2008-12-25, 21:16
Medlem
Klåd Junkers avatar
Kändes som att några av deltagarna borde ladda batterierna, eller pensionera sig från offentligheten. Loffe var lite trött å lite full. Nära klavertramp om förintelsen. Kerstin Dellert full å inte så lite trött. Staffan Scheija avvaktande i soffhörnet. Gardell kul, udda och folkligt dum på samma gång. Christina Schollin intensiv men ändå proffsigt opersonlig... Jag hade väntat mig mer av den här laguppställningen.
Förra omgången var rappare helt enkelt.
Citera
2008-12-25, 21:17
Medlem
Soterns avatar
Orkar inte med den där förbannade bögen som tjattrar som en papegoja hela tiden. Kan han inte för en sekund låta någon annan prata någon gång.
Mer påfrestande människa finns inte.
Citera
2008-12-25, 21:33
Bannlyst
schollin är en jädra GILF asså
Citera
2008-12-25, 21:46
Moderator
Dr Kings avatar
Jag kan inte låta bli att tycka synd om Loffe varje gång jag ser honom på TV nu för tiden. Han känns som en tragisk föredetting som dessutom har rejält svårt med spriten. Idag blev han ju inte oväntat lite för dragen vid middagen och hävde ur sig några halvplumpa kommentarer. Egentligen oansvarigt av SVT att ha med en person som uppenbart har svårt med spriten och fylla honom med vin och annat för att få honom att göra bort sig. Jonas hade ju en snäll men ändå tydlig kommentar kring detta. "Jag tror Loffe gör sig bättre lite tidigare på dagen."

Kommer det att bli några skandaler under programmen är det Loffe som kommer att stå för dem. Annars kan man inte undgå att slås av att Jonas Gardell är så otroligt mycket mer intelligent än samtliga övriga deltagare.
Citera
2008-12-25, 22:07
Medlem
Giant Squids avatar
Usch vad tröttsamt med det lama prettot Scheija, att börja lipa över förintelsen är ju patetiskt. Loffe har rätt det tjatas alldeles för mycket om detta. Han borde ha gett Scheija en hurring för sitt jävla trams.

Loffe var den enda snubben med lite stake i, bajspackaren Gardell hörde minst hemma i sammanhanget, pratar sönder allt och är mer PK än vad han försöker ge sken av. Tanterna var okej, Scheija och Gardell har man redan tröttnat på.
Citera
2008-12-25, 22:09
Medlem
Coolcittes avatar
Inte alls lika bra som förra säsongen. Christina Schollin var ju bara trist att lyssna på, Kerstin Dellert verkade nästan vara senil, Janne Loffe Carlsson satt mest och svamlade och fick aldrig prata. Han verkade vara lite utanför faktiskt. Den där pianofjanten gjorde inte mycket väsen av sig, och Gardell var bara störande som skulle prata hela tiden och börja alla sina meningar med: men, mänska!
Citera
2008-12-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Kändes som att några av deltagarna borde ladda batterierna, eller pensionera sig från offentligheten. Loffe var lite trött å lite full. Nära klavertramp om förintelsen. Kerstin Dellert full å inte så lite trött. Staffan Scheija avvaktande i soffhörnet. Gardell kul, udda och folkligt dum på samma gång. Christina Schollin intensiv men ändå proffsigt opersonlig... Jag hade väntat mig mer av den här laguppställningen.
Förra omgången var rappare helt enkelt.
Scheija visste jag inte vem han var, var tvungen att slå upp honom för att se vem han var.

Intressant att han säger att ungdomarna idag inte vet något om Pearl Harbor. Han kan aldrig sett filmen, spelat spelet el läst boken

Ungdomarna kan för lite om förintelsen? Är det något tema under ww2 som håller på att uttjatas är det just den, ny film el miniserie oftare för varje år som går tycker jag, men aldrig någon inspelad av en TYSK filmare.

Nästa avsnitt ska tydligen Loffe bli ännu mer full.

Christina förklarar bra varför hennes barn följt hennes fotspår när resten frågade tycker jag.

Gardells "fotsex"historia var den enda höjdpunkten från honom
Citera
2008-12-25, 22:28
Bannlyst
Håller med om att kanske inte just förintelsen men kriget som Loffe antagligen menade tas upp ofta tex Hitlers bödlar Hitlers hantlangare i kanalerna discovery tv6 tv4 fakta.
Scheja och Gardell ser väl aldrig på de kanalerna och fattade ingenting.
Citera
2008-12-25, 22:37
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Scheija visste jag inte vem han var, var tvungen att slå upp honom för att se vem han var. Intressant att han säger att ungdomarna idag inte vet något om Pearl Harbor. Han kan aldrig sett filmen, spelat spelet el läst boken

Citera
2008-12-25, 22:39
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Scheija visste jag inte vem han var, var tvungen att slå upp honom för att se vem han var.

Underlättar då om du stavar hans namn rätt: Scheja.
Citera
2008-12-25, 22:40
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Usch vad tröttsamt med det lama prettot Scheija, att börja lipa över förintelsen är ju patetiskt.

Scheja är väl för övrigt jude? Både namn och utseende skvallrar om det. Extra känsligt ämne för honom då.
Citera
2008-12-25, 22:46
Medlem
Jonas Gardell är verkligen obehaglig. Jag fick sällan höra någon tala till punkt innan Gardell avbröt med nån dumhet. SVT var ju också flera gånger tvungna att klippa ihop bordssamtalet med den privata intervjun eftersom stackars Christina hela tiden blev avbruten av Gardell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in