Citat:
Ursprungligen postat av
jongari
Skall bli intressant att läsa den när den släpps.
Undra vad de menar med olika former av misshandel, kan det vara fysisk och psykisk de menar?
Verkar så (min fetning):
Åklagare Sammens:
"
Under utredningens gång har nya uppgifter kommit fram: Att expojkvännen i över ett års tid före mordet utsatte Tova Moberg för olika typer av våld och kränkningar, enligt Christer Sammens."
Expressen kallar också året för:
"Tovas ett år långa helvete före mordet"
Låter som om de måste ha varit mycket och upprepat våld och kränkningar för att kunna åtala för grov kvinnofridskränkning.
"Det är viktigt att få den helheten som hon har varit utsatt för, inte bara att hon är mördad, eller inte bara det, utan även att vi fått fram annan information, så att hon har varit utsatt för någonting under en längre tid."
Men som vanligt är Sammens lika vag i sina formuleringar som tidigare:
"Jag ska inte uttala mig i skuldfrågor på det viset, utan jag ska uttala mig om jag tror att vi har tillräcklig bevisning att åtala, och då är min uppfattning att jag tycker mig kunna presentera bevisning för mordet som bör räcka för en fällande dom som det ser ut nu, men sen är det domstol som avgör."
" Det är troligt att jag kommer väcka åtal för båda punkterna."
Tovas ett år långa helvete före mordet
"Tycker mig kunna", "är min uppfattning", "bör räcka", "sen är det domstol som avgör", "troligt"...... Kanske är det Sammens stil och sätt att uttala sig, hans sätt att gardera sig. Men det får mig att få en känsla av oro ändå.......Hoppas jag har fel.