Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-20, 12:32
  #1
Medlem
Kapten-Booms avatar
Hur kan Pizza Hut gå runt? I princip alla jag pratat med/känner är överens om att denna kedja har exceptionellt dålig service i alla kategorier.

Min recension baseras inte på ett enstaka tillfälle, jag har gett Pizza Hut flera chanser och provat olika restauranger i tron att det bara skulle vara dålig service på ett/ett fåtal ställen.

Varenda gång jag varit på Pizza Hut är det oändligt långa väntetider. Man får vänta på att få bord (och stå och hänga vid desken) tills ngn kommer, man får vänta på att beställa, och man får vänta extra länge på själva maten. Sist jag var där gick det minst 50 minuter mellan att vi klev in i restaurangen och innan vi fick vår mat. Utöver detta får man vänta på notan, personalen känns nästan förolämpade om man ligger på dem och säger en eller två extra ggr att "vi kan ta notan nu".

Maten håller extremt låg kvalitet, det är i princip enbart frysta snabbpizzor som serveras till standard middagspriser. Jag känner helt ärligt ingen skillnad på en Pizza Hut-pizza för 100 kr eller en Lidl-pizza för 20 kr. Det känns väldigt ovärt att betala så mkt i relation till kvaliteten man får.

Jag upplever inte personalen som särskilt trevlig, dock finns vissa undantag. Pga. de långa väntetiderna får jag känslan att jag "stör" dem när jag som kund vill beställa. De rusar så fort genom borden att det blir lite för mkt lågservice på en middagsrestaurang.

Hur kan denna kedja gå runt? Gång på gång hör jag dåliga recensioner, men vilka gillar dem?
Citera
2017-05-20, 12:34
  #2
Medlem
RobinFromHoods avatar
Hur fan kan pizza hut gå runt med deras kvalité på maten samt priser? Det är inte speciellt billigt och de är inte mycket man får för pengarna.
Citera
2017-05-20, 12:38
  #3
Medlem
MartinStLouiss avatar
Tycker att personalen är trevlig, åtminstone på den Pizza Hut som jag ibland besöker på lunchtid, men det jag undrar är vilka som äter där när det inte är lunchbuffé.
Citera
2017-05-20, 12:44
  #4
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Tycker att personalen är trevlig, åtminstone på den Pizza Hut som jag ibland besöker på lunchtid, men det jag undrar är vilka som äter där när det inte är lunchbuffé.
Ett ex bjöd med mig en gång. Vi fick betala 600 kr för två pizzor förrätt och läsk. Aldrig mer säger jag bara. Pizzan var inte ens god. Såg ut som en Dr Ötker pizza.
Citera
2017-05-20, 12:52
  #5
Medlem
ätit där en enda gång och pizzan var skit liten, men dyrare än de goda stora pizzorna man köper på en turkpizzeria
Citera
2017-05-20, 12:53
  #6
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFromHood
Hur fan kan pizza hut gå runt med deras kvalité på maten samt priser? Det är inte speciellt billigt och de är inte mycket man får för pengarna.

Förstår inte jag heller, speciellt inte när de Pizza Huts som finns ofta ligger nära BK och donken, så vill man äta sopor finns det väl billigare och snabbare ställen.

Vill man ha mat finns det ju restauranger med bättre mat till billigare priser med samma väntetid.

Och som pricken över i-et, alla jävla städer till den minsta byhålan i riket har ju minst en pizzeria med en blatte som till och med den mest inbitna NMR-aktivisten kan acceptera på en pragmatisk basis.

Är det pengatvätt från balkan bakom, hemlig bordell för tyska turister, haschdistribution från Marocko?

Citera
2017-05-20, 12:54
  #7
Medlem
Idittfejss avatar
Har ätit där 3-5 gånger. Varje gång har jag blivit besviken. Värdelöst!
Citera
2017-05-20, 12:59
  #8
Medlem
Gabriel Knights avatar
Finns Pizza Hut kvar? Jag trodde den kedjan försvann för länge sedan

Jag minns att jag åt på den Pizza Hut som låg invid Sergels torg uppe vid fontänen men den kan väl inte vara kvar ännu?
På den tiden fanns pizzabitarna mitt i rummet på ett stort bord med typ värmeugnar som man tog ur och la på tallriken.
Vad jag minns så var det inte så många besökare där när jag åt men det var ju flera år sedan.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-05-20 kl. 13:04.
Citera
2017-05-20, 13:17
  #9
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Finns Pizza Hut kvar? Jag trodde den kedjan försvann för länge sedan

Jag minns att jag åt på den Pizza Hut som låg invid Sergels torg uppe vid fontänen men den kan väl inte vara kvar ännu?
På den tiden fanns pizzabitarna mitt i rummet på ett stort bord med typ värmeugnar som man tog ur och la på tallriken.
Vad jag minns så var det inte så många besökare där när jag åt men det var ju flera år sedan.
Om det är den vid Klarabergsgatan du tänker på, i närheten av Åhlens, finns den kvar.
Citera
2017-05-20, 13:35
  #10
Medlem
RobinFromHoods avatar
Finns en ny Dorritos som är något liknande Pizza hut. Får se hur länge dom överlever.
Citera
2017-05-20, 13:39
  #11
Medlem
sebastian66s avatar
För mig som många andra så är Pizza hut absolut inte prisvärt alls.
Det kan vara så att dom överlever pga det finns massa asiatiska Hut pizzerior.
Dom kanske gör som Domus och Konsum innan.
Kollektivt.Dvs den som tjänar massa får dela med sig till andra Pizza hut butiker som säljer dåligt.
Jag går faktiskt aldrig dit mer pga pizzorna är för små smaklösa så det är inte värt det de kostar.
Citera
2017-05-20, 14:13
  #12
Medlem
ekonomis avatar
Endast varit där en gång och kommer inte tillbaka, precis dom problemen ts beskerv, och efter det så var pizzan rätt dyr och inte ens god..
Helt ovärt, turkpizzeriorna är betydligt godare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback