Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 10:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det var snabba ryck.
Man kan väl utgå ifrån att flickstackaren identifierades på platsen med hjälp av fotografier?

Och att det våld hon utsatts för inte rörde ansiktet.
Citera
2017-05-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Här är mitt inlägg med artikeln om Billy:

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger hittad död 2017-05-16 (tre anhållna)

Ungefär som jag skrev i några inlägg sedan. Att Billy är den som är skyldig och agerat helt själv. Och att han ev hintat till sina två polare att något hänt. Har otroligt svårt att tro att tre unga killar gjort detta. Billy blir häktad och de andra två släppta med reseförbud under förundersökningen.
Citera
2017-05-17, 10:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Jag tänker angående min teori, att alla är som sagt bekant med offret. Och alla är med på att döda henne? Ytterst tveksamt. Litet samhälle, alla känner alla. Tycker det lutar alltmer åt att han har gjort detta helt solokvist och som jag nyss nämnde, så hängde killarna ihop vid 17-tiden vilket kopplar alla till samma område och när dem dessutom är ett gäng, så tar man in alla samtidigt. Sen angående bilden på Instagram, så blir det därmed extra tydligt att han faktiskt inte ens visste att hon var borta under lördagen eller början på söndagen, men kort därefter knackade Polisen på dörren och han togs in för misstänkt människorov. Sen kan båda grabbarna ha talat ut, men kanske saknas bevis mot exet och därför dröjer det. Dock även om någon snackat så tar det x antal förhör innan man kan nå en slutsats, oavsett. Och sen kanske killarna sitter i förhör, rädda att hänga ut sin kompis, det vet man aldrig.

Det är exet på bilden. Annars har jag då förstått det helt fel och är tappad.
Citera
2017-05-17, 10:16
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Alltså det kan ju inte vara han som skriver så på sin insta om han är skyldig till mord skulle man ju aldrig hinta om en sjuk helg på sin insta...
MGM var ju inte på gården på söndagsförmiddagen när pappan kom.
Men senare på söndagen skall 3 killar som dolde ansiktet kommit ur skogen....

Kan nån se tidpunkten som han skrev på sin insta. Känns som han precis kom hem från ngt/helgen då han satt sig ner i soffan med ytterkläder fortfarande på...

Det här med "sjukt" skall man nog inte göra något stort av.

Även Expressen har ju på förstasida "sjukt roligt", "sjukt vackert", m.m. Ett fånigt uttryck som har fortplantat sig.
Citera
2017-05-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Någon som läst artikeln jag lade ut där vänner till Billy uttalar sig? Tankar?

Min enda tanke var att de är tråkigare att ett liv har släckts än att deras vänskap är slut.
Citera
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Det är INTE exet på Instagram-bilden.
Citera
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Märkligt att inte fler kompisar till de anhållna frekventerar tråden med uppgifter? Var de tre som en egen lite klan eller vadå? De har ju mängder med "facebookvänner" men i verkligheten har de kanske inte närmare kontakt med nån?

Inte heller verkar någon tjejkompis ha lust att delge oss varför T inte kunde/ville bryta med exet om han misshandlat henne?
Nej, det är inte alls märkligt.
Citera
2017-05-17, 10:19
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det var snabba ryck.
Man kan väl utgå ifrån att flickstackaren identifierades på platsen med hjälp av fotografier?

Kan väl också vara så att man bedömde det som högst sannolikt att det var Tova dem hade hittat i vattnet (Hur många mer unga blonda tjejer var försvunna i området liksom) och därefter kontaktade dem anhöriga och sa att dem hade hittat en kropp.

Rent tekniskt sätt så tror jag inte identifieringen var klar när pappan kontaktade sin vän, men alla förstod nog ändå att det var Tova dem hade hittat.
Citera
2017-05-17, 10:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Det är INTE exet på Instagram-bilden.

Nä. Jag blandade ihop det. Är inte exet på bilden.
Citera
2017-05-17, 10:22
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej, exet är Billy ”Blyfa” Fagerström, född 1994.
Bild:
https://cdn-07.minfil.org/v3ScF5bfbe...54732179_n.jpg
FB: https://www.facebook.com/Blyfa

Killen på bilden är Jimmy ”Bumbo” Ericsson, född 1994.
Bild: https://minfil.org/5I0CIGVxErKoQtEKR...43143023_n.jpg
FB: https://www.facebook.com/bumbo94
Citera
2017-05-17, 10:22
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Bra tänkt, då är vi överens om att det är fullt möjligt att Billy agerat ensam.

Detta är så konstigt. Om mordet varit planerat borde de gömt kroppen på annat ställe. Att kroppen hittas nära tyder på impulsivt brott tycker jag
Citera
2017-05-17, 10:23
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Detta är så konstigt. Om mordet varit planerat borde de gömt kroppen på annat ställe. Att kroppen hittas nära tyder på impulsivt brott tycker jag

Finns absolut ingenting som tyder på att det är planerat öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in