Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-06, 10:42
Medlem
"Johanna Rapp
nyss
Sammens tar upp att det inte fanns någon sprit i Tovas blod under obduktionen – vilket alltså går emot expojkvännens berättelse om att de skulle ha druckit mycket alkohol under kvällen."

What!?
Citera
2017-12-06, 10:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Åklagaren nu;
- Du kommer med nyheter. Du säger att du har två tusen kronor i plånboken, det har du inte berättat tidigare.
- Vad är det för knepigt med det, undrar expojkvännen?
- Det finns tusen sidor förhör med dig och du har inte berättat om det., säger Christer Sammens, åklagare, upprört.
- Jag har haft dåliga minnen från den här helgen, svarar expojkvännen.
"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/atalad-expojkvan-hors-i-ratten-om-mordet-pa-tova-moberg

"Åklagaren reagerar på expojkvännens nya berättelse av vad som hände under mordkvällen. Att han skulle haft 2000 kronor i plånboken, samt att han varit nere vid sjön och letat efter årklykor till båten"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren

Hahaha nästan komiskt!
”- Jag har haft dåliga minnen från den här helgen, svarar expojkvännen."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...pa-tova-moberg”

Det är nog många som har dåliga minnen pga just denna helg 😡😡
Citera
2017-12-06, 10:52
Medlem
notknapparens avatar
Läs nerifrån och upp:

"Åklagare Sammens undrar om när och hur de bestämde att Tova skulle hämtas till gården.
– Ett tag innan hon skulle åka hemifrån Njutånger.

Åklagaren säger att han ljuger:
– Tanken var att du skulle hämta Tova och att ingen skulle se det, säger åklagare Sammens.

Expojkvännen tar då upp att han ville prata själv med en kompis som bråkat med sina föräldrar.
– Varför kunde ni inte gå in i husvagnen, eller upp till övervåningen.

Du säger åt de andra att du vill att de ska lämna gården, varför, undrar åklagaren?

Anledningen är att ni ska åka på cruising, undrar åklagaren om varför de varit hemma ett gäng hos exet på gården under kvällen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren
Citera
2017-12-06, 10:53
Medlem
litenpandas avatar
"– Nästa gång jag vaknade kände jag mig lite piggare och då låste jag och satte mig vid datorn,
– Jag har aldrig sovit där någon natt själv, det är skitläbbigt där ute"

Klart det är läskigt på gården när man vet att det finns en mördare där. (Det vill säga han själv).
Citera
2017-12-06, 10:56
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Inte bara "kan" utan KOMMER att ta livet av en. Hon var ju övertygad om det själv i sin dagbok.

"Familjen" betydde ändå "allt" för Tova plus att hon tydligen ville ta hand om ett missbrukande alkisbarn så därför lämnade hon inte bara skiten och gick vidare med sitt liv.

Det är ju fritt fram för var och en att välja inriktningen för sitt liv, men tydligen betydde inte "familjen" dvs. föräldrarna så mycket för Tova ändå att hon skulle ha lämnat knarkandet och det pillerknaprande umgänget för familjens skull. Tvärtom ljög hon till sina föräldrar angående vart hon skulle och vem.

Det är typiskt missbrukarbeteende. Man kan inte lita på något de säger utan man måste kontrollera allt.

Jag är förvånad att föräldrarna inte var hårdare mot henne utan lät henne övernatta hos kompisar när de nu visste om den här misshandlande och missbrukande pojkvännen som Tova tydligen hade väldigt svårt att skiljas ifrån.

Varför inte sätta extremt hårda tyglar?

Man kan ju som förälder inte visa att man litar på sin dotter när hon inte ha varit värt förtroendet innan. Hon borde ha förtjänat förtroendet - inte fått det automatiskt när hon väl redan hade svikit dem.

Du har inte en susning om vilka faktorer som avgör hur man agerar i en viss situation. Det du glömmer är att hon skulle stuckit så snart hon tagit studenten. Men i vanlig ordning så lägger du skulden på tjejen/BO.
Det är tråkigt att behöva säga det, men du är urtypen för "män som hatar kvinnor".

Efter att ha läst ditt gaggande månader efter rättegången mot Martin Jonsson och hur besatt du var att framhålla alla fel som Lotta gjort vet jag vad du är för en typ. Att du säger din åsikt några gånger är väl sin sak, men när du höll på månader efter och gnällde på Lotta så var det en sjuklig besatthet.
I Lottas fall borde hon veta bättre p.g.a åldern. Nu påstår du att det är ett missbrukarbeteende som gjorde att Tova träffade Billy. Varför det? Han hade ju slutat röka på så det gjorde hon med sina kompisar.
Menar du att hon inte var kapabel att fixa sitt röka själv?
Citera
2017-12-06, 10:56
Medlem
litenpandas avatar
"Han berättar hur han dagen efter tog premiärturen på sin nya cykel och att han gick runt i huset för att se om något saknas"

Snarare för att kolla så han inte glömt att städa undan något. Tycker att det är intressant att det verkar som att han i vissa fall håller sig hyfsat till vad som har hänt fast såklart förvränger sanningen ganska grovt. Men det är väl så man gör för att få till en bra lögn antar jag. Utgår från vad som faktiskt har hänt och vänder det till sin fördel.

Citera
2017-12-06, 10:58
Medlem
litenpandas avatar
Förstår inte hur det kan hjälpa honom att berätta om de 2000kr han hade i plånboken? Han menar väl att "Ludde" eller någon annan galning har snott dem men det hjälper ju inte Billy oavsett eftersom det inte finns bevis på det. Angående pengarna kan jag tänka mig att någon liten sanning där eventuellt skulle kunna ligga i att han och Tova pratade om vem som var skyldig vem pengar.
Citera
2017-12-06, 11:04
Medlem
Du är själv aningen förvånad att Tovas DNA inte finns på några glas?
– Jag vet att hon har druckit sprit, annars borde hon ha druckit vatten.
Det är inte så att du har städat undan det, undrar åklagaren.
– Såg det ut som att jag gjort det tycker du? undrar expojkvännen.
Johanna Rapp
14 min sedan
Åklagaren frågar om när Tova var plats på kvällen och säger att polisen inte hittade några spår efter att Tova druckit på gården, att man tex inte har några glas med hennes DNA på.
– Det är konstigt, menar expojkvännen.

Ja även hennes Päroncider som hon köpte på ICA är spårlöst försvunnen...
Citera
2017-12-06, 11:07
Medlem
Ja det är pinsamt att lyssna på diverse förklaringar, OM han mår så dåligt varför går man och letar årklykor kl2 på natten, finns inte en förklaring som håller, enligt hans berättelse har tova åkt bil därifrån, då ska alltså den hon åkt med skjutsa tillbaka henne till gården, leta upp hammare och slå ihjäl henne ute vid lövhögen, gå in i köket och drälla blod, ta hans 2000kr medans han sover och då även ta hans mobil så stegräknaren räknar, ta av hans kläder och elda upp dom, skruva av en fälg på bilen och sätta dit en annan, knyta fast tova och fälgen i en skottkärra, lägga en silvertejprulle på hans bil och sen vara spårlöst borta, och allt detta utan att lämna ett enda spår efter sig....
Ja totalt omöjligt om ni frågar mig
Citera
2017-12-06, 11:07
Medlem
PeterNosters avatar
Det är ju några tjejkompisar som vittnat om att hon var full. Ingen alkohol i blodet talar ju mot det.
Citera
2017-12-06, 11:11
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är ju några tjejkompisar som vittnat om att hon var full. Ingen alkohol i blodet talar ju mot det.

Hon var antagligen hög på benzo(var det väl?) som Billy fått henne att ta på något sätt. Hon hade höga halter benzo i blodet men ingen alkohol.
Citera
2017-12-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
"Johanna Rapp
nyss
Sammens tar upp att det inte fanns någon sprit i Tovas blod under obduktionen – vilket alltså går emot expojkvännens berättelse om att de skulle ha druckit mycket alkohol under kvällen."

What!?
Precis!?? What??? Kompisen Emma säger i föhlr att Tova låter full? Hmmm ingen sprit i kroppen? Nä de försvinner väl ur kroppen efter några dygn? Men det påvisade höga halter av narkotika????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in