Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-13, 18:40
  #1
Medlem
Tjena, tappade ett tungt föremål mot väggen som gjorde så att väggen buktar inåt litegrann. Och även att man kan se en spricka i väggen nu.

Jag undrar om det finns någon enkel lösning om hur man kan fixa/täcka den. Om det spelar någon större roll så kan jag tillägga att jag bor i en lägenhet.

(Bild på sprickan)
http://imgur.com/a/B0qQN
Citera
2017-05-13, 18:43
  #2
Medlem
1. Täck för.
2. Försök dölja genom att måla över sprickan.
3. Tapetsera om.

I den ordningen, om inte första duger så gå till nästa steg.
Citera
2017-05-13, 18:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynnlige
1. Täck för.
2. Försök dölja genom att måla över sprickan.
3. Tapetsera om.

I den ordningen, om inte första duger så gå till nästa steg.

Hur mycket går detta på tro?
Citera
2017-05-13, 18:48
  #4
Medlem
Couplets avatar
Spackla över, tapestera eller måla över. Kostnad beror på materialåtgång. Har du en rulle av den där tapeten över kostar det typ en hundring för spackel och tapetklister. Om du inte har tillgång till tapeten blir det till att måla över eller sätta annan tapet. Eller så ställer du en byrå för tills du ska flytta och tar ställning då.
Citera
2017-05-13, 19:03
  #5
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Har du en tapetbit över så går det att fixa utan att det syns, iaf om man inte vet om skadan.
Citera
2017-05-13, 20:07
  #6
Medlem
VanligtNamns avatar
Köp en tavla.
Citera
2017-05-13, 20:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Köp en tavla.
Skulle varit perfekt! Dessväre så är det i knähöjd. Har satt dit min DVD-Hylla trots den inte passar in där istället. Hoppas det inte verkar för misstänksamt
Citera
2017-05-13, 20:20
  #8
Medlem
Jag hade satt en ny tapetvåd över. Det är en borosan tapet och den kostar 245 kronor rullen.
I färghandeln ber du dom ta fram senaste borosan kollektionen.
Citera
2017-05-13, 20:28
  #9
Medlem
VanligtNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Pentagon
Skulle varit perfekt! Dessväre så är det i knähöjd. Har satt dit min DVD-Hylla trots den inte passar in där istället. Hoppas det inte verkar för misstänksamt


Köp en extra stor tavla så det inte ser misstänksamt ut när den slutar i knähöjd.
Citera
2017-05-13, 21:16
  #10
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendirfx
Jag hade satt en ny tapetvåd över. Det är en borosan tapet och den kostar 245 kronor rullen.
I färghandeln ber du dom ta fram senaste borosan kollektionen.

Chansen att han kommer få samma batch är ganska låg.
Lika bra att tapetsera om hela väggen, så kolla med färg butiken om dom har gips reparation kit. Består av ett metallnät omringat glasfibernät.
Montera enligt anvisning, spackla över. Slipa, lägg ny tapet
Citera
2017-05-13, 23:45
  #11
Medlem
Mackan52s avatar
Ställ soffan där. Syns det inte, finns det inte

Spackla och måla för fan.
Citera
2017-05-14, 00:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Ställ soffan där. Syns det inte, finns det inte

Spackla och måla för fan.

Borde ha tillagt att jag har garderoben 50cm åt vänster och dörren 1m åt andra haha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback