Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Måste bara fråga om B.F vidhållit att T.M lämnade gården med "en utländsk svarttaxi"?
Har han därefter i förhör fått berätta vad han egentligen tror har hänt? Vad är egentligen B.F teori??
- Jag kan inte få det till någonting annat än att B.F story ser ut typ såhär...
1. Svarttaxi-föraren åker iväg med T.M. Sedan åker han (av någon outgrundlig anledning) tillbaks till gården och lyckas plocka på sig hammare, skottkärra mm. Antagligen dödar taxiföraren T.M mitt på gården och dumpar därefter kroppen. Men det slutar inte där; Svarttaxi-föraren har flow och känner att han har tiden att försöka elda upp hammaren i eldtunnan mitt på gården. Därefter åker han iväg.
2. Svarttaxi-föraren ligger steget före och har någon gång innan han hämtar T.M gjort något form av inbrott i huset och plockar på sig det han behöver (hammare, skottkärra mm.) Han hämtar sedan T.M och åker iväg utom synhåll för B.F. Därefter vänder svarttaxin tillbaks och mordet/dumpningen utförs.
3. T.M åker iväg med svarttaxin. "Ludde" som då varit närvarande i huset lyckas senare få tag på T.M ("Ludde" kan här ha kapat taxin och tagit med sig T.M - Det är troligt!) Därefter lyckas "Ludde" få med sig T.M tillbaks till gården där mordet och dumpningen sker.
Så dum kan han väl ändå inte vara så han lägger fram någon av dessa teorier???
Finfina historier
Hur är det nu, Billy behöver väl inte redogöra för ett helt förlopp, eller ens specifik alternativ gärningsman, bara att det är rimligt att det kan ha varit någon annan?
T ex tog advokaten upp att dörrarna brukade stå olåsta (eller hur var det med det? Iaf hävdade Billy att han efter att han kräkts, gick upp och låste om jag minns rätt) och att Billy hört ljud på gården under natten. Vet inte om försvarsadvokaten på allvar menar att stegräknaren kan ha "gått 3,6 km (eller vad det nu var) genom ljuddunsar från musiken. Att någon annan ska ha använt hans telefon för att lägga tillbaka den, verkar inte klokt.
Hammaren, den kan ju inte tekniskt knytas till mordet, även om det finns en indiciekedja (eller vad man ska kalla det) med att klädknappar hittats i eldningstunnan från kläder som Billy burit samma dag, eller i nära anslutning till morddagen och att dessa är nu ej upphittade och att hammaren är bränd och har brända tygfragment. Men kan man knyta den till tid och rum?
De röster som Billy säger sig hört på gården, det kan väl vara vem som helst? Ett gäng brottslingar, Ludde med kompani, taxichaffisen som hade någon annan med sig? Och om de handlade irrationellt, och surrade fast Tova på skottkärran, det kan väl inte Billy lastas för?
Hur mycket behöver en misstänkt gärningsman förklara, är min fråga. Det måste ju vara så om man är oskyldig på riktigt, att det kommer att finnas saker som kanske den oskyldiga också kan vara ansvarig för, men inte vet hur det kommer sig att det är på det viset.
Ta t ex blodet på stolen. Det kan ju ha kommit dit när som helst innan. Helt utan att Billy har en aning om hur det gick till. Kanske hon skar sig på en kniv när hon lagade mat, utan att nämna det för Billy, och sen tog hon på stolen när hon plockade undan.