Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 17:34
  #601
Avstängd
Marion86s avatar
Varför skulle 3 efterblivna volvoraggare vilja mörda ett ex?
Citera
2017-05-15, 17:34
  #602
Medlem
Blev hon hotad före tro. Eftersom "pojkarna" greps. I och för sig så kanske nån granne såg dom och visste vad dom heter.
Citera
2017-05-15, 17:35
  #603
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Varför skulle 3 efterblivna volvoraggare vilja mörda ett ex?
Svartsjuk
Bråk som gått fel
Etc etc etc
Många orsaker kan finnas!
Citera
2017-05-15, 17:35
  #604
Medlem
AsburyPerks avatar
Typiska svenska lantisar, inte så mycket att säga. Möjligt att just dessa har haft problematisk uppväxt och därför gjort något hemskt, men sannolikt är inte så fallet, de är typiska killar med svenska värderingar skulle jag tro, lärt sig att våldtäkt är fel, att kvinnor är lika mycket värda osv. Sannolikt en olycka eller något som hände in the heat of the moment.
Citera
2017-05-15, 17:36
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Varför skulle 3 efterblivna volvoraggare vilja mörda ett ex?

Pressa på pengar tänkte jag. Som vanlig kidnappning. Men vill ju veta vilka förälrarna är.
Citera
2017-05-15, 17:39
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Pressa på pengar tänkte jag. Som vanlig kidnappning. Men vill ju veta vilka förälrarna är.

Tänk om hon var med på det. Sitter och gömmer sig nånstans och undrar var dom är.
Citera
2017-05-15, 17:41
  #607
Medlem
Nosemonkeys avatar
Väldigt dåliga vibbar här. Det är två alternativ, antingen är hon avliden eller inlåst. Det sistnämnda väldigt riskabelt för förövaren/förövarna, så inte så troligt. Såg på Expressen nu att ett vittne sett 3 yngre män komma ut ur skogen där polisen letar nu, alla 3 tycktes försöka gömma sina ansikten när vittnet såg dem. Tror Polisen har hittat förövarna, nu gäller det bara att knäcka dem i förhör. Tyvärr tror jag att det redan är för sent att hitta Tova vid liv, hon verkar ordentlig och hade simtävling på söndagsmorgonen = hon lär ha varit nykter på lördagen när hon försvann. Alltså har hon utsatts för något som gör att hon inte kom hem/kan kontakta någon.

Hoppades innerligt att Lisa Holm skulle hittas vid liv och det gör jag nu också, men liksom då tror jag att det värsta hänt och att det hände ganska så direkt. På söndagen har förmodligen förövarna försökt sopa igen spåren när vittnet såg dem.

Håller tummarna för Tova och hoppas jag har fel!!
Citera
2017-05-15, 17:41
  #608
Medlem
Vad för koppling har personen till Tova där polisen har spärrat av?
Vet någon vad för spår som har säkrats?
Citat:
Tre män sitter anhållna för människorov och polisen har spärrat av ett område runt en gård där en person med koppling till Tova bor.
– Vi har säkrat spår men vad det är vill jag inte gå in på, säger polisens presstalesperson Christer Nordström.

http://www.expressen.se/nyheter/tre-...-forsvinnande/
Citera
2017-05-15, 17:42
  #609
Medlem
Sillberskys avatar
Om någon inblandad erkänt borde de väl tagit ut vederbörande för att visa var kroppen är någonstans.
Citera
2017-05-15, 17:42
  #610
Medlem
flaskborstes avatar
Man kan ju göra ett tanke experiment att dom under festens gång ville handla lite röka eller annan drog.. Några dealers dök upp och tjejen fick hänga med dom att hämta drogerna och aldrig kom tillbaka. Och hon missade att ta med sig telefonen. Dom anhållna nekar då dom inte gjort något och skyller på att hon förts bort. det KAN ju vara en av dom anhållna som kontaktat polisen.

Kanske lite långsökt men inte helt otroligt då dom är misstänkta för människorov redan från start.
Citera
2017-05-15, 17:43
  #611
Medlem
Nu när spår är säkrade, så får de anhållna svårt att mörka vad som hänt. Och dessutom vittnet, som sett 3 unga män komma ut från skogen/kalhygget. Det är bara en tidsfråga innan någon pratar eller att hon hittas.
Citera
2017-05-15, 17:44
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Varför skulle 3 efterblivna volvoraggare vilja mörda ett ex?

Jag har också svårt att förstå det, att tre glesbygdskillar skulle vara skyldiga eller medskyldiga till människorov eller mord tillsammans. Det är en helt ny situation för mig. Lika lite förstår jag om en är skyldig till mord på flickvännen och de andra två skyddar honom. Det låter inte som normala volvoraggare.

Förresten, om de sågs lämna skogen på en viss plats så borde väl hundar kunna bakspåra till en eventuell kropp därifrån på några minuter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback