Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Billy snackar skit. Tova hade ingen alkohol i sig enligt analyser. Så lämna det.

Men hänger du inte med?? Vi säger ju att B.F ljuger och att T.M med all sannolikhet inte druckit alkohol, eller möjligen druckit minimalt.
Citera
2018-02-22, 10:47
Medlem
”Jag är bara 23 år gammal och har blivit dömd till livstids fängelse”, skriver mördaren.

Stackars "Lille Billy"!! Hela världen är mot honom. Han är bara 23 år gammal! Varför folk förstår inte att det var Tovas fel som hon blev mördad. Men jag förstår dig Lille Billy. Tova måste skylla sig själv, ja ja. "Lille Billy" är ju bara 23 år gammal!

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-mordares-krav-inifran-cellen-tappat-fortroende/
Senast redigerad av matematiker 2018-02-22 kl. 10:57.
Citera
2018-02-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
”Jag är bara 23 år gammal och har blivit dömd till livstids fängelse”, skriver mördaren.

Stackars "Lille Billy"!! Hela världen är mot honom. Han är bara 23 år gammal! Varför folk förstår inte att det var Tovas fel som hon blev mördad. Men jag förstår dig Lille Billy. Tova måste skylla sig själv, ja ja.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-mordares-krav-inifran-cellen-tappat-fortroende/

Lägger upp texten från brevet till TR där Billy ber om att få byta advokat.

Jag Billy Fagerström ansöker härmed om att få byta advokat från Bo Karlsson till Thomas Olsson.
Pga följande skäl önskar jag byta advokat.
Jag är bara 23 år gammal och har blivit dömd till livstids fängelse. Jag och min advokat har inte haft samma åsikter om upplägget av mitt försvar. Det jag ville ta upp/framföra hur advokaten inte lagt så stor vikt vid. Jag upplevde att han inte ställde åklagaren mot väggen och ifrågasatte utredningen bättre. Vidare har han underlåtit att undersöka viktiga detaljer och lyft fram bevis som talar till min fördel. Jag tycker det var ett dåligt upplägg av vittnesförhören vid rättegången, saker jag ville att han skulle frågat vittnen om gjordes aldrig. Jag upplevde att engagemanget inte var 100% eftersom vi inte hade samma uppfattning i många frågor. På grund av ovan nämnda skäl har jag tappat förtroendet för min nuvarande advokat helt och ansöker härmed om att få byta till Thomas Olsson
.
Citera
2018-02-22, 11:07
Medlem
P.S Sätter för övrigt 100 spänn på att B.F byter försvarare till någon av Sveriges stjärnadvokater[/quote]

Låt mig få citera mig själv ;-)
Citera
2018-02-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men hänger du inte med?? Vi säger ju att B.F ljuger och att T.M med all sannolikhet inte druckit alkohol, eller möjligen druckit minimalt.
Höll bara med.
Citera
2018-02-22, 11:23
Medlem
Citat:
Billy snackar skit. Tova hade ingen alkohol i sig enligt analyser. Så lämna det.

Det bildas en del alkohol i den döda kroppen i samband med nedbrytningen. Rättsläkarna tar hänsyn till detta vid alkoholanalyserna i samband med obduktion.
Citera
2018-02-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Stackars "Lille Billy"!! Hela världen är mot honom. Han är bara 23 år gammal! Varför folk förstår inte att det var Tovas fel som hon blev mördad. Men jag förstår dig Lille Billy. Tova måste skylla sig själv, ja ja. "Lille Billy" är ju bara 23 år gammal!

Ja, han fick livstids fängelse när han bara är 23 år gammal. Gör man en sån här sak så ska man sitta inne men det begriper han inte? Och Tova var bara 19 och hon är inte ens vid liv - det är åtminstone han. Undrar hur han tänkte när han skrev det där. Man känner ju bara förakt för honom. Och nu vill han ha en kändisadvokat. Ponera att adv Olsson lyckas få honom frikänd för mord och enbart bli dömd för kvinnofridskränkning - vart skall Billy ta vägen efter han suttit av DEN tiden? Han kommer definitivt inte kunna gå utanför dörren på många många år - om nånsin.
Citera
2018-02-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ja, han fick livstids fängelse när han bara är 23 år gammal. Gör man en sån här sak så ska man sitta inne men det begriper han inte? Och Tova var bara 19 och hon är inte ens vid liv - det är åtminstone han. Undrar hur han tänkte när han skrev det där. Man känner ju bara förakt för honom. Och nu vill han ha en kändisadvokat. Ponera att adv Olsson lyckas få honom frikänd för mord och enbart bli dömd för kvinnofridskränkning - vart skall Billy ta vägen efter han suttit av DEN tiden? Han kommer definitivt inte kunna gå utanför dörren på många många år - om nånsin.

Nog för att Tomas Olson är en skicklig advokat men att förändra ett livstidsstraff för mord till kvinnofridskränkning i detta fall är en omöjlig uppgift.

Lille Billy verkar inte riktigt förstått att han mördat T på ett synnerligen grymt sätt och att det är den Handlingen som renderar livstid.

Han verkar klent utrustad å huvudets vägnar.
Citera
2018-02-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nog för att Tomas Olson är en skicklig advokat men att förändra ett livstidsstraff för mord till kvinnofridskränkning i detta fall är en omöjlig uppgift.

Lille Billy verkar inte riktigt förstått att han mördat T på ett synnerligen grymt sätt och att det är den Handlingen som renderar livstid.

Han verkar klent utrustad å huvudets vägnar.

Inser ju att det inte går, var mest en tankelek. Billy har inte erkänt mordet, och vill ju bli försvarad såsom oskyldig. Och visst, nåt geni är han ju inte. Han har ju krökat och knarkat bort mesta delen av sin hjärna.
Citera
2018-02-22, 13:46
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
(...)
Lille Billy verkar inte riktigt förstått att han mördat T på ett synnerligen grymt sätt och att det är den Handlingen som renderar livstid. Han verkar klent utrustad å huvudets vägnar.

Något som jag noterat är att T varit `involverad/ihop med L.B. i ca tre år.. och hon var ju bara nitton. Måste ju existerat incidenter där Ts nära kära vänner mm misstänkt att L.B. var fel umgänge för att uttrycka sig milt. "bara 23".. = BullS**t. Från arton skall man dömas som vilken vuxen som helst
Citera
2018-02-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Något som jag noterat är att T varit `involverad/ihop med L.B. i ca tre år.. och hon var ju bara nitton. Måste ju existerat incidenter där Ts nära kära vänner mm misstänkt att L.B. var fel umgänge för att uttrycka sig milt. "bara 23".. = BullS**t. Från arton skall man dömas som vilken vuxen som helst
Det funkar inte så. Är du under 21 så blir det straffrabatt i det här landet. Sen är det ju väl känt att den vuxna hjärnan är inte klar förrän vid 23-25 års ålder. Vad gäller Billy får han nog vänta längre än så med tanke på alla söndersupna och sönderknarkade hjärnceller.

Många ville ju att Billy och Tova skulle sluta umgås. De såg ju vilken skillnad det var mellan dom, till Tovas fördel naturligtvis. Och T.s föräldrar ville INTE ha honom i Tovas liv.
Citera
2018-02-22, 13:55
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Det gjorde dom också men det var ingen som tog tag i det på riktigt, iofs lätt att säga med facit i hand nu när man vet i vilken stor utsträckning Billy psykiskt och fysiskt misshandlade Tova vilket ingen visste då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in