perfekt.
Vill absolut inte ha några sexuella tjänster som tack för hjälpen.

Att det är jobbigt och komplicerat att grilla är ett påhitt för att hålla tjejer borta. Inte locka dit dem.

Du har inte fattat nåt.

P.s. Förkläde var smart. Det förstärker illusionen att man "lagar mat". Ska jag nog börja använda snarast.
Citera
2017-05-22, 07:54
Medlem
Ja, det är väl inte direkt kronjuvelen i svensk kultur. Sitta och vänta i snålblåst och stril medan någon komplexfylld snubbe ska visa sina färdigheter, gärna till tonerna av Lars Winnerbäck eller Kent. Roligare kan man ha.
Citera
2017-05-22, 07:56
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Det här med grillning har med primitiv jaktinstinkt att göra. På stenåldern när mannen kom hem med ett fällt byte skulle den tillagas över öppen eld. Alla blir fortfarande till sig när man köpt en flinta stek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in