Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-20, 23:31
  #1
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Fantastiska fakta i denna välfärdsstormakt.
http://www.hd.se/2017-05-20/fler-dor...ga-och-ensamma

Antalet utan annhöriga och med noll på banken ökar i Sverige.
Över 10% av de som avlider i Sverige idag är barskrapade.

Är detta kanske bara ett missförstånd???
Man får ju ändå inget med sig till "andra sidan"... Därmed är situationen resultatet av en exakt avvägd balansräkning.
Citera
2017-05-20, 23:46
  #2
Medlem
MelPoomenes avatar
Och när de är döda så åker många direkt till krematoriet som ett paket med sopor helt utan cermonier. Men det är väl rätt åt ett sådant ont och rasistiskt folk som måste förtryckas till tystnad av sina politiker så att de stolt kan svänga sig med hur underbart gott, fint, rätt och friktionsfritt allting är i ett av världens bästa länder, Sverjet.
Citera
2017-05-21, 00:11
  #3
Medlem
VelvetReds avatar
Jag antar att 0% utav dessa ser sig som muslimer.
Citera
2017-05-21, 00:45
  #4
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jag antar att 0% utav dessa ser sig som muslimer.

Det kan vi nog vara tämligen säkra på...
Citera
2017-05-21, 00:58
  #5
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Det kan vi nog vara tämligen säkra på...


Samtidigt fyller man landet med muskimer. Medans de äldre som byggt upp landet får dö i skam?

Hmm.

Jag börjar tro mer och mer på min teori om att Stefan Löfven är Islamist.
Citera
2017-05-21, 01:07
  #6
Medlem
Xer0s avatar
Najs, då vet man i alla fall hur det kommer att sluta.

Rent ärligt, är det inte mer hederfyllt att åka upp till lappland och frysa till döds på någon bergstopp?

Eller varför inte lägga folk på landets majbrasor?
Citera
2017-05-21, 01:27
  #7
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Eller varför inte lägga folk på landets majbrasor?

Krematorierna är väl kopplade till fjärrvärmenätet? Någon här lär veta. Har för mig det iallafall.
Citera
2017-05-21, 03:42
  #8
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Krematorierna är väl kopplade till fjärrvärmenätet? Någon här lär veta. Har för mig det iallafall.

Jadå.

http://www.nyteknik.se/energi/vatten...torier-6395877

Lite omkostnader skall väl kommunen lyckas "skatta" tillbaka innan man är helt ute ur skorstenen så att säga.
Citera
2017-05-21, 04:31
  #9
Medlem
Detta beror ju på familjens upplösning. Väldigt sorgligt att det blivit såhär. Man kan ju även tycka att i de fall där nära släkt saknas borde den avlägsna släkten gå in och ta ansvar.
Citera
2017-05-21, 05:20
  #10
Medlem
Hursomhelstings avatar
Helt klart är vänstern i sin helhet boven i dramat men att det är nog en hel del vänster som ligger som de har bäddat på egen hand.

Levt för dagen, levt utan principer och moraliska rättesnören, tro och trohet som det passar ens egna syften osv, då går man dän enkelt och utan krussiduller helt som sig bör.

Finns ingen där så finns det ingen där, vi kan inte anställa gråterskor.
Citera
2017-05-21, 05:32
  #11
Avstängd
lOsTbOy11s avatar
Detta är så fucked och tragiskt, speglar hur det ser ut i Sverige. Fattiga pensionärer och organiserad utländska ligor som tömmer landet på pengar.
Citera
2017-05-21, 07:22
  #12
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lOsTbOy11
Detta är så fucked och tragiskt, speglar hur det ser ut i Sverige. Fattiga pensionärer och organiserad utländska ligor som tömmer landet på pengar.

Dagens pensionärer har det "bra ställt", jämfört med kommande generationers pensionärer.
Dagens marxistiska identitetspolitik har atomiserat oss som befolkning. Fler som dör ensamma kan du ge dig fan på.

Det som är organiserat är den marxistiska globalismen...
Sydafrika drivs av samma identitetspolitik som här. Där har det gått käpprätt åt helvete.
__________________
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2017-05-21 kl. 07:25.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback