Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-14, 23:00
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
Paulina Neuding kräver en offentlig ursäkt från Moderaterna efter att de framkommit att de känt till att massinvandringen skulle öka samtidigt som de ingick i ett avtal med MP för att ge samtliga människor som påstått sig vara ifrån Syrien (och Eritrea) omedelbar PUT.

http://avpixlat.info/2017/05/14/mode...-be-om-ursakt/

Har Paulina Neuding rätt?

Är en offentlig ursäkt det enda självklara för Moderaterna inför valet nästa år?

Hur ser ni på den borgerliga skribentens krav?

(Paulina Neuding som nu är alltså Alice Teodorescus senaste värvning till GP).
Citera
2017-05-14, 23:06
  #2
Medlem
VelvetReds avatar
Spel för gallerierna.

Hon är lika förljugen som hela partiet. Givetvis stöttar de helhjärtat folkutbytet och söndringen utav Europa.
Citera
2017-05-14, 23:16
  #3
Medlem
OvissFramtids avatar
Paulina är väldigt bra! Klipsk kvinna!
Citera
2017-05-14, 23:21
  #4
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Social dumpning är en del av ideologin man visste exakt vad man gjorde.
Citera
2017-05-15, 00:35
  #5
Medlem
Kebabfysikers avatar
Det finns väldigt mycket M ska be om ursäkt för. Utförsäljningen av den svenska välfärden nämns inte så ofta.
Citera
2017-05-15, 00:37
  #6
Medlem
Xer0s avatar
Moderatetna har failat totalt, allt förtroende är borta.

Man får nog skapa ett nytt parti, typ republikanerna om det skall gå vägen.
Citera
2017-05-15, 00:44
  #7
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Det finns väldigt mycket M ska be om ursäkt för. Utförsäljningen av den svenska välfärden nämns inte så ofta.

Lol. Välfärden är dyrare idag, och sämre än den någonsin varit.

Och vad har Svetsaren gjort åt detta under sina 3 år vid makten?

Han har väl inte ens fått tummen ur ännu. Tvärt om har det bara blivit sämre.

Det man gör i stället är att man föreslår förmånsskatt på privata sjukförsäkringar, för att undvika "gräddfiler".

Aphjärnorna borde väl kunna förstå anledingen till varför privata sjukförsäktingar har kommit till att behövas från början.

Nu skall vi få fler bidragstagare också. Slopade id kontroller. Bra tänkt där, det kommer sända helt rätt signaler till den stora horden av orcher som väntas till sommaren.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-05-15 kl. 00:48.
Citera
2017-05-15, 00:46
  #8
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Moderatetna har failat totalt, allt förtroende är borta.

Man får nog skapa ett nytt parti, typ republikanerna om det skall gå vägen.

Så är det nog. Precis som du säger är allt förtroende borta. Jag kan inte idag se vad som ska till för att jag någonsin kommer återvända till M. Jag är inte ens säker på att avbön och byta ut ALLA som på något vis varit aktiva senaste 15 åren räcker.

Idag eftersöker jag partier som jag hånskrattade åt eller var livrädd för, för 30 år sedan.
Citera
2017-05-15, 00:57
  #9
Medlem
M829A3s avatar
Tomma ord i form av ursäkter räcker inte,de måste även anpassa sin politik för att reparera skadorna som de åstadkommit.
Citera
2017-05-15, 02:19
  #10
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Paulina är väldigt bra! Klipsk kvinna!
Nej hon är en kappvändare, läste du inte hur hon flikande in: "Det är inte alldeles lätt för en ung journalist att stå på sig när man ifrågasätts på det viset." För att ta bort ansvaret från sig själv att göra sitt jobb korrekt. Som om hon inte bidragit till skiten själv.

Journalister bär det största ansvaret för det samhälle vi har idag. Ni kan inte bara låta dom komma undan bara för dom börjar säga rätt saker nu.
__________________
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2017-05-15 kl. 02:24.
Citera
2017-05-15, 08:01
  #11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Nej hon är en kappvändare, läste du inte hur hon flikande in: "Det är inte alldeles lätt för en ung journalist att stå på sig när man ifrågasätts på det viset." För att ta bort ansvaret från sig själv att göra sitt jobb korrekt. Som om hon inte bidragit till skiten själv.

Journalister bär det största ansvaret för det samhälle vi har idag. Ni kan inte bara låta dom komma undan bara för dom börjar säga rätt saker nu.

Men Paulina har väl alltid varit lite alt-right? Minns för ca 5 år sedan när det begav sig när etablerade medier ville stoppa människor från att kommentera pga "näthat" och då har jag för mig att Paulina var starkt emot att andra journalister ville förbjuda "näthatet" (andra åsikter) samt att hon gav en känga till övriga medier och påstod att de var avlönade näthatare själva.
Citera
2017-05-15, 12:05
  #12
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Men Paulina har väl alltid varit lite alt-right? Minns för ca 5 år sedan när det begav sig när etablerade medier ville stoppa människor från att kommentera pga "näthat" och då har jag för mig att Paulina var starkt emot att andra journalister ville förbjuda "näthatet" (andra åsikter) samt att hon gav en känga till övriga medier och påstod att de var avlönade näthatare själva.
Det finns nog ingen svensk journalist jag skulle kalla alt-right. Sen är det där en annan fråga, näthatsdebatten är ju inte i närheten av lika kontroversiell.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback