Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I och med alla steg sker en viss fördröjning.

"säger i förhör" ---> "hitta kropp" ----> "konstatera att det är rätt person" ---> "meddela föräldrar och anhöriga" ---> "förbereda en brief till media" ---> "medierna skriver något".

Fast jag tyckte dom var supersnabba med att gå ut med det i media när Holm tjejen blev mördad.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hendrix1
Om hon är inte död varför ringer hon inte till polisen / föräldrarna för att säga att jag är här lever osv ...

Ser ut nu som att de letar efter ett död kropp.
RIP kan man säga.
OM hon inte är helt sönderflöddrad och har "supit bort" både mobil och medvetande. Man kan ju alltid hoppas att hon dyker upp hos någon 35-årig tjackare i Hudik...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Många i den yngre generationen har i princip helt forsakat Facebook till formån for Instagram. Hennes aktivitet där vore mer relevant for din tes om vi ponerar att den stämmer.

edit: typ sjunde på pucken

Problemet är att hon knappt har varit aktiv på Instagram heller (för att vara en tjej i den åldern). Får dock för mig att hon är aktiv på Snapchat.
Citera
2017-05-15, 16:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Om hon är inte död varför ringer hon inte till polisen / föräldrarna för att säga att jag är här lever osv ...

RIP kan man säga.
Hon har tappat/glömt mobilen tydligen. Vad jag förstår så är den hittad.
Citera
2017-05-15, 16:56
Medlem
OvissFramtids avatar
Man tycker ju att någon av killarna borde ha pratat vid det här laget, åtminstone den som var minst delaktig. Det gynnar ju inte dem särskilt mycket om de håller käft, hon kommer hittas ändå och då åker de dit efter DNA-prövning. Vad vinner de egentligen på att hålla käft?
Citera
2017-05-15, 16:57
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:

RIP kan man säga.

Troligen för att polisen hittat hennes telefon i huset
Citera
Medlem
JesusAFtrollhattans avatar
stora områden att kolla, kolla i sjöar, i skogen, i fordon, i hus, i fikabodar om hon är intryckt i ett skåp som mariestads mordet av en gästarbetare.

kolla efter alla brunnar som finns i området, de kan ha sänkt henne i en sån, va nån gubbe som blev droppad i en brunn som de ställde skit över som inte fanns med på karta, de hittade gubbfan efter 25 år när de nya ägarna skulle vårröjja på tomten
Citera
Medlem
Ser att Tovas ex bott i WT-meteropolen Vännäs, där har många eparaggare fostrats.
Citera
2017-05-15, 16:58
Medlem
panzertaxs avatar
Den uppgiftslämnaren här som tidigare med caps lock intryckt sa att telefonen var hittat i ett hus nära, får gärna PMa exakt vilket hus/adress.
Citera
2017-05-15, 16:58
Medlem
JesusAFtrollhattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Den uppgiftslämnaren här som tidigare med caps lock intryckt sa att telefonen var hittat i ett hus nära, får gärna PMa exakt vilket hus/adress.

kan ju vara en ny Anders eklund i farten, lastbil som stannat o plockat upp henne...
Citera
2017-05-15, 16:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Fast jag tyckte dom var supersnabba med att gå ut med det i media när Holm tjejen blev mördad.

Nog en fråga från fall till fall. Men den gången var de snabba mellan stegen "kropp hittas" ---> "gå ut i media".

Vi vet ju inte var en eventuell kropp finns, kanske behövs det dykare etc.. Vad jag vill säga är att vi ska nog inte anta att ingen av dem brutit ihop i förhör.
Citera
2017-05-15, 17:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Hoppas verkligen inte att hon är död men det är hon troligtvis..
Vad som irriterar en ännu mer är att alla vänstermänniskor sitter och gottar sig åt detta. De håller tummarna för att hon är död nu när tre pursvenskar är gärningsmän. Svensk media kommer hålla fest när vi får reda på hur det står till.

//Siegestor
Jag hade missat att det var natten mellan lördag och söndag som hon försvann (trodde natten innan), det är bara 36 timmar sedan, så hoppet är inte ute än. Jag tycker även det är "bra" att dom hittat mobilen, den kan vara glömd bara. Vi får väl se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in