Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Dom som var misstänkta och t.o.m häktade för mordet på spädbarnet skyllde på varann,bägge friades. Dom har även fått skadestånd.. Vansinnigt!

Nu går det inte jämföra fallen,men när/om GM skyller på varann borde bägge/alla dömas.

Om båda friades och dessutom fick skadestånd (antar för tid i häkte) talar mycket för att det var ett extremt fall. Kan inte uttala mig om detaljer utan att ha läst domen (vilket jag tyvärr inte har tid att göra i nuläget) men rent generellt sett talar framför allt skadeståndet om att det var ett väldigt speciellt fall. Just efter Lindome (där skadestånd också utgick till båda) införde man möjligheten att jämka skadestånd till 0 i fall där båda parter kunde antas vara skyldiga. Att det inte jämkats betyder sannolikt på att den friande domen berodde på bristande bevis i övrigt snarare än att de skylde på varandra.
Citera
2017-05-17, 17:46
Medlem
Seungris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallrosasmurf
Benso i stor mängd kan folk bli väldigt konstiga av också. Jag såg en som tagit en stor mängd benso en gång som blev jävligt arg pga nån skit sak som en gjorde. Han var helt svart i ögonen av en liten grej bara. Och hade inget minne av det efteråt. Det var helt blankt under väldigt lång tid tydligen.

Det där är ett väldigt troligt scenario. Tror dock inte att dom varit med och dumpat kroppen då dom har släppt dom nu.

Varför måste han ha varit påverkad av droger?

Är det omöjligt att mörda någon utan att vara påverkad? För det har ju aldrig hänt förr...
Citera
2017-05-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Tror faktiskt att flertalet telefoner idag håler ett tag under vattnet... så den teorin är nog fel.
Dumt att låsa sig vid det där klockslaget som stod i förhandlingen

De håller säkert, men några meter vatten gör att de tappar kontakt med masten. Jag har för mig att ett antal meter vatten i Sveriges kärnkraftreaktorer räcker för att göra att personal kan röra sig inne i reaktorerna medan de är igång. I någon dokumentär jag såg berättade de att man rent hypotetiskt kan bada i vattnet medan bränslet är i, om det inte vore för värmen då. Radioaktiviteten absorberas nämligen snabbt av vattnet.

Jag tror inte att en mobiltelefon räcker särskilt mycket längre än så.

Den där "buggen" ger jag inte mycket för. Jag tror det är en exakt tidpunkt som är angiven, men att åklagaren inte vill låtsas om att man vet det.
Citera
2017-05-17, 17:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tror han ringde efter dem senare för att hjälpa leta efter henne för att öka på sin trovärdighet som oskyldig

Varför, hon lämnade ju gården i Taxi ..
Citera
2017-05-17, 17:48
Medlem
Jimmy har gjort det rätta. Plockat bort sin Fb-sida. Bra gjort!
Citera
2017-05-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Varför, hon lämnade ju gården i Taxi ..
Skojar du? Han ljög ju!
Citera
2017-05-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallrosasmurf
Benso i stor mängd kan folk bli väldigt konstiga av också. Jag såg en som tagit en stor mängd benso en gång som blev jävligt arg pga nån skit sak som en gjorde. Han var helt svart i ögonen av en liten grej bara. Och hade inget minne av det efteråt. Det var helt blankt under väldigt lång tid tydligen.

Det där är ett väldigt troligt scenario. Tror dock inte att dom varit med och dumpat kroppen då dom har släppt dom nu.

Exakt, ja va påväg att råna en person en gång men fick stryk innan ja kom ut ur huset av polaren. VIlket jag är jävligt tacksam över. Va första gången ja tog benz + alkohol. Hade aldrig försökt med en sån sak nykter. Men bra att man har schysta polare som stoppa en innan.

Tror nog GM lurat dom till o va med att antingen "leta" efter henne eller att dom åkte ut på sjön för att stasha sitt "knark". Men låter fortfarande konstigt.. för man borde sett att de va ett lik i om han tex la henne i en soppsäck.
Det jag inte får ihop är va dom 3 gjorde tillsammans ute på sjön...
och borde inte ett lik lukta ganska mycket bara efter ett litet tag?

En anna sak kan ju va om GM sagt till polarna att han börjat bråka med henne o att hon försökte "simma över sjön" för att fly från honom. För att sedan säga att hon bara försvann. Och bett om hjälp för att "leta" efter henne
Senast redigerad av Scoones 2017-05-17 kl. 17:56.
Citera
2017-05-17, 17:51
Medlem
yoloswagetcs avatar
Var finns häktningsframställan?
Citera
2017-05-17, 17:52
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri

Är det omöjligt att mörda någon utan att vara påverkad? För det har ju aldrig hänt förr...

Han måste ju inte ha varit det men då han höll på med droger så ökar väl chanserna att han tagit något.
Självklart är de möjligt.
Citera
2017-05-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri

Han måste inte varit det men de är en teori. Ingen normal person i den åldern är kapabel till att mörda någon.

Antingen så hade han något stort fel i huvudet eller så va han drogpåverkad.
Citera
2017-05-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Om båda friades och dessutom fick skadestånd (antar för tid i häkte) talar mycket för att det var ett extremt fall. Kan inte uttala mig om detaljer utan att ha läst domen (vilket jag tyvärr inte har tid att göra i nuläget) men rent generellt sett talar framför allt skadeståndet om att det var ett väldigt speciellt fall. Just efter Lindome (där skadestånd också utgick till båda) införde man möjligheten att jämka skadestånd till 0 i fall där båda parter kunde antas vara skyldiga. Att det inte jämkats betyder sannolikt på att den friande domen berodde på bristande bevis i övrigt snarare än att de skylde på varandra.
Om bägge friades så kan man inte styrka att bägge varit närvarande, annars hade bägge dömts för underlåtenhet att ingripa. Folk har ju dömts för detta vid gruppvåldtäkter där man inte vet vem som gjort vad.
Citera
2017-05-17, 17:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur menar du? Jag skrev Billy. Billy är exet som inte släppts och som jag tror dödat Tova. De som släppts heter Jimmy och Fredrik. Är det du som blandat ihop namnen istället?

Storleken. Har du koll på storleken på de inblandade? Av bilder att döma så är Jimmy lite biffig. Har inga mått eller vikt på varken BO eller MGM. BO var ju dessutom idrottstjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in