Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-19, 00:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Fredrik skjutsade henne till gården, enligt uppgifter i tråden.
Och att GMsedan körde iväg dem från gården.

Jag tolkar det som att alla 4 åtminstone någon gång under eftermiddagen/kvällen varit tillsammans.

Om han säger att ingen har sett de 4 tillsammans så stämmer säkert de. För att se de 4 tillsammans måste de ju träffa någon annan. Och det gjorde de inte.
Citera
2017-05-19, 00:02
Medlem
Citat:
Fredrik skjutsade henne till gården, enligt uppgifter i tråden.
Och att GMsedan körde iväg dem från gården.

Jag tolkar det som att alla 4 åtminstone någon gång under eftermiddagen/kvällen varit tillsammans.

Du tolkar det så men varför skulle han sitta och ljuga nu efter att man inte längre misstänker dessa 2?
Citera
2017-05-19, 00:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Kan hon ha gjort något själv när dom inte var där menar du, dom åkte båt hon var i huset knarkade söp skadade sig själv?

När Tova hittades sa polisen att hon var utsatt flr våld och ändrade från människorov till mord. Och även sannolik. Det tolkar jag som att hon kan ha skador som inte uppstår vid olyckor och/eller är insvept i något eller har tyngder på sig - dvs ingen självorsakad olycka.

Frågan är i så fall varför inte Billy saknade henne om hon åkt ut med båten och inte kommit tillbaka? Varför han bara lämnade gården på morgonen? Varför han sa att hon åkt iväg med någon i en skjutsgrupp?
Citera
2017-05-19, 00:06
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Du tolkar det så men varför skulle han sitta och ljuga nu efter att man inte längre misstänker dessa 2?

De är enligt åklagaren FORTFARANDE misstänkta. Men man har inte tillräckligt på fötterna för en häktning.

Jag tror inte de två är delaktiga i brottet. På sin höjd brott mot griftefriden/skyddande av brottsling.

Men jag tror nog att alla 4 nog sågs tillsammans under kvällen i och med att Fredrik körde Tova till gården, och att alla därefter "kördes ut plötsligt från gården av Billy".
Citera
2017-05-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om han säger att ingen har sett de 4 tillsammans så stämmer säkert de. För att se de 4 tillsammans måste de ju träffa någon annan. Och det gjorde de inte.

Man behöver inte direkt träffa någon. Hur kan han veta, om de nu träffades samtidigt, att ingen sett dem? Han känns för säker på sin sak för det.
Citera
2017-05-19, 00:07
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Du har rätt. Men att ingen har sett de 4 tillsammans betyder ju inte att de inte har varit tillsammans.
De kan mycket väl ha varit tillsammans - utan att någon har sett dem och kan intyga detta.
Citera
2017-05-19, 00:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Fredrik: "Ingen av oss 3 var med Tova, vittnen blabla".

Ska ställas mot vittnesuppgiften om att Tova ringde vän och sa att hon var på gården.

Så där skrev väl inte Fredrik iallafall. Du citerar vad en förvirrad werd skriver inte vad Fredrik skriver.
Citera
2017-05-19, 00:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
De är enligt åklagaren FORTFARANDE misstänkta. Men man har inte tillräckligt på fötterna för en häktning.

Jag tror inte de två är delaktiga i brottet. På sin höjd brott mot griftefriden/skyddande av brottsling.

Men jag tror nog att alla 4 nog sågs tillsammans under kvällen i och med att Fredrik körde Tova till gården, och att alla därefter "kördes ut plötsligt från gården av Billy".

Brott mot griftefrid verkar inte troligt eftersom åklagaren sagt att Billy tagit hand om kroppen själv. Skyddande av brottsling är inte att man vet om ett brott och låter bli att berätta det. Skyddande av brottsling är art man t ex hjälper till att undanröja bevis eller hjälpa någon att fly.
Citera
2017-05-19, 00:09
Medlem
Citat:

Källa till att de fortfarande är misstänkta? Då har något nytt kommit upp sedan klockan 2 idag då åklagaren sa att de INTE va misstänkta för brott.
Citera
2017-05-19, 00:10
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
All heder till dig som orkar hålla ut och påpeka alla totala felaktigheter som kommer lite då och då. Somnade på soffan och vaknade nu 50 sidor efteråt.

Det finns en sak jag måste förtydliga. Ni måste glömma 21.30 Nu! Vi utredde det ett antal sidor sedan. Vi har ingen aning när sista samtalet ägde rum. Expressen försökte fråga åklagaren om tidpunkten idag men han ville inte svara på det. Det finns inte bekräftat någonstans om 21.30. Det var en felaktighet som kom ut i måndags redan och som är rättad.

Exakt. 21:30 är en trådsanning, som inte är bekräftad sann.
Citera
Medlem
Om han nu inte blir dömd, hur länge får han sitta häktad? Vad jag har sökt fram så måste nya häktningsförhandlingar komma efter 14 dagar? Rätta mig om jag har fel. Så om inget annat (hittas) eller bevisar motsatsen så släpps han då på fri fot? Såvida inget erkännande kommer och han blir dömd? Dålig koll på sånt här.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Du har rätt. Men att ingen har sett de 4 tillsammans betyder ju inte att de inte har varit tillsammans.
De kan mycket väl ha varit tillsammans - utan att någon har sett dem och kan intyga detta.

Javisst. Men det är ju irrelevant. De åkte iväg. Tova levde då och pratade sen med en kompis. Och de två andra sitter inte häktade. Många är häktade i minst 6 mån eller mer. Ett år är inte ovanligt om det är ett stort mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in