2026-08-22, 17:25
Medlem
Brallkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykkelykkelykke
Har blivit utsatt för detta, och förstår egentligen inte riktigt varför folk gör detta. (Eller, egentligen så förstår jag väl att det finns anledningar ibland och vad anledningen är väl situationellt , och i slutet av dan så är det ju så att personen helt enkelt bara intresserad för hade dom velat svara hade dom ju gjort det.)

Men, ibland har detta hänt mig trots att man har haft en genuin konversation med någon. Dvs en konversation som inte bara består av korta, “tråkiga”, meddelanden, för sånna gånger är väl ett exempel där jag kan förstå att en person kanske skiter i att läsa och svara liksom så.

Skrev långa utförliga meddelanden med en man, där han själv skriver långt, ställer frågor till mig och verkar vara intresserad, sen bara slutade han svara helt tvärt. Har inte ens öppnat mitt meddelande. Man ba: okej? Skit i det då. Sånna situationer förstår jag inte alls faktiskt. Jag är en ung attraktiv smal kvinna som erbjuder dig, en man, gratis sex (i diverse olika former, inkl inslag av bdsm) och du bestämmer dig för att ghosta mig? Whatever, liksom. (Och den gången kan han inte ens ha “tjuvläst” delar av meddelandet och därmed varit ointresserad pga mitt meddelande var ointressant, för det skedde på en sida där man inte kan se meddelandet förrän man öppnar.)

Har varit med om samma sak, fast med kvinnor jag chattat med. Vi har kunnat komma in i en jätteintressant och givande diskussion, där det har känts som att vi haft en hel del gemensamt, och sen bara "poff" försvinner de. Om någon känner sig träffad av detta i tråden skulle det vara på sin plats med en förklaring till beteendet.
Citera
2026-08-26, 21:50
Medlem
Citat:
Har blivit utsatt för detta, och förstår egentligen inte riktigt varför folk gör detta. (Eller, egentligen så förstår jag väl att det finns anledningar ibland och vad anledningen är väl situationellt , och i slutet av dan så är det ju så att personen helt enkelt bara intresserad för hade dom velat svara hade dom ju gjort det.)

Men, ibland har detta hänt mig trots att man har haft en genuin konversation med någon. Dvs en konversation som inte bara består av korta, “tråkiga”, meddelanden, för sånna gånger är väl ett exempel där jag kan förstå att en person kanske skiter i att läsa och svara liksom så.

Skrev långa utförliga meddelanden med en man, där han själv skriver långt, ställer frågor till mig och verkar vara intresserad, sen bara slutade han svara helt tvärt. Har inte ens öppnat mitt meddelande. Man ba: okej? Skit i det då. Sånna situationer förstår jag inte alls faktiskt. Jag är en ung attraktiv smal kvinna som erbjuder dig, en man, gratis sex (i diverse olika former, inkl inslag av bdsm) och du bestämmer dig för att ghosta mig? Whatever, liksom. (Och den gången kan han inte ens ha “tjuvläst” delar av meddelandet och därmed varit ointresserad pga mitt meddelande var ointressant, för det skedde på en sida där man inte kan se meddelandet förrän man öppnar.)

Nu har jag blivit utsatt för detta IGEN. Kanske är lite het på gröten med tanke på att det bara gått ca 4 dagar, vem vet han kanske återuppstår (jag hatar mitt liv). En man som ghostar mig utan att ens läsa mitt meddelanden. Det känns helt ärligt som att folk trollar med mig at this point, jag vet inte vad det är som jag gör fel. Trött är jag iaf på detta FANSKAP. Jag trodde att han ville knulla min anal, det ville han inte, han ville GHOSTA mig - FML. Jag fattar ingenting liksom.

Min dejtingstatus är alltså nu =
Relationer: 0 st
Bodycount: 0 st
Situationships: 0 st
GHOSTED AV ARSLEN: 2 STYCKNA!
Hur fan lyckas man liksom. Till alla incels som tror att kvinnor har det lätt på dejtingmarknaden: NEJ, det är svårt. Kan jag meddela. Faktiskt.

Och, återigen, jag förstår inte varför. Skrivit mycket. Planerat att träffas. Hela köret liksom. Sen helt plötsligt öppnas aldrig meddelandet. Timmarna går. Man ser hur han postar på sociala medier. Ingenting händer. Dagarna går. Så, helt plötsligt så inser man att, fan, nu är man totalt jävla ghostad, än en gång…
Citera
2026-08-27, 08:11
Medlem
Ibland får jag ett meddelande som jag behöver fundera på en stund innan jag svarar, det är orsaken till att det tar länge för mig att svara ibland.
Citera
2026-08-27, 08:45
Medlem
Ok man har mest som alltid mobilen på sig, men hur ofta öppnar man signal å WhatsApp å ser där är meddelande? Är som inte var dag man öppnar upp de apparna, så inga konstigheter med olästa mess.
Citera
2026-08-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asworinsbora
Ok man har mest som alltid mobilen på sig, men hur ofta öppnar man signal å WhatsApp å ser där är meddelande? Är som inte var dag man öppnar upp de apparna, så inga konstigheter med olästa mess.

En person har inte läst mitt meddelande på ca ett år. En annan person läst mina meddelanden hela tiden, svarade snabbt, bara för att sen en dag helt plötsligt inte ens läsa mitt meddelande.

Att man inte öppnar vissa appar varje dag, som du säger, kan jag ha förståelse för. Men med vissa personer verka det ju handla om att dom, av någon okänd anledning, aktivt väljer att inte läsa meddelandet.
Citera
2026-08-27, 10:54
Medlem
hippilis avatar
Läser dom inte eller svarar på sms instagram eller vad det nu är på veckor slutar jag skriva då vill dom inte att man skriver

Är det någon man har skrivit med tidigare på exempelvis instagram och slutar svara eller läsa slutar jag följa dom för det finns ju ingen anledning då

Att inte folk svarar på någon vecka kan vara för personen inte hinner men när det gått mer än en månad slutar jag följa

Sms är det folk som bara använder och inga samtal för man vill kunna läsa och svara när man har tid är lika dant är det inget svar efter en månad slutar jag skriva

Jag har inga problem med att göra så men börjar personen skriva efter månader som inget har hänt är det inte säkert att jag svarar eftersom bekantskapen är troligen över

Kompisar kommer kompisar går, bara att gå vidare i livet vi lever i ett fritt land, nåja lite fritt land
Citera
2026-08-27, 11:22
Medlem
Citat:
En person har inte läst mitt meddelande på ca ett år. En annan person läst mina meddelanden hela tiden, svarade snabbt, bara för att sen en dag helt plötsligt inte ens läsa mitt meddelande.

Att man inte öppnar vissa appar varje dag, som du säger, kan jag ha förståelse för. Men med vissa personer verka det ju handla om att dom, av någon okänd anledning, aktivt väljer att inte läsa meddelandet.

I dina specifika fall tänker jag enklaste är att ringa personen å fråga vad som har hänt
Citera
2026-08-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asworinsbora
I dina specifika fall tänker jag enklaste är att ringa personen å fråga vad som har hänt

Det var ett bra svar. Att man kan höra av sig på andra ställen.

Nu kan jag inte ringa till personen då jag inte har deras nummer, men har hört av mig på andra ställen och blivit nobbad ändå. Men tack för tipset.
Citera
2026-08-28, 15:20
Medlem
Jag har funderat mycket på dessa händelser nu på eftermiddagen och har kommit fram till några nya infallsvinklar och teorier kring ämnet som man kan diskutera.

Alltså, i ett av fallen så var det jag som var initiativtagande. Då kan, iallafall jag, ha en viss förståelse för att förklaring att personen skiter i att läsa meddelandet är detta: Personen svarar av artighet, men har andra intressen som går före och väljer sedan att skita i att läsa (kanske för att vara snäll, dvs för att inte “lämna on read” liksom) men glömmer sedan bort att svara - varför? jo, för att det var ju jag som var den initiativtagande och således den som var som mest intresserad. Personen har således, av naturliga skäl, inte samma intresse av att engagera sig i/eller avsluta kontakten, typ så resonerar jag.

Däremot, i det andra fallet, var det ju för fan han som var som mest initiativtagande. Men han lämna mig på oläst ändå. Här har jag det personligen svårare att fantisera ihop en förklaring för beteendet. För om man är så intresserad att man är så pass initiativtagande och drivande, varför skiter man då helt plötsligt i att läsa någons meddelande? Enda förklaring jag kan personligen förstå är att han måste ha fått napp på någon snyggare och/eller yngre kvinna. Han fick anal någon annanstans, därför lämna han mig på oläst. Så är det. Livet är hårt. Tuff värld där ute.
Citera
2026-08-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Alltså jag fattar verkligen inte. Ibland skickar man ett meddelande som inte ens blir LÄST på 24h+. Jag har full förståelse för att folk inte har tid att svara på meddelanden hela tiden. Men i dagens samhälle där folk har telefonen i handen konstant och som jag dessutom sett varit online flera gånger tycker jag det är så jävla märkligt att man inte ens vill läsa vad man fått?

När jag får ett meddelande brukar iaf jag läsa och svara inom ett par timmar. Kanske läser och svarar vid ett senare tillfälle. Aldrig att jag skulle lämna ett meddelande oläst i 24h, ännu mindre 48h. Den där ikonen att man har något oläst är ju irriterande bara den.

Jag ska inte säga att detta är könsspecifikt, det är det inte. Men det verkar vanligare hos tjejer vad jag har märkt, både bland vänner och såna man är mer intresserad av.

Jag kan förstå på ett sätt, kanske är det så att man inte vill läsa för att det känns respektlöst att ha läst + inte svarat. Således väntar de tills de kan/vill göra båda. Men jag tycker det känns mest respektlöst att inte ens läsa, på en ganska lång tid dessutom. Jag kan acceptera att min mormor inte läser mitt meddelande på ett tag då hon endast har en gammal dator utan fiberuppkoppling - men vanliga ungdomar?

Notera att jag inte är en kärlekskrank gosse som fått nobben av en tös, utan jag menar detta rent generellt oavsett relation.

Har ni varit med om samma sak? Ni kanske rentav gör samma sak själva? Varför?

Vissa svarar jag så fort det går. Jag har dock inte aviseringar på telefonen. Så det kan ta ett par timmar ibland. Men om det är någon jag inte bryr mig om eller någon gruppchat jag egentligen inte vill vara med i så kan jag låta det gå ett par dagar
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in