Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 23:35
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Hur länge håller grabbarna? Känns som att någon väldigt snart börjar snacka

Någon har redan brutit ihop och börjat snacka.

Annars hade en polis i en båt aldrig hittat liket i den stora sjön mitt i natten.
Citera
2017-05-16, 23:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
GM's taxihistoria borde vara lätt för polisen att verifiera. Dels kan de kolla om någon taxi ens har befunnit sig i området vid tiden Tova försvann. Sen sitter det ju kameror på de flesta taxibilar idag. Så då finns det ju eventuellt bildbevis på Tova i taxin och om hon i så fall åkte ensam eller i sällskap.

Sen är det ju jävligt lustigt att hon hittades i sjön alldeles intill gården. Man tycker ju att taxin borde ha kommit längre än så innan hon mördades. Nä du, grabbarna är stekt.

Att mördaren inte bjöd på en längre likfärd är ju också konstigt.
Citera
2017-05-16, 23:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Strypning räknas väl inte som yttre våld? Så fall yttre våld + strypning men känns att man måste vara rätt ursinnig och avtrubbad för att utföra strypning.

Nja, strypning är yttre våld och strypning kräver oftast ett visst mått utav hat och/eller raseri - det kan mycket väl stämma om det är ex-pojkvännen som utfört dådet. Strypning är ett väldigt personligt sätt att döda någon på. Är detta dödsorsaken så är jag säker på att det är pojkvännen som gjord det. De andra har inte den anknytning till offret, tror mer de andra skulle använda sig utav något tillhygge, sten eller något annat man kanske tagit med sig...
Citera
2017-05-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Annars hade en polis i en båt aldrig hittat liket i den stora sjön mitt i natten.

Kan de inte ha hittat liket pga att det fanns ett vittne som sett dem åka omkring i båten?
Citera
2017-05-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Eller så det som så att hund fick upp ett spår och markerade mot vattnet....Var en väldigt stor polisinsats som det beskrivs i media.
Citera
Medlem
NurseJackies avatar
Saknar en del information, från bägge sidor, deras vanor, personligheter, hur mycket hängde BO nu med x o hans polare.

Hur kom hon till gården? Hur hade hon tänkt ta sig därifrån? Och vart??
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Svarttaxi är en möjlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Denna hade nog givit sig till känna vid det här laget.

Om han är mördaren?
Citera
2017-05-16, 23:40
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Det är skillnad på att precis ha utfört ett mord och spela oberörd mot att ha haft x-antal timmar på sig att koka ihop en lögn. Med tanke på att pappan troligtvis är stressad behöver han inte lägga märke till konstigt beteende.

Finns gärningsmän som gjort betydligt grövre saker och ändå inte kunnat klassas som psykopater.

Så många timmars skillnad är det ju inte, de sågs i skogen söndag em och pappan fick tag i psykopaten söndag em också (tidigare?). Ponerat att de två andra återkom till gården på söndagen för att städa undan drogerna, omedvetna om att MGM 1 också städat undan ett mord.

Nu använder jag uttrycket "psykopat" i benämningen oberörd inför oinitierade i vad som skett. Eftersom det var så det uttrycktes i meddelandet jag besvarade.

OK, behövs en påbyggnad av sammanfattningen av någon rutinerad, ordningsam själ. Mina frågetecken;
- Trion sågs i en båt på lördagen 17-17:30 eller 19? Borde då vara innan mordet med tanke på telefonsamtalet senare.
- Trion sågs komma ut ifrån en skog, försökte dölja ansiktena söndag em?
Citera
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
GM har misshandlat Tova mer än en gång förut
Ja och den här gången gick det över styr.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Dream on! Dessa röstar inte på S. Det kan du glömma! Dessa är typiska SD-anhängare. Grannen som var SD-anhängare var precis likadan, fest, fylla och gap och skrik jämt och ständigt.

Om det enbart är politik som du avser att diskutera så kanske du kan dra till en för ändamålet lämpligare tråd. Okej?
Citera
2017-05-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att mördaren inte bjöd på en längre likfärd är ju också konstigt.

Standard vid mord. Offret hittas inte långt från brottsplatsen. GM handlar ofta i panik och flyttar initialt inte kroppen en längre bit. Händer att GM flyttar kroppen en längre sträcka vid ett senare tillfälle men det är inte så vanligt.

Källa: Alla andra mordutredningar. Fråga GW
Citera
2017-05-16, 23:42
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnaA
Hittade den här artikeln, tror det kan vara GM pappa, läkare http://www.helahalsingland.se/halsingland/hudiksvall/uppdrag-mali

Nej det tror jag inte, detta huset måste vara inne i City där havet finns, gården är inåt landet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in