Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vanlig? Han såg ut som urtypen av lallande byfåne som knappt vet hur man äter med kniv och gaffel

Ja precis som en vanlig svensk kille i 20-års åldern. Det är bara i Stockholm killarna i den åldern springer omkring i rosa skjorta och bakåt kammat...
Citera
2017-05-15, 16:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Har dom ingen kropp ännu så tror jag hon fortfarande är i livet, iaf ingen av dom misstänkta som mördat henne. Dom har varit under hård press hela dagen och någon borde brustit och börjat prata vid detta laget, så rånackade såg dom inte ut att vara.

Ja eller också så suger förhörsledarna, hoppas de klämmer åt dem hårt...Jag hoppas hon hittas snart.
Citera
2017-05-15, 16:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag undrar hur hon tog sig fram i helgen: bil, skjuts, cykel eller per fots? De kan ju ha bråkat och hon sedan vinglat iväg åt vilket håll som helst, kanske slagen och omtöcknad...?
Citera
2017-05-15, 16:46
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Har dom ingen kropp ännu så tror jag hon fortfarande är i livet, iaf ingen av dom misstänkta som mördat henne. Dom har varit under hård press hela dagen och någon borde brustit och börjat prata vid detta laget, så rånackade såg dom inte ut att vara.

Hade hon varit i livet tror jag någon hade erkänt nu, att dom håller käft betyder nog tyvärr att dom tagit livet av henne tyvärr. Men det är bara mina spekulationer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
När en tjej i hennes ålder och utseende har så lite aktivitet på facebook så är det något som är riktigt galet. Det spelar ingen roll om hon använder något annat socialt forum mer aktivt. Hon har någon i sin närhet som begränsar henne väldigt mycket. Antingen föräldrar/vårdnadshavare eller pojkvän. Om det är pojkvännen som har förbud och regler är det mer risk att hon idag är mördad. Är det föräldrarna så kan det vara en rymning. Får hålla hoppet till att det är föräldrar.

hur vet du att det är lite aktivitet? Det brukar kunna se ut som folk knappt använder facebook då man måste vara vän med personen för att kunna se alla inlägg osv..
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
När en tjej i hennes ålder och utseende har så lite aktivitet på facebook så är det något som är riktigt galet. Det spelar ingen roll om hon använder något annat socialt forum mer aktivt. Hon har någon i sin närhet som begränsar henne väldigt mycket. Antingen föräldrar/vårdnadshavare eller pojkvän. Om det är pojkvännen som har förbud och regler är det mer risk att hon idag är mördad. Är det föräldrarna så kan det vara en rymning. Får hålla hoppet till att det är föräldrar.

Många yngre idag är rätt passiva på just facebook och nyttjar andra medier istället.
Citera
2017-05-15, 16:47
Medlem
Citat:

Finns miljontals som tröttnar på facebook skrivande .
Citera
Medlem
Troians avatar
PM:

------------

En sitter misstänkt för mord, en annan för medhjälp och den tredje för skyddande av brottsling.

------------

Vad jag förstått är rubriceringen på papprena från TR sekretess, vilket väl är lite ovanligt.
Citera
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Många i den yngre generationen har i princip helt forsakat Facebook till formån for Instagram. Hennes aktivitet där vore mer relevant for din tes om vi ponerar att den stämmer.

edit: typ sjunde på pucken
Citera
2017-05-15, 16:48
Medlem
Citat:
Är du vän med henne på fejjan eftersom du vet att hon är där så lite?
Det går ju trots allt att bestämma vad som ska va offentligt..
Citera
2017-05-15, 16:49
Medlem
Troians avatar
Citat:

I och med alla steg sker en viss fördröjning.

"säger i förhör" ---> "hitta kropp" ----> "konstatera att det är rätt person" ---> "meddela föräldrar och anhöriga" ---> "förbereda en brief till media" ---> "medierna skriver något".
Citera
2017-05-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
hur vet du att det är lite aktivitet? Det brukar kunna se ut som folk knappt använder facebook då man måste vara vän med personen för att kunna se alla inlägg osv..
Det visste jag inte. Ja det förändrar en del i så fall. De inläggen jag såg var några klädesplagg hon sålde och något annat. Så det kan stämma då att det bara är inlägg hon väljer ut som visas då för de som inte är i hennes vänlista.

Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Många yngre idag är rätt passiva på just facebook och nyttjar andra medier istället.
Men så lite aktiva som det såg ut att hon var är ingen i hennes ålder och utseende. Men jag fick en förklaring som verkar sannolik. Se ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in