Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 17:44
Medlem
[De som sitter anhållna är hennes ex samt 2 av hans bästa vänner

QUOTE=Nosemonkey|60736393]Väldigt dåliga vibbar här. Det är två alternativ, antingen är hon avliden eller inlåst. Det sistnämnda väldigt riskabelt för förövaren/förövarna, så inte så troligt. Såg på Expressen nu att ett vittne sett 3 yngre män komma ut ur skogen där polisen letar nu, alla 3 tycktes försöka gömma sina ansikten när vittnet såg dem. Tror Polisen har hittat förövarna, nu gäller det bara att knäcka dem i förhör. Tyvärr tror jag att det redan är för sent att hitta Tova vid liv, hon verkar ordentlig och hade simtävling på söndagsmorgonen = hon lär ha varit nykter på lördagen när hon försvann. Alltså har hon utsatts för något som gör att hon inte kom hem/kan kontakta någon.

Hoppades innerligt att Lisa Holm skulle hittas vid liv och det gör jag nu också, men liksom då tror jag att det värsta hänt och att det hände ganska så direkt. På söndagen har förmodligen förövarna försökt sopa igen spåren när vittnet såg dem.

Håller tummarna för Tova och hoppas jag har fel!![/quote]
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
En ganska saftig dos whitetrash skulle jag nog säga.

Ja, efter en mer noggrann titt så är det bara att konstatera att dessa verkar vara riktiga slödder. Särskilt den där "Bumbo".
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Nu när spår är säkrade, så får de anhållna svårt att mörka vad som hänt. Och dessutom vittnet, som sett 3 unga män komma ut från skogen/kalhygge. Det är bara en tidsfråga innan någon pratar eller att hon hittas.
Fast "spår säkrat" kan ju handla om att de hittat hennes mobil. Det är spår efter henne, men säger inte mycket om var hon är och varför mobilen är där.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Om någon inblandad erkänt borde de väl tagit ut vederbörande för att visa var kroppen är någonstans.
Nje det är sällan så sker utan den inblandade pekar ut på kartan eller muntligen säger där ligger kroppen, Vid en rättegång däremot kan man göra en sk vallning med åtalande som gör att man kan fråga etc etc
Citera
Bannlyst
Tovas senaste add på fb och insta är en playerkille som numera bor i Stockholm, kanske exet blev svartsjuk över det!
Citera
2017-05-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Väldigt dåliga vibbar här. Det är två alternativ, antingen är hon avliden eller inlåst. Det sistnämnda väldigt riskabelt för förövaren/förövarna, så inte så troligt. Såg på Expressen nu att ett vittne sett 3 yngre män komma ut ur skogen där polisen letar nu, alla 3 tycktes försöka gömma sina ansikten när vittnet såg dem. Tror Polisen har hittat förövarna, nu gäller det bara att knäcka dem i förhör. Tyvärr tror jag att det redan är för sent att hitta Tova vid liv, hon verkar ordentlig och hade simtävling på söndagsmorgonen = hon lär ha varit nykter på lördagen när hon försvann. Alltså har hon utsatts för något som gör att hon inte kom hem/kan kontakta någon.

Hoppades innerligt att Lisa Holm skulle hittas vid liv och det gör jag nu också, men liksom då tror jag att det värsta hänt och att det hände ganska så direkt. På söndagen har förmodligen förövarna försökt sopa igen spåren när vittnet såg dem.

Håller tummarna för Tova och hoppas jag har fel!!

DET ÄR HENNES EX OCH 2 AV HANS BÄSTA VÄNNER SOM SITTER ANHÅLLNA .
EN HUND HAR MARKERAT VID VATTNET .
Citera
2017-05-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Jag har också svårt att förstå det, att tre glesbygdskillar skulle vara skyldiga eller medskyldiga till människorov eller mord tillsammans. Det är en helt ny situation för mig. Lika lite förstår jag om en är skyldig till mord på flickvännen och de andra två skyddar honom. Det låter inte som normala volvoraggare.

Förresten, om de sågs lämna skogen på en viss plats så borde väl hundar kunna bakspåra till en eventuell kropp därifrån på några minuter?

Nej spåren blir kalla snabbt, bara 1 eller ett par timmar beroende på väder.
Citera
2017-05-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theladyofthelake
Jag förstår att detaljer inte lämnas ut då det kan skada utredningen, men brukar man i ett fall där någon är försvunnen och man vill ha in tips inte i alla fall gå ut med vad personen hade för kläder etc.?

Nej, dels kanske man inte vet - vittnesmål uteblir på grund av att beskrivningen inte stämmer med verkligheten. Dels vill man inte påverka "vittnen" till att tro att de sett något de egentligen inte sett.
Citera
2017-05-15, 17:47
Medlem
Någon nämnde en Fr*drik H*dman (*=e) som den tredje MGM. Vet inte om det kanske redan har postats, men hans facebook finns att hitta i B*llys vänlista.
Citera
2017-05-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Man kan ju göra ett tanke experiment att dom under festens gång ville handla lite röka eller annan drog.. Några dealers dök upp och tjejen fick hänga med dom att hämta drogerna och aldrig kom tillbaka. Och hon missade att ta med sig telefonen. Dom anhållna nekar då dom inte gjort något och skyller på att hon förts bort. det KAN ju vara en av dom anhållna som kontaktat polisen.

Kanske lite långsökt men inte helt otroligt då dom är misstänkta för människorov redan från start.

Dom var ej misstänkta fr början utan tigs in till förhör som vittnen om de sett något den aktuella kvällen lixom 7 andra .
De anhållna är en av hennes ex och 2 av hans bästa vänner .
Inga droger eller dyligt finns med i bilden
Citera
2017-05-15, 17:48
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Nej spåren blir kalla snabbt, bara 1 eller ett par timmar beroende på väder.
Sluta att ljuga, en hun kan spåra flera dygn efteråt
Citera
2017-05-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Därför att deras mor och far är också syskon.

Inaveln i Hälsingland är ganska så känd. Titta bara på killarnas mellannamn HAHAHA.

Jag tror att killarna har dumpat henne i sjön.

Nån karta? Vill se hur stor sjön är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in