Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-16, 10:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Frågan är ifall man försökt sänka henne med vikter eller bara dumpat? Inte läst något om dykare etc.
Ja du, o frågan är om styckad eller ej. Tragiskt o va 19 o förlora sitt enda liv såhär.
Citera
2017-05-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det finns väl knappast något behov av det när man befinner sig mitt ute i skogen?

Det var inte vad jag kommenterade, men ok. Bara för hon är hittad i skogen behöver hon ju inte blivit mördad där. Styckdelar är lättare att transportera än en hel kropp.
Citera
2017-05-16, 10:25
Medlem
Nästan ingen verkar tro att det är planerat. Jag menar de är ju misstänkta för kidnappning. Alltså har de mot hennes vilja fört henne till området och där mördat henne och dumpat henne i sjön. Det är ju så överlagt det kana bli om det är så.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Aftonbladet har idag varit i kontakt med pappan som gett som lov att skriva ut hans Facebook inlägg i tidningen.

"I natt gick Tovas pappa Roger Moberg ut och berättade om sorgen i ett inlägg på Facebook.
Aftonbladet har fått godkännande av Roger Moberg att återge hans inlägg.
”Det är slut, Tova har hittats avliden. Någon har tagit hennes liv. Det är så fruktansvärt tungt och jag vet inte hur vi ska klara detta. Livet måste ju gå vidare men jag vet inte hur. Tova vår älskade dotter, ditt liv blev alldeles för kort”, skriver Roger Moberg i sitt Facebook-inlägg."

Alltså vidhåller han att hon blivit dödad av någon. Inte trillat och slagit ihjäl sig eller överdoserat något.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatta2244
Skulle pappan kunna vara skyldig? Tänker på hans märkliga beteende på Fb?

Hur beter han sig märkligt?

3 manliga GM? Hon hade ingen chans. :/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Långt ifrån alla som styckar offer är yrkesmördare. Det görs ofta i panik då man gör allt för att bli av med kroppen.
Lägg ner styckningsteorin! Var fan får ni allt ifrån.
Citera
2017-05-16, 10:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Hur beter han sig märkligt?

3 manliga GM? Hon hade ingen chans. :/

Det finns inget som säger att alla 3 mördade henne. Det är mer troligt att exet gjorde det och de två andra hjälpte honom med att dumpa kroppen.
Citera
2017-05-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Lägg ner styckningsteorin! Var fan får ni allt ifrån.
För att Svt reportern sa fel i Live!
Citera
2017-05-16, 10:27
Medlem
LittleFucksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Det var inte vad jag kommenterade, men ok. Bara för hon är hittad i skogen behöver hon ju inte blivit mördad där. Styckdelar är lättare att transportera än en hel kropp.

Sen så krävs det ju en del i både styrka, utrustning och stake för att stycka en död människokropp vilket jag inte kan tänka mig dessa tre anhållna idioter har.
Citera
2017-05-16, 10:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Jag gissar att killarna är en av de som står bakom 21.30-uttalandet för att vinna tid. Nu kom förvisso uppgifterna från en av hennes kompisar; men man vet aldrig. Det skulle i alla fall förklarat det hela lite mer tidsmässigt, annars får jag inte alls ihop allt med båten.

Vittnet till båten är ju osäker på exakt tid så det kan varit betydligt senare än 17. Blir ju allt ljusare nu om kvällarna. Sedan då att det sista livstecknet från henne var tidigare.
Citera
2017-05-16, 10:28
Medlem
Eftersom alla tre är anhållna på sannolika skäl skulle det vara intressant att veta vad dem sa när de togs in.. de bör ju kommit överens om en story innan.
Jobbigt att ljuga och minnas hur man ska säga saker när det var på ett helt annat sätt kanske.
Kan det varit planerat?
Iaf från huvudmannens sida. Och han dragit in de andra två för medhjälp under alkoholintag.
Eller gjorde de detta mot Tova i samförstånd tillsammans?
Vila i frid...
Citera
2017-05-16, 10:28
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Alltså vidhåller han att hon blivit dödad av någon. Inte trillat och slagit ihjäl sig eller överdoserat något.

När man läser Billys Facebook sida, så kan man nästan lista ut vem som familjen anklagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in