Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Usch, detta känns ända in i hjärteroten.
Stackars Tova! Att du inte fick leva det liv du hade möjlighet till!
Och nu blandas den känslan med en stor aggression.
Hur kunde du? Vem gav dig rätt?
Ja trist, men hon levde det liv hon själv valde, vi vet inte hur lycklig eller olycklig hon var men jag har inte läst någonstans att hon blivit tvingad att tex umgås med de hon umgicks med eller har jag fel?
Hon precis som vi alla är en produkt av den miljö vi växer upp i, hon saknade säkerligen trygghet uppskattning mm hemmavid därav att hon valde att vid unga år under en så lång tid som 4 år vara ihop men en kille och fjärma sig från sin familj, frågan är varför gjorde hon det varför kände hon det vad saknade hon hemma!
Bara ett ytterst fåtal tjejer hänger ihop med samma kille under åldern 14-19 år, de flesta har en bra självbild som dom vårdar och håller sig själv i centrum, men det gjorde inte Tova vad jag förstår.
Nästan allt går att spåra till uppväxten, men vi vill inte alltid göra det på den "gulliga" fallen för de ska vara så puttinuttiga och allt så perfekt, vi vill hitta en dålig kille som orsakade allt.
Men om vi pratar om tex Adolf Hitler då jäklar hittar vi all förklaring i barndomen.