2017-05-11, 22:13
Medlem
Snöjs avatar
Alltså jag fattar verkligen inte. Ibland skickar man ett meddelande som inte ens blir LÄST på 24h+. Jag har full förståelse för att folk inte har tid att svara på meddelanden hela tiden. Men i dagens samhälle där folk har telefonen i handen konstant och som jag dessutom sett varit online flera gånger tycker jag det är så jävla märkligt att man inte ens vill läsa vad man fått?

När jag får ett meddelande brukar iaf jag läsa och svara inom ett par timmar. Kanske läser och svarar vid ett senare tillfälle. Aldrig att jag skulle lämna ett meddelande oläst i 24h, ännu mindre 48h. Den där ikonen att man har något oläst är ju irriterande bara den.

Jag ska inte säga att detta är könsspecifikt, det är det inte. Men det verkar vanligare hos tjejer vad jag har märkt, både bland vänner och såna man är mer intresserad av.

Jag kan förstå på ett sätt, kanske är det så att man inte vill läsa för att det känns respektlöst att ha läst + inte svarat. Således väntar de tills de kan/vill göra båda. Men jag tycker det känns mest respektlöst att inte ens läsa, på en ganska lång tid dessutom. Jag kan acceptera att min mormor inte läser mitt meddelande på ett tag då hon endast har en gammal dator utan fiberuppkoppling - men vanliga ungdomar?

Notera att jag inte är en kärlekskrank gosse som fått nobben av en tös, utan jag menar detta rent generellt oavsett relation.

Har ni varit med om samma sak? Ni kanske rentav gör samma sak själva? Varför?
Citera
2017-05-11, 22:17
Medlem
Ensamfarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Alltså jag fattar verkligen inte. Ibland skickar man ett meddelande som inte ens blir LÄST på 24h+. Jag har full förståelse för att folk inte har tid att svara på meddelanden hela tiden. Men i dagens samhälle där folk har telefonen i handen konstant och som jag dessutom sett varit online flera gånger tycker jag det är så jävla märkligt att man inte ens vill läsa vad man fått?

När jag får ett meddelande brukar iaf jag läsa och svara inom ett par timmar. Kanske läser och svarar vid ett senare tillfälle. Aldrig att jag skulle lämna ett meddelande oläst i 24h, ännu mindre 48h. Den där ikonen att man har något oläst är ju irriterande bara den.

Jag ska inte säga att detta är könsspecifikt, det är det inte. Men det verkar vanligare hos tjejer vad jag har märkt, både bland vänner och såna man är mer intresserad av.

Jag kan förstå på ett sätt, kanske är det så att man inte vill läsa för att det känns respektlöst att ha läst + inte svarat. Således väntar de tills de kan/vill göra båda. Men jag tycker det känns mest respektlöst att inte ens läsa, på en ganska lång tid dessutom. Jag kan acceptera att min mormor inte läser mitt meddelande på ett tag då hon endast har en gammal dator utan fiberuppkoppling - men vanliga ungdomar?

Notera att jag inte är en kärlekskrank gosse som fått nobben av en tös, utan jag menar detta rent generellt oavsett relation.

Själv får man aldrig PM
Citera
2017-05-11, 22:24
Medlem
Det blir för mycket ibland. vissa är slätstrukna, tråkiga och förutsägbara. De fattar inte när man ska sluta skriva därför uppmuntra man inte dom genom att läsa deras meddelanden.
Citera
2017-05-11, 22:28
Medlem
Ducadreams avatar
Jag är skitdålig på att svara sms. Kan gå 24-48 timmar, men inte alltid. Som bäst svarar jag inom 1-6 timmar. Det är inte för att jag vill vara elak, utan för att jag vill ha tid för mig själv.
Citera
2017-05-11, 22:29
Medlem
poxers avatar
Finns många sätt att göra så att man kan läsa ett meddelande utan att det officiellt blir läst. Jag både skiter i att svara på meddelande och ringa upp missade samtal om jag inte känner för det.
Citera
2017-05-11, 22:32
Bannlyst
Fast oftast ser man ju tillräckligt mycket text utan att ha öppnat meddelandet för att man ska veta vad det handlar om.
Citera
2017-05-11, 22:34
Medlem
Citat:

Jo, jag är med om det ibland. Tror inte folk skiter i att svara för att vara elaka. De flesta människor av idag är överinformerade, alltid anträffbara, psykosocialt uttröttade. Man orkar helt enkelt inte! Så ta det inte personligt
Citera
2017-05-11, 22:34
Medlem
Neroxxs avatar
Mycket beror det troligen på hur man använder sin telefon. Om man tittar på tex mess till facebook så kan det vara så att personerna inte har notifikationer på. Vet med mig själv att jag ibland stänger av notifikationer (oftast är detta på gruppchattar visserligen).
Citera
2017-05-11, 22:37
Avslutad
Jag vill nog respektera mina medmänniskor så pass att jag svarar när jag läst.
Men inte så många medmänniskor och som gör så?
Frågan när man själv som medmänniska skall sluta respektera sina medmänniskor får man typ svara på själv.
Citera
2017-05-11, 22:38
Medlem
Ensamfarares avatar
Har väl hänt att man har fått något PM ibland, men då får jag alltid prestationsångest för är så dålig på att formulera mig i skrift. Så då blir man osäker för att svara för man har så mycket som man kan svara på och har allt i hjärnan. men man kan ändå inte få fram något vettigt.
Citera
2017-05-11, 22:44
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:

Är med om det titt som tätt och det är ett sjukt jävla irriterande beteende. Respektlöst är det också. Det ska framstå som "ååh, jag är så upptagen, jag har så mycket saker för mig, living life", hon vill att man ska sitta och tänka på henne konstant, undra varför hon inte hört av sig. Ett klassiskt jävla mind game.

En tjej tittar på sin mobil minst en gång i timmen under all vaken tid. Det är faktum. Spelar ingen roll om hon är på jobbet, i skolan, med sin pojkvän, på fest, med kompisar, sitter och klämmer ut en fet bajskorv.
Hon ser ditt meddelande garanterat, men istället för att svara som en normal människa så väljer hon att vänta +12, +24 timmar, sen svara precis som om ingenting har hänt. Det stör mig mest.

"Men hon kanske inte är intresserad?!"
Då svarar man inte alls. Då hör man inte av sig. Då svarar man definitivt inte om personen inte skrivit något som kräver ett svar.
Dessa tjejer är horor och är bara ute efter maximal uppmärksamhet. Om en tjej tar mer än 6 timmar på sig att svara (och det inte är sent på kvällen) så brukar jag ta dubbla den tiden på mig att svara. Det tog 12 timmar för dig att svara, visst, jag svarar om 24 timmar - om ens det.
Citera
2017-05-11, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamfarare
Har väl hänt att man har fått något PM ibland, men då får jag alltid prestationsångest för är så dålig på att formulera mig i skrift. Så då blir man osäker för att svara för man har så mycket som man kan svara på och har allt i hjärnan. men man kan ändå inte få fram något vettigt.

Men då tänker du alltså aldrig på mottagaren utan bara och endast på dig själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in