Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 20:33
  #1
Medlem
lzroners avatar
Mitt batteri har gått sönder på min Sony Xperia x compact. Efter att ha öppnat och tagit ur batteriet från telefonen finner jag att det sitter ett fastklistrat kretskort eller liknande på självaste batteriet. Vad är detta?

Se video vid 6:50
https://youtu.be/SMfvUJBUWOc

Är detta något jag kan ta bort och sedan klistra på det nya batteriet jag ska beställa? Vad är det och vad är det tillför?

Edit: det är alltså det svarta "klistermärket" och inte det gröna kretskortet under som jag menar.
__________________
Senast redigerad av lzroner 2017-05-16 kl. 20:36.
Citera
2017-05-16, 20:49
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
NFC antennen

Brukar sitta fast som bara den i batteriet men försök få loss den utan att skada den o sätt fast den på det nya batteriet. Annars köp en ny kostar ca $4
Citera
2017-05-16, 21:06
  #3
Medlem
lzroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
NFC antennen

Brukar sitta fast som bara den i batteriet men försök få loss den utan att skada den o sätt fast den på det nya batteriet. Annars köp en ny kostar ca $4
Tack som fan! Funkar att lätta på limmet med hårtork tro? Eller skadar det antennen?
Citera
2017-05-16, 23:13
  #4
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lzroner
Tack som fan! Funkar att lätta på limmet med hårtork tro? Eller skadar det antennen?
Värm försiktigt och lyft underifrån med en bred plastspartel typ en sådan han har i videon så bör du få loss den. Böj den inte då kan antennen gå av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback