Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Var det någon som var på rättegången före helgen och idag Måndag? Märks att det är dags då vittnen från olika orter samlas.

Några får sina 15min uppmärksamhet. Varför denna person går ut med att hon är på orten och hälsar på när hon självklart är inblandad och kallad som vittne är svårt att förstå. Varför vill man skylta med det? Pesonligen skull jag skämmas om jag blivit duperad och lurad av en psykopat. Så klart ska hon vittna.

Men denna JW är ju en sådan som behöver få sin uppmärksamhet.

Vem?
Citera
2017-12-11, 22:36
Medlem
Var inget idag, utan i morgon med start 09:30 ( vittnesförhör )
Citera
2017-12-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Även vänner i och familj följer med i normaliseringsprocessen
Det är inte bara offret dom gör det

Håller inte alls med.

Jag vet inte ens längre vad du och andra menar med "normaliseringsprocessen", men "normalt" är det ju kvinnan som insisterar att vara tillsammans med sin misshandlande partner oavsett vad omgivningen säger (vänner, familj, kollegor etc). Det är INTE så att de andra OCKSÅ är med utan de känner sig hjälplösa eftersom inget hjälper och de har ingen makt över kvinnans DÅLIGA beslut.

Detta fall skiljer sig från ovanstående fall på det sättet att vi inte pratar om en "kvinna" utan en tonåring. Må hända att hon var "myndig", men hon var fortfarande beroende av sina föräldrar - inte minst ekonomiskt. Så här pratar vi om ett fall där familjen de facto HADE makt att bestämma över henne.

Hadde det varit min unge då skulle hon INTE ha sovit i "garaget" - än mindre åkt på fester där hon skulle ha övernattat. Jag skulle absolut haft kortare tyglar och striktare kontroll - helt enkelt att hon redan hade visat dåligt omdöme (val av pojkvän och val av drogmissbruk).
Senast redigerad av sno 2017-12-11 kl. 22:48.
Citera
2017-12-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzon
Jag kan minnas fel,men sov han inte över hos Tova natten före mordet?kan väl inte sovit i moderns säng får jag hoppas..

Allt står i fup så du kan läsa, det va efter misshandeln som föräldrarna anmälde nästan 2 månader innan mordet som hon sov med mamman i föräldrarnas säng. Natten innan mordet va Billy hos tova i rummet i garaget
Citera
2017-12-11, 23:34
Medlem
Vissa härinne verkar försöka sönderanalysera Tovas beteenden bortom rimlighetens gräns. "Varför gjorde hon si och borde inte hon har gjort så..."

Personligen är jag övertygad om att hade alla kvinnor som misshandlas av sina män agerat rationellt, så hade antalet dessa kvinnor minst halverats eller varit än mindre än så. Observera: jag lägger ingen skuld på dessa kvinnor! Det kanske inte är så lätt alla gånger att i en sådan situation fatta dem beslut som är bäst för en själv....

Var Tova hjärntvättad av idioten? Så innihelvette! Hur mycket har en 14-15 åring bakom pannbenet en sådan gång? Inte mycket! Tre års åldersskillnad är ett betydande övertag, framförallt när man är en manipulativ psykopat. Det helvette som Tova spenderade sina övre tonår i hade blivit en norm för henne. När hon väl fattade att hon kunde säga ifrån och bryta sig loss - då var det försent.

Sist men inte minst: sluta lägg någon som helst skuld på föräldrarna. Det gör de nog så bra själva.
Citera
2017-12-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tova sov i någon vecka (4 nätter tror jag enligt FUP) inne i stora huset efter misshandeln. Sen flyttade hon ut till sin lgh/rum i garagelängan.

Hon är så rädd för fanskapet att hon inte vågar sova ensam, sedan, hux flux, gör hon en kovändning och låter honom sova över??!

Och brodern ser honom, dessutom. Men brodern och föräldrarna gör ändå ingenting för att stoppa detta snea förhållande, inte ens när de märker att galningen smyger runt inne på deras egen tomt??

Helt galet.
Citera
2017-12-12, 01:25
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Hon är så rädd för fanskapet att hon inte vågar sova ensam, sedan, hux flux, gör hon en kovändning och låter honom sova över??!

Och brodern ser honom, dessutom. Men brodern och föräldrarna gör ändå ingenting för att stoppa detta snea förhållande, inte ens när de märker att galningen smyger runt inne på deras egen tomt??

Helt galet.

I de flesta människors värld finns inte att det kan gå så här illa, och omvärlden har sällan hela bilden. Folk lever i förnekelse och vill inte se. Sen, nu i efterhand, sitter alla och gråter och pratar om "det som inte får hända".
Citera
2017-12-12, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry

Helt galet.

Och har sex med honom..

Det verkar som att detta är ett "familjeproblem" - inte bara Tovas.

Är de allihopa missbrukare? (och därför inte kan tänka klart)
Citera
2017-12-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
I de flesta människors värld finns inte att det kan gå så här illa, och omvärlden har sällan hela bilden. Folk lever i förnekelse och vill inte se. Sen, nu i efterhand, sitter alla och gråter och pratar om "det som inte får hända".

Man behöver ju inte misstänka MORD för att använda alla medel för att stoppa dem att ses. Han misshandlade henne och behandlade henne som skit Det räcker gott och väl.
Citera
2017-12-12, 09:14
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/grannar-ska-ha-hort-skrik-vittnar-i-rattegangen
Citera
2017-12-12, 11:23
Medlem
15 min
11.03

Vittnet uppger att hon blivit "soc-anmäld" av Tova.

SVT · Anders Sundin

16 min
11.02

Advokaten undrar om vittnet träffat Tova och tankar kring relationen mellan misstänkte och Tova.
Svartsjuka ska ha förekommit, från båda håll, svarar hon.

Någon som har teorier om varför Tova skulle göra en sån sak?
Citera
2017-12-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Men jag läste någonstans att även brodern använde droger.. I så fall är det ju "systemfel" i den familjen. I så fall misstänker jag att även föräldrarna är missbrukare och då förklarar det ju allt.

Tovas bror?
Det har jag missat om det är så men däremot Billys bror/styvbror använder droger, nu har jag inte haft några högre tankar om huddik/iggesund där tamej fan alla ungdomar verkar syssla med drogger vilket är riktigt skrämande. Verkar va samma typ av skitställe vad de gäller droger som Nordmaling/rundvik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in