Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 23:27
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Väldigt konstigt att fadern åker till GM hus dagen efter och börjar kolla där, känns som om dom redan hade misstankarna att hon hade vart där nån kompis till henne som sagt det till föräldrarna ?

Inte ett dugg konstigt, när föräldrarna märkte att hon inte var hemma när dom vaknade ringde dom runt till kompisar och frågade om någon visste vart hon var, antagligen har man då kommit i kontakt med kompisen som pratade med tova i telefon när hon befann sig på gården
Citera
2017-05-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Sunt förnuft säger att blir man misshandlad så är det en varningssignal att denne person kanske inte är frisk.. en polisanmälan på det säger att det är extremt allvarligt och det är ingen person man skall umgås med mer.. någonsin..

Håller helt med. Om något sådant händer så är det bara att lämna och aldrig mer komma tillbaka.
Citera
2017-05-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Dock var MGM exet en bevisligen en psykopat inför offrets far.. "nää jag vet inget, hon var där men åkte i en taxi"

Det är skillnad på att precis ha utfört ett mord och spela oberörd mot att ha haft x-antal timmar på sig att koka ihop en lögn. Med tanke på att pappan troligtvis är stressad behöver han inte lägga märke till konstigt beteende.

Finns gärningsmän som gjort betydligt grövre saker och ändå inte kunnat klassas som psykopater.
Citera
2017-05-16, 23:30
Medlem
Schlaktarnns avatar
Hur länge håller grabbarna? Känns som att någon väldigt snart börjar snacka

Kan redan nu föreställa mig dessa 3 grabbar i fängelset. Gud hjälpe mig
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Dock var MGM exet en bevisligen en psykopat inför offrets far.. "nää jag vet inget, hon var där men åkte i en taxi"
Tova hade ju varit tillsammans med misstänkte som bodde på gården från 15 års åldern. Relativt lång relatin för tonåringar.

Destruktiv relation
En relation, som familjens vän, beskriver som destruktiv.
– Hon har inte fått göra saker eller umgås med kompisar. Han har varit väldigt svartsjuk.
I slutet av mars polisanmäldes 22-åringen för att ha misshandlat Tova.
– Sedan kom det fram att det hade hänt flera gånger, säger familjens vän.
Att Tova på lördagskvällen skulle åka ut till gården, där 22-åringen bodde, hade hennes föräldrar ingen aning om.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gMGx0/22-aringen-tova-tog-taxi-fran-garden
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-16 kl. 23:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Dessa är typiska SD-anhängare. Men jag förstår att du inte vill medge det. Det är allmänt känt nuförtiden också att SD-folk är mer kriminella än invandrare. Själv har jag både haft SD-anhängare som granne och invandrare som granne. Vilken tror du skötte sig bäst? Inte fan var det SD-anhängaren.

.... snarare norrlands sossebönder WT än SD sd folk är i regel medelklass arbetarfolk inte haschrökande fjollbönder det låter mer som vänster..
Citera
Medlem
Frognogs avatar
Motiv kan ju vara att ex:et ville att hon skulle dra tillbaka anmälan om misshandeln, trots att det var pappan som anmält. Sen att det urartat därifrån.

Hoppas någon av whitetrash-fjollorna börjar kackla så fallet löses så fort som möjligt. Tragiskt slut på ett ungt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
Detta stämmer inte. Det begreppet finns inte i Hudik, och ingenting specifikt firas mellan "100-dagars" som varit för någon månad sedan och karnevalen som är på lördag.

Eh, jo. Vet två klasser som haft detta nyligen. Även flera klasser hade detta när jag tog studenten (i hudik). Det är ettorna som ordnar en hemmafest dör treorna. Precis som i början av gymnasiet, fast då treorna för ettorna.
Detta är väl upp till varje klass och varierar väl från klass, till årskurs till linje till elev.
Citera
2017-05-16, 23:31
Medlem
Gillas avatar
Citat:
GM försöker misshandla BO. BO springer ut i skogen GM kommer efter han putter till henne i ryggen hon ramla han flyger på henne och slår ihjäl henne. GM ringer kompisarna berättar allt när dom kommer dit, dumpar kroppen, har med sig blodspår tillbaka till huset inkl mobilen (den hittades inomhus). ?
Jag tror inte att GM hade för avsikt att misshandla Tova, jag tror att de två hamnade i en diskution/situation som helt spårade ur och GM tappade kontrollen.
GM lider troligen av en psykisk funktionsnedsättning som förvärras vid intag av alkohol och droger.
Citera
2017-05-16, 23:32
Medlem
Att vara dömd tidigare för brott, betyder inte att man automatiskt är en mördare. Att gå mot rött är ett brott, men tja, då är vi många som är brottslingar. Men det jag finner intressant är att det var tre på båten som Ulf såg som kom i hög fart, och det är tre personer med kopplingar till tjejen, och som hade kopplingar till fastigheten, som är anhållna. Det är väl det starkaste beviset. Som jag ser det just nu. Svårt att bortförklara detta.
Senast redigerad av Googlah 2017-05-16 kl. 23:37.
Citera
2017-05-16, 23:33
Medlem
Citat:
Klart det inte är logiskt, fadern har la förmodligen avrått Tova att umgås med honom, Fader antar ju att dottern lyssnar och lyder. Skulle aldrig umgåtts med en person om min familj avråder.

Om fadern först kollar henne närmaste krets, hennes vänner och ingen vet något då är det väl ändå logiskt att gå till hennes ex? En vuxen människa behöver inte berätta allt för sina föräldrar.
Bara för att en tjej/kvinna blivit misshandlad av sin partner betyder inte det att man aldrig ses igen.
Citera
2017-05-16, 23:34
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Jag tror inte att GM hade för avsikt att misshandla Tova, jag tror att de två hamnade i en diskution/situation som helt spårade ur och GM tappade kontrollen.
GM lider troligen av en psykisk funktionsnedsättning som förvärras vid intag av alkohol och droger.

GM har misshandlat Tova mer än en gång förut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in