2019-02-15, 18:54
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kanske för att jag svarar på det samma gamla antifeministiska, misogyna och gravt lågintelligenta repetitiva tugg?
Jag hade gärna diskuterat aktuell feminism, normkritik etc etc, men när motståndarsidan bara är på 1800 tals nivån ā la kvinnor-är-underlägsna-djur/ Kvinnor ska inte ha ONS, inte få klä sig som de vill, inte rösta, inte få vettigt betalt för det de arbetar med etc etc så vad fan tycker du jag ska svara för "nyanserat" på det?

Jo, fast du verkar ju ofta immun mot rationella argument du med. Kanske lätt blir så när man gräver skyttegravar för att försvara sig. Men diskussionerna blir ju knappast bättre för det. Det går liksom inte att diskutera med någon som anser att kvinnlig rösträtt ska dras in. Det går inte heller att diskutera med folk som anser att kön och könsroller är 100% formade av miljö.
Citera
2019-02-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jo, fast du verkar ju ofta immun mot rationella argument du med. Kanske lätt blir så när man gräver skyttegravar för att försvara sig. Men diskussionerna blir ju knappast bättre för det. Det går liksom inte att diskutera med någon som anser att kvinnlig rösträtt ska dras in. Det går inte heller att diskutera med folk som anser att kön och könsroller är 100% formade av miljö.
Vilka "rationella argument"? hmmm? För jävlar du vad just forumsdelen feminism kryllar av "rationella argument" för tiden. Min sida, är väl de enda som står för detta just nu, och "min sidas" deltagare är nära nog nere på 0 i skrivandets stund.

Sen! för din kunskap jag har ingenstans, någonsin påstått eller argumenterat för att "könsroller är 100% formade av miljö", det är helt din, mfl barnsliga just icke rationella halmdocka.
Citera
2019-02-18, 22:39
Medlem
Mycket av kritiken är bara osakligt gnäll. Tycker moderatorerna gör ett bra jobb som håller rent i Feminismforumet genom att städa bort de trådar som inte hör hemma där och lägga dem i Jämställdhetsforumet.
Citera
2019-03-07, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Haha men asså mannen vad fan är ens "akademisk feminism"? Jag har aldrig hört någon använda termen förut, så jag kan inte tro annat än att det är ditt eget förvirrade hopkok. Kanske fick du syn på forumet Akademisk Filosofi och insåg inte att namnet kommer sig av att filosofi praktiseras som en akademisk disciplin?

Feminism är en politisk ideologi, det är inget som är exklusivt till akademiska sammanhang och inte heller utger den sig för att vara någon typ av vetenskap.

Jag upprepar mig väl bara nu, men att tro att man kan lösa problemet bara genom att lägga till en ny flik i menyn är naivt. Så länge de som ska sköta skiten knappt ens förstår vad ämnet heter kommer resultatet alltid bli detsamma. Tänker du på allvar låtsas att om du fick modda ett forum om "Akademisk feminism & Genusvetenskap" så hade vi inte bara sett det fyllas med den här typen av trams?

(FB) Tråden där vi diskuterar genusvetenskapens vetenskaplighet
(FB) Har ni tips på vetenskapliga artiklar och litteratur om feminismen?
(FB) David Eberhards "Det stora könsexperimentet"
(FB) Trollade feministiska akademiker - använde Mein Kampf som feministiskt material

Och var hamnar egentligen trådar som (FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna! och (FB) Skadeglädje när svenska kvinnor våldtas den här omgången? Det kanske blir bra med en "genusvetenskaplig" vinkling på frågan enligt våra kunniga moderatorer?

Nej, jag tror faktiskt att kvinnohatarna klarar sig bra utan ett till forum. Vad vi har efterlyst är inte en till uppdelning efter en vag skiljelinje som bara existerar i huvudet på ett par okunniga jävla nötter. Vad vi vill ha, vad vi efterfrågat här så länge jag kan minnas, är att man ska särskilja seriösa diskussioner om feminism och jämställdhet från antifeminism och misogynt tramsande. Ett enda forum där man kan få diskutera kvinnofrågor utan att ständigt behöva freda sig från det evinnerliga kvinnohatet. Det tror jag att du förstår egentligen.
Jag tror du har hittat helt rätt nivå och taktik för att göra dig hörd och bli lyssnad på... 😂

Jag sa redan för ett år sen (eller var det mer?) Att ni skriker för döva öron, att inget kommer hända och att det är bara att bita i det sura äpplet och släppa taget om envisheten i att förändra Flashback.

Och du m.fl står kvar och stampar på precis samma ställe...

Såhär i retrospektiv verkar det lite dödfött och eventuellt borde ni göra något mer konstruktivt än att bara slå huvudet i väggen om och om och om och om och om och om igen...

Jag hade ju såklart också gärna sett en helt annan attityd i feministforumet, lite seriösare, lite hårdare tag mot troll och de som bara förstör, lite djupare och mer nyanserade diskussioner osv. Hade gärna sett den förändringen även i i&i, och faktiskt i hela forumet över lag. Men jag är inte så jävla korkad att jag tror att det kommer hända...
Citera
2019-03-08, 06:20
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag tror du har hittat helt rätt nivå och taktik för att göra dig hörd och bli lyssnad på... 😂

Jag sa redan för ett år sen (eller var det mer?) Att ni skriker för döva öron, att inget kommer hända och att det är bara att bita i det sura äpplet och släppa taget om envisheten i att förändra Flashback.

Och du m.fl står kvar och stampar på precis samma ställe...

Såhär i retrospektiv verkar det lite dödfött och eventuellt borde ni göra något mer konstruktivt än att bara slå huvudet i väggen om och om och om och om och om och om igen...

Jag hade ju såklart också gärna sett en helt annan attityd i feministforumet, lite seriösare, lite hårdare tag mot troll och de som bara förstör, lite djupare och mer nyanserade diskussioner osv. Hade gärna sett den förändringen även i i&i, och faktiskt i hela forumet över lag. Men jag är inte så jävla korkad att jag tror att det kommer hända...

Det där är löjligt.

Ska man också ha hårdare attityd i nazistdelen, revisionism, knark, sexualitet? Vad tråkigt Fb skulle bli då.

Kan och vill man inte ta diskussionen kan man dra. Ingen är oersättlig. Feministiska lillfittor ska inte diktera vad och hur feminism ska kunna diskuteras på Fb.

Många "feminister" anser att det är mycket trams där - ja, och många anser att ni talibanfeminister bara tramsar.

Chilla könet lite istället.
Citera
2019-03-08, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Det där är löjligt.

Ska man också ha hårdare attityd i nazistdelen, revisionism, knark, sexualitet? Vad tråkigt Fb skulle bli då.

Kan och vill man inte ta diskussionen kan man dra. Ingen är oersättlig. Feministiska lillfittor ska inte diktera vad och hur feminism ska kunna diskuteras på Fb.

Många "feminister" anser att det är mycket trams där - ja, och många anser att ni talibanfeminister bara tramsar.

Chilla könet lite istället.
Varför upprepar du det jag säger om du tycker att det är löjligt?
Citera
2019-03-08, 06:49
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Varför upprepar du det jag säger om du tycker att det är löjligt?

Du babblar om annan attityd. Då undrar jag om det också gäller hardcore-nazister, revisionister, pedofiler, knarkare, religiösa dårar osv som blir ifrågasatta och förlöjligade på respektive delforum.

Ser ingen skillnad mot hardcorefeminister som vill ha frikort, kräver förändringar så det passar deras agenda, vill bestämma riktlinjer för "trams" och "seriös" debatt.

Det är helt klart så att Merapi, Disciplina och andra femilillfittor inte är vana att bli kritiserade och förlöjligade. Har för lite skinn på näsan.

Jämför deras debatteknik med några klassiska revisionistdiskussioner här på Fb.

De som gapar mest har dessutom inte en gnista av självironi, blir kränkta direkt. Det passar inte här på Flashback.

https://www.youtube.com/watch?v=pdK5uTkcNI4
Citera
2019-03-08, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Du babblar om annan attityd. Då undrar jag om det också gäller hardcore-nazister, revisionister, pedofiler, knarkare, religiösa dårar osv som blir ifrågasatta och förlöjligade på respektive delforum.

Ser ingen skillnad mot hardcorefeminister som vill ha frikort, kräver förändringar så det passar deras agenda, vill bestämma riktlinjer för "trams" och "seriös" debatt.

Det är helt klart så att Merapi, Disciplina och andra femilillfittor inte är vana att bli kritiserade och förlöjligade. Har för lite skinn på näsan.

Jämför deras debatteknik med några klassiska revisionistdiskussioner här på Fb.

De som gapar mest har dessutom inte en gnista av självironi, blir kränkta direkt. Det passar inte här på Flashback.

https://www.youtube.com/watch?v=pdK5uTkcNI4
Du har ingen aning om vad jag menar, eftersom du uppenbarligen inte kan tolka min text korrekt.

Sen, vad gäller de som varit mest drivande i denna diskussionen, iaf från början, så har det inte handlat om några feminazis utan om nykomlingar som inte förstått vad Flashback är för ett forum.

Det jag sagt är att de kan glömma att det kommer ändras, Flashback är Flashback och det spelar ingen roll hur mycket man gnäller, det är fortfarande Flashback. Oavsett vad någon tycker och tänker om det.

Men det var ingen som ville lyssna, trots att jag hade rätt, nu kommer du och tror att du var först på bollen och ska läxa upp andra... Det, om något, är löjligt
Citera
2019-03-09, 07:12
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Det jag sagt är att de kan glömma att det kommer ändras, Flashback är Flashback och det spelar ingen roll hur mycket man gnäller, det är fortfarande Flashback. Oavsett vad någon tycker och tänker om det.

Men det var ingen som ville lyssna, trots att jag hade rätt
Det måste kännas bittert att den dyrbara visdom du delar med dig av helt gratis inte länder till omedelbar efterrättelse. I vilket av dina inlägg hittills i den här tråden var det du sade det där om att de kan glömma att det kommer ändras?
Citera
2019-03-09, 07:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du har ingen aning om vad jag menar, eftersom du uppenbarligen inte kan tolka min text korrekt.

Sen, vad gäller de som varit mest drivande i denna diskussionen, iaf från början, så har det inte handlat om några feminazis utan om nykomlingar som inte förstått vad Flashback är för ett forum.

Men det var ingen som ville lyssna, trots att jag hade rätt, nu kommer du och tror att du var först på bollen och ska läxa upp andra... Det, om något, är löjligt

Ja, det är ju så. Jag förstår inte varför tokfeminister kommer hit för att diskutera överhuvudtaget, när de har hela det övriga nätet att göra det. Deras åsikter är ju politiskt korrekta, och därför kan de diskutera på vilken sajt som helst. Av svenskspråkiga forum, är däremot Flashback nästan det enda forum där man har rätt att vara emot feminismen (som den har blivit idag).
Citera
2019-03-09, 07:28
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är ju så. Jag förstår inte varför tokfeminister kommer hit för att diskutera överhuvudtaget, när de har hela det övriga nätet att göra det. Deras åsikter är ju politiskt korrekta, och därför kan de diskutera på vilken sajt som helst. Av svenskspråkiga forum, är däremot Flashback nästan det enda forum där man har rätt att vara emot feminismen (som den har blivit idag).
Fast nu är ju inte ämnet för tråden huruvida de du kallar tokfeminister kan tänkas ha något ut av att diskutera i delforumet feminism. Topic är varför delforumet modereras så släpphänt och vad man kan göra åt saken.
Citera
2019-03-09, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Det måste kännas bittert att den dyrbara visdom du delar med dig av helt gratis inte länder till omedelbar efterrättelse. I vilket av dina inlägg hittills i den här tråden var det du sade det där om att de kan glömma att det kommer ändras?
Det var tydligen med ett annat konto:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1126302&threadid=283 9009
Och vaddå omedelbar efterrättelse?

Det är väl bara korkat av er att tro att ni får ut något av att stånga er blodiga mot en vägg?
Men för all del, vill ni inte lyssna så finns det väl inget att göra...

Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Fast nu är ju inte ämnet för tråden huruvida de du kallar tokfeminister kan tänkas ha något ut av att diskutera i delforumet feminism. Topic är varför delforumet modereras så släpphänt och vad man kan göra åt saken.
Det du och flera inte förstår är att det ser likadant ut överrallt på forumet.
Nu råkar feminism vara eran hjärtefråga och därför så verkar det vara särskilt drabbat.
Men nej, det är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in