Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 18:16
Medlem
Rex Roths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Tovas instagramkonto är ju privat. Dvs enbart vänner kan se profilen. Så det där med rakblad tror jag inte på!

Nån som lägger ut villospår just nu?? Menar att rakbladsteorin är till för att förvilla just nu alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Tovas instaprofil står som medlem i slutna gruppen..
RakBladsBarn - sjmordsbenagen

http://imgur.com/a/px9CR

Länka till den sajten som du hittade det istället för kopia. Ser ju photoshoppad ut. Och så man kan klicka vidare och söka.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Tovas instagramkonto är ju privat. Dvs enbart vänner kan se profilen. Så det där med rakblad tror jag inte på!
Men det kan säga något om hennes mående. Kanske slutade hon simma abrupt, började hänga med lite vilda kompisar, dricka, tabletter etc. Hon kan vara död ändå, men det kan ju vara bra för söket att känna till, och beakta, psykisk ohälsa-spåret också...
Citera
2017-05-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blyfri
För att brottsrubriceringen är Människorov vilket det är Internationella Åklagarkammaren som sköter. Anledningen till det är att det tämligen ofta, men inte alltid, är fler än ett land inblandade i utredningar gällande människorov.
Okej, jag förstår. Men kommer man byta åklagare om hon hittas mördad i Hälsingland ? Jag hoppas förstås att hon lever. Men om jag minns rätt så rubricerades Lisa Holms försvinnande också som människorov till en början. Men åklagaren som väckte åtal mot NB kom inte från Internationella Åklagarkammaren.
Senast redigerad av nantale 2017-05-15 kl. 18:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toastmann3n
Vore ju riktigt bra om någon tipsar om detta till polisen

Polisen är nog här och snokar så dom vet nog redan.
Citera
Medlem
Det är något som inte stämmer med dom 3 misstänkta som är uthänga i tråden. På hela Hälsingland står det att en av de misstänka är ostraffad sedan tidigare. Söker man på dom här personerna på lexbase så är alla tre med i registret. Är vän med både b*lly och j*mmy på Facebook och ingen av dom har varit aktiv på 21 timmar men är inte vän med den tredje så kan inte se. Dock vet jag att någon skrev tredje personens namn på jodel så man får ju hoppas då att någon har en säkrade källa att det verkligen är han.
Citera
2017-05-15, 18:18
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Tovas senaste add på fb och insta är en playerkille som numera bor i Stockholm, kanske exet blev svartsjuk över det!

Hur fick du reda på det? Med tanke på att hennes instagram är stängd?
Citera
2017-05-15, 18:19
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Men det kan säga något om hennes mående. Kanske slutade hon simma abrupt, började hänga med lite vilda kompisar, dricka, tabletter etc. Hon kan vara död ändå, men det kan ju vara bra för söket att känna till, och beakta, psykisk ohälsa-spåret också...

Verkar vara många olika bud, enligt någon här nyss, skulle hon ju simmat igår.
Citera
Medlem
Citat:

Vad tror du inte på? Kolla linken du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
En tanke om Billy är van i skogarna där kan han ju veta om något gammalt gruvhål som är övertäckt de kanske aldrig hittar henne

Må hända att han är en trogen skogsmulle, men efter ett par veckor i häktet så lär han sjunga. Det är inte många som känner sig bekväma med dessa celler och dryga plitar som går å tråkar sig tid och otid. Med all rätt dessutom
Citera
2017-05-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast man kunde väl inte se på Anders Eklund heller vad han var kapabel till?

Nej, man kan inte se vad folk är kapabla till. Men i vissa fall så kan man se att nåt inte står rätt till, tänk typ "Skarakannibalen" aka Isakin :

https://www.google.se/search?q=skarakannibalen&source=lnms&tbm=isch&sa=X &ved=0ahUKEwjE3OGlpvLTAhWFiywKHS7DCiIQ_AUIBigB&biw =1067&bih=522#imgrc=MGGhk3i5G7_z9M:&spf=1494865058 557

Men detta ser ju ut som helt vanliga landsbygdskillar, ungdomar ser ofta ut så där numera, det är liksom inte skjorta, chinos och vattenkammat hår som är högsta mode i Norr, utan man har keps, jeans och t-shirt (ofta). De ser inte heller ut som galningen Isakin där få "normala" skulle gå runt med hans look.
Citera
2017-05-15, 18:20
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
PM:

------------

En sitter misstänkt för mord, en annan för medhjälp och den tredje för skyddande av brottsling.

------------

Vad jag förstått är rubriceringen på papprena från TR sekretess, vilket väl är lite ovanligt.
Ifall denna uppgift stämmer så känns det uppenbart att det är B*lly(ex pojkvän) som är misstänkt för mord, J*immy(ex pojkväns kompis#1) som är misstänkt för medhjälp och Fredr*k(ex pojkväns kompis#2) som är misstänkt för skyddande av brottsling.

Känns som ett för stort pådrag för att polisen skulle vara helt ute och cykla, men man kan så klart aldrig vara säker innan man vet. Jag skulle dock säga att sannolikheten för att flickan är bragd om livet och dumpad på ett lite svåråtkomligt ställe är väldigt hög. Jag tror att de vet någonting om händelseförloppet, gissningsvis i form av spår av blod eller liknande.

Som alltid så önskar jag att hon lever och att allt bara är ett stort misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in