Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-31, 00:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judospark
första dagen, när jag ställde in mig hade jag tillgång till mobil, så möjligheten finns att han kan få mobil/internet.
sen är jag och Billy väldigt olika och helt olika "vänner", så det kan bli svårt för honom.
vidare kan man ha dator på anstalt också, så någon behöver bara smuggla in en sticka med kort i så har man internet.

Vad satt du på för nån typ av anstalt då och hur länge satt du? Tror inte precis det "bara" är att smuggla in en sticka till nån som sitter på säkerhetsavdelning på Kumla.
Citera
2017-12-31, 01:12
Medlem
Citat:
första dagen, när jag ställde in mig hade jag tillgång till mobil, så möjligheten finns att han kan få mobil/internet.
sen är jag och Billy väldigt olika och helt olika "vänner", så det kan bli svårt för honom.
vidare kan man ha dator på anstalt också, så någon behöver bara smuggla in en sticka med kort i så har man internet.

Om man är åtalad för Mord? Han får vara glad om han får träffa någon 2 timmar per vecka (om besöket är godkänt i förväg), förutom sin Advokat.

Han kommer sitta med fulla restriktioner länge. Ingen kontakt med omvärlden. Utöver det få besök jag nämnde.
Citera
2017-12-31, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om man är åtalad för Mord? Han får vara glad om han får träffa någon 2 timmar per vecka (om besöket är godkänt i förväg), förutom sin Advokat.

Han kommer sitta med fulla restriktioner länge. Ingen kontakt med omvärlden. Utöver det få besök jag nämnde.
Rätta mig om jag har fel. Men restriktionerna togs väl bort efter förhandlingens avslut?
Citera
2017-12-31, 10:52
Medlem
Citat:
Nu får du hejda dig. Internet är INTE tillåtet på någon sluten avdelning!
Citera
2017-12-31, 10:57
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rätta mig om jag har fel. Men restriktionerna togs väl bort efter förhandlingens avslut?
Jag vet inte hur det förhåller sig men varför skulle de ha tagits bort då? Låter mycket konstigt. Först ska det väl komma en dom och sedan ska väl den vinna laga kraft.
Citera
2017-12-31, 14:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Är nästa säker på att det stod i direktrapporteringens sista dag att så var fallet. Hinner inte kolla nu.
Citera
2017-12-31, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark
Jag vet inte hur det förhåller sig men varför skulle de ha tagits bort då? Låter mycket konstigt. Först ska det väl komma en dom och sedan ska väl den vinna laga kraft.
Han har befunnits dkyldig till mord. I samband med slutet av förhandlingen sa man att restriktionerna skulle bort. Du får läsa på lite.
Citera
2017-12-31, 16:11
Medlem
Citat:
Han har befunnits dkyldig till mord. I samband med slutet av förhandlingen sa man att restriktionerna skulle bort. Du får läsa på lite.

Oj. Citerade fel person. Ändrar
Senast redigerad av Haaaaag 2017-12-31 kl. 16:18.
Citera
2017-12-31, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark

I regel så släpper man ALLTID på restriktionerna efter fällande dom i Tingsrätten. Då anses ju målet vara framlagt (eftersom det som sagts i Tingsrättsförhandlingarna spelas upp i Hovrätten) och att omedelbarsprincipen är förbi.
Den enda i modern tid som fått behålla restriktionerna under Hovrättsförhandlingarna är ”Arboga-kvinnan”. Men hon och hennes fall spelar ju helt klart ”i en egen liga”!
Citera
2017-12-31, 16:30
Medlem
Citat:

Alltså det finns ju klass 3-anstalter/öppna anstalter för kortare strafftider och lindrigare brott. Där kan du i princip komma och gå som du vill. Där kanske man har rätt till mobil eller dator under ordnade former. Men absolut inte på de övriga anstalterna/häktena och i synnerhet inte där B.F sitter/kommer att sitta!! Däremot KAN man få ha rätt till dator för att studera (om du tex läser en kurs på fängelset) eller för lättare spel (typ schack eller harpan). Men dessa datorer är ju säkrade så man inte skall kunna göra någonting annat på dom.
Citera
2018-01-02, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad satt du på för nån typ av anstalt då och hur länge satt du? Tror inte precis det "bara" är att smuggla in en sticka till nån som sitter på säkerhetsavdelning på Kumla.

Jag undrar också vad för anstalt han satt på, har själv suttit på en 2a och en 3a som är lägsta klass och där fick vi fan inte ha datorer, fanns datorer i skolan som inte ens hade usb ingång, alla usb ingångar var limmade och internet fanns såklart inte utan bara kriminalvårdens egna wikipedia m.m.

Mobiler gick såklart att smuggla in men var väldigt riskabelt då plitarna ofta gick runt med signalspårare, väldigt många åkte fast med mobiler.
Senast redigerad av qirtero 2018-01-02 kl. 02:40.
Citera
2018-01-02, 07:35
Medlem
När påbörjas den rättspsykiatriska undersökningen? Och vart blir den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in