Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 16:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK. Men man kan ju inte vara expert på hur många olika områden som helst. Redan brottsmål är ju jättebrett och jättestort. Jag skulle välja en som var expert på det aktuella specialområdet, om jag skulle behöva anlita en advokat någon gång.

Jag tror inte heller Jan Nyman är expert på hur många områden som helst. På byråns sajt beskrivs han som:

Citat:
Examen vid Uppsala universitet 1997. advokat 2003 Inriktning brottmål, familjerätt, personskadereglering, fordrings- och obeståndsrätt samt LVU/LVM/LPT

http://www.krokstromsadvokat.se/om-oss/

Tror inte det finns så många i mindre städer som enbart jobbar med brottsmål.
Citera
Medlem
Va heter han mer än fredrik
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Det låter ovanligt att tre personer utför ett sånt brott tillsammans, har inte följt hela tråden.
Av alla de mordfall jag har sett på TV dvs några hundra? så är det alltid en mördare.

Om ngn av de tre klippt till henne så att hon avlidit, så kan ju de andra två blivit övertalade att hjälpa till att gömma kroppen, eftersom GM bönat och bett. (Att gömma ett lik är förvisso ingenting som jag skulle kunna övertalas till... men det finns ju alla sorters folk.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle han vilja "dra ur" sin klient några erkännanden?

Hans uppgift är att tillvarata sin klients intressen, inte att sköta förhör och utredning åt polis och åklagare.
Vad jag egentligen menade, fast jag uttryckte mig fel, var att han är ingen man jiddrar med. Han är rak och kräver att klienten också är det ( och inte för honom bakom ljuset ).
Citera
2017-05-15, 16:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK jag ger mig angående blattar - den HÄR gången.

Billy och Jimmy alltså..? Det låter för passande för att vara sant. Heter den tredje Timmy..?

Jag kan redan se för mig artiklarna som Alex Schulman, Oiswin Cantwell, Lars Lindström, Anders Lindberg o.s.v. kommer att skriva om detta, gång efter gång, år efter år... Dessa idioter har skadat inte "bara" flickan utan hela Sverige!

Det rör sig antagligen om svartsjukedrama, vi får väl vänta och se.

Han såg ju ändå jävligt vanlig ut i sin facebook, den där Billy.

Men visst kommer bilden på dessa fånar bli klassiker som kommer fortsätta dyka upp även flera år frammåt som exempel på ursvensk mörker.

Hoppas att de i alla fall gav flickan en snabb död och inte gjorde något sadistiskt med henne.
Citera
2017-05-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det rör sig antagligen om svartsjukedrama, vi får väl vänta och se.

Han såg ju ändå jävligt vanlig ut i sin facebook, den där Billy.

Men visst kommer bilden på dessa fånar bli klassiker som kommer fortsätta dyka upp även flera år frammåt som exempel på ursvensk mörker.

Hoppas att de i alla fall gav flickan en snabb död och inte gjorde något sadistiskt med henne.

Vanlig? Han såg ut som urtypen av lallande byfåne som knappt vet hur man äter med kniv och gaffel
Citera
2017-05-15, 16:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Gick precis in på hennes facebook...

Vem fan är denna snubben och varför kommenterar han detta...? Ett troll eller vad tror ni?

Link till hennes FB: https://www.facebook.com/tova.moberg

Armas Yli-Baskeri verkar vara finländare, gillar den sannfinnländske politikern Teuvo Hakkarainen liksom Jesse Torniainen (googla).

Har väl kanske läst om det i finsk media och drar slutsatsen att GM är muslim. Inget konstigt med det, stämmer ju enligt flera källor i trådens födelse.
Citera
2017-05-15, 16:41
Medlem
En av tre nekar till brott enligt Aftonbladet. Tyvärr tror jag att flickan är död och kommer ha en synnerligt skändad kropp när den väl hittas

Hoppas så klart att jag har fel.
Citera
2017-05-15, 16:41
Medlem
Facebacks avatar
Har dom ingen kropp ännu så tror jag hon fortfarande är i livet, iaf ingen av dom misstänkta som mördat henne. Dom har varit under hård press hela dagen och någon borde brustit och börjat prata vid detta laget, så rånackade såg dom inte ut att vara.
Citera
2017-05-15, 16:42
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om ngn av de tre klippt till henne så att hon avlidit, så kan ju de andra två blivit övertalade att hjälpa till att gömma kroppen, eftersom GM bönat och bett. (Att gömma ett lik är förvisso ingenting som jag skulle kunna övertalas till... men det finns ju alla sorters folk.)

Då lär de nog snacka, för att bevisa sig oskyldiga till mord, medhjälp till att undanröja bevis och liknande blir väl bara en smäll på fingrarna i jämförelse.
Citera
2017-05-15, 16:43
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Har dom ingen kropp ännu så tror jag hon fortfarande är i livet, iaf ingen av dom misstänkta som mördat henne. Dom har varit under hård press hela dagen och någon borde brustit och börjat prata vid detta laget, så rånackade såg dom inte ut att vara.

Kan också tyda på att de inte är skyldiga
Citera
2017-05-15, 16:44
Medlem
När en tjej i hennes ålder och utseende har så lite aktivitet på facebook så är det något som är riktigt galet. Det spelar ingen roll om hon använder något annat socialt forum mer aktivt. Hon har någon i sin närhet som begränsar henne väldigt mycket. Antingen föräldrar/vårdnadshavare eller pojkvän. Om det är pojkvännen som har förbud och regler är det mer risk att hon idag är mördad. Är det föräldrarna så kan det vara en rymning. Får hålla hoppet till att det är föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in