Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Jag har inget i sig emot att döpa om delforumet till Feminism och antifeminism eller något liknande. Jag tror dock inte det löser några problem.
Min inställning är att om man skall ha ett delforum som jag tror du och andra efterlyst skall det behandla akademisk feminism och genusvetenskap och ligga under Vetenskap och humaniora.
Idag ligger befintligt feministforum under politik och då ingår den typ av feminist-kritik du och andra ogillar. Detta kunde behållas även med ett mer strikt delforum för Akademisk feminism och genusvetenskap.
Frågan är bara om intresset på Flashback att diskutera i detta tänkta delforum vore stort nog?
Haha men asså mannen vad fan är ens "akademisk feminism"? Jag har aldrig hört någon använda termen förut, så jag kan inte tro annat än att det är ditt eget förvirrade hopkok. Kanske fick du syn på forumet
Akademisk Filosofi och insåg inte att namnet kommer sig av att filosofi praktiseras som en akademisk disciplin?
Feminism är en politisk ideologi, det är inget som är exklusivt till akademiska sammanhang och inte heller utger den sig för att vara någon typ av vetenskap.
Jag upprepar mig väl bara nu, men att tro att man kan lösa problemet bara genom att lägga till en ny flik i menyn är naivt. Så länge de som ska sköta skiten knappt ens förstår vad ämnet heter kommer resultatet alltid bli detsamma. Tänker du på allvar låtsas att om du fick modda ett forum om "Akademisk feminism & Genusvetenskap" så hade vi inte bara sett det fyllas med den här typen av trams?
(FB) Tråden där vi diskuterar genusvetenskapens vetenskaplighet
(FB) Har ni tips på vetenskapliga artiklar och litteratur om feminismen?
(FB) David Eberhards "Det stora könsexperimentet"
(FB) Trollade feministiska akademiker - använde Mein Kampf som feministiskt material
Och var hamnar egentligen trådar som
(FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna! och
(FB) Skadeglädje när svenska kvinnor våldtas den här omgången? Det kanske blir bra med en "genusvetenskaplig" vinkling på frågan enligt våra kunniga moderatorer?
Nej, jag tror faktiskt att kvinnohatarna klarar sig bra utan ett till forum.
Vad vi har efterlyst är inte en till uppdelning efter en vag skiljelinje som bara existerar i huvudet på ett par okunniga jävla nötter. Vad vi vill ha, vad vi efterfrågat här så länge jag kan minnas, är att man ska särskilja seriösa diskussioner om feminism och jämställdhet från antifeminism och misogynt tramsande. Ett enda forum där man kan få diskutera kvinnofrågor utan att ständigt behöva freda sig från det evinnerliga kvinnohatet. Det tror jag att du förstår egentligen.