Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Absolut. Jag kollar upp hur många som brevväxlar med Billy så kollar du upp hur många kvinnor över 15 år som utsatts för våld och/ eller sexuellt ofredande av män/ killar.

+ 1 på den 👌
Citera
2023-02-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Billy erkände själva mordet för några år sedan. Men han lämnade inte någon förklaring till hur mordet gick till. När han erkände mordet då tog han tillbaka hans tidigare erkännanden om misshandlar olaga hot osv som skett tidigare under deras relation.

Jag tror det gick till såhär, Billy hade bestämt sig under kvällen att döda Tova. Men han vill inte göra det inomhus så därför går Billy och Tova ut och röker när de två stod ute på gården såg han sin chans att strypa henne så hon blir medvetslös. Därefter hämtar han en hammare och tilldelar minst 20 hammarslag.

Blodfläcken på stolen som tillhör Tova tror ja kommer ifrån när billy är inne i köket och rotar fram ståltråden som han binder fast henne med i skottkärran.

Tova hade 122 dokumenterade skador från obduktionen med bl.a avvärjningsskador på sina händer. "Tumme knäckt i svanhalsposition" bl.a. Förmodligen var hon helt vid medvetande och en förhoppningsvis väldigt kort stund när hammarslagen började regna över henne. Notera också i rättsprotokollet eller under rättegången alla revbensfrakturer hon hade på både fram och baksida.

Det är minuterna efter att hon lägger på i sitt sista samtal med Emma som dödsmisshandeln inleds.

Ett fall som hemsöker fortfarande.
Citera
2023-02-24, 17:20
Medlem
Romanche92s avatar
Vad är det för mesiga jävla Svensson föräldrar?. Ifall det hade varit min Farsa som hade fått reda på ifall min Syster hade blivit utsatt utav någon som Tova blev hade han åkt hem till idioten och slagit han gul och blå tills han inte hade kunnat röra sig.

Jag blir så jävla trött när man alltid hör samma visa ifrån dessa så kallat föräldrar "Vi hade ingen aning, Vi visste inte..." Men ändå ser de tydliga tecken och får svar på svart och vit att det är pojkvännen som hade slagit henne. Samt att Tova kommer hem och mamman ser dottern vara gul och blå. Hade mina föräldrar sett dottern sett ut så efter hon hade varit hos sin pojkvän hade min mamma tvingat min syster att vara kvar i huset. I och med att hon inte är myndig är det föräldern som har ordet.

Samt hade hon ringt min Pappa som hade åkt hem till pojkvännen. Men hennes föräldrar ignorerar alla tydliga tecken.

Föräldrarna borde också stå till svars för vad som har hänt, jag blir så jävla arg på såna mesiga föräldrar som låter barnen uppfostra sig själva för att de gör sina jävla läxor.

De enda som brydde sig verka vara hennes vänner och den där Moa som sparade alla bevis. Jag tror ifall Moa inte hade lämnat in Tovas dagbok till Polisen så hade Billy inte fått det straff han hade fått.
Senast redigerad av Romanche92 2023-02-24 kl. 17:28.
Citera
2023-03-07, 19:51
Medlem
Petermadsens avatar
Jag hoppas för svinets skull att han genom förändring av utseende och namnbyte blir oigenkännlig och svår att hitta när han kommer ut om ca 15 år.
Citera
2023-03-10, 08:55
Medlem
David_Ss avatar
Släng in Billy och alla andra små äckliga pedofiler, kvinnoboxare, våldtäktsmän på vanliga avdelningar istället för skyddade avdelningar med likasinnade.

Så får vi se hur tuffa dom är!
Avrätta dom allihopa!
Citera
2023-05-15, 19:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen
Jag hoppas för svinets skull att han genom förändring av utseende och namnbyte blir oigenkännlig och svår att hitta när han kommer ut om ca 15 år.

Ja den här dåren håller vi koll på. Kommer inte att glömmas bort.
Citera
2023-05-15, 19:22
Medlem
Göteborgs-Posten har gjort en dokumentärserie på 6 avsnitt. Podden heter hennes namn var, avsnitt 2 handlar om Tova.

https://poddtoppen.se/podcast/1686547310/hennes-namn-var
Citera
2023-07-03, 16:04
Medlem
Hudiksvalls Tidning har gjort en artikel om misskötsamhet bland hudikbor i fängelse.

Billy har blivit rapporterat 11 gånger för misskötsamhet sedan 2021. Bla för manipulering av lysknapp, otillåtna föremål som t,ex metalltrådar, filar, sladdar, och två elektriska motorer. Samt ringa narkotikabrott.

https://www.ht.se/2023-07-03/sa-misskoter-sig-domda-hudikbor-i-fangelset?shareSource=sharebutton
Citera
2023-07-03, 17:25
Medlem
fearreapers avatar
Var finnes FUP?
Citera
2023-07-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Var finnes FUP?

Inlägg #1, finns dessutom en fil med tilläggsprotokoll byt minfil till ´anonfiles.com´

https://cdn-143.anonfiles.com/Cb9cb4ddbd/9dd8ec74-1688400032/B+1071-17+Fup.pdf

Kommer en del reklam först men bara att stänga, är 3827 sidor
💔
Citera
2023-08-09, 14:38
Medlem
Podden förhörsrummet uppmärksammar detta fall i 6 delar. Avsnitt 1 av 6 släpptes idag.

https://poddtoppen.se/podcast/1612827862/forhorsrummet
Citera
2023-08-11, 12:32
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Inlägg #1, finns dessutom en fil med tilläggsprotokoll byt minfil till ´anonfiles.com´

https://cdn-143.anonfiles.com/Cb9cb4ddbd/9dd8ec74-1688400032/B+1071-17+Fup.pdf

Kommer en del reklam först men bara att stänga, är 3827 sidor
💔

Får fasen ingen av länkarna att funka skulle hemskt gärna läsa fup efter att ha hört förhörsrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in