2017-05-11, 18:23
Medlem
Det blir på en sån sandlådenivå här när vissa kör på med sitt " ingen rök utan eld" rasist snack.
Citera
2017-05-11, 18:26
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Det blir på en sån sandlådenivå här när vissa kör på med sitt " ingen rök utan eld" rasist snack.

Vet du varför? Jo, för att det i 99% av fallen inte är någon rök utan eld. Att de "oskyldiga" stackars offren i 99% av fallen visar sig ha en hel del dumheter i bagaget.

Kalla det rasism. Jag kallar det 8 års erfarenhet i "Aktuella brott och kriminalfall".
Senast redigerad av ace_sec 2017-05-11 kl. 18:48.
Citera
2017-05-11, 18:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Exakt.

Visst finns det jobb som jobbar i skolan som "typ lärare" utan att ha pluggat ett skit. Men de är inga lärare, utan assistenter eller vikarier utan lärarexamen. Ej riktiga lärare. Riktig lärare är den som har lärarexamen efter 240-300 hp; 4-5 år.

De som läst 3 år har inte lärarexamen = Ej lärare.

Frågan är om Alan var en riktig lärare; alltså hade lärarexamen (240-300hp). Eller om han var outbildad och bara jobbade som lärarassistent/vikarie

Lärarvikarie
ihjälskjuten i Göteborg

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-11/lararvikarie-ihjalskjuten-i-goteborg
Citera
2017-05-11, 18:31
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Fått höra nu att BO köpt knark på krita men inte betalat sina skulder då kommer avrättning på posten av knarkmaffian

Kommer en avrättning utanför arbetsplatsen på morgonen en vardag som ett brev på posten om man inte betalar sina skulder för "knark"? Om man handlar i ton kanske. Annars är det jäkligt högrisk och dåligt för affärerna att dra sådan uppmärksamhet till sig för en vanlig brukarskuld. Skjuten i benet en kväll möjligen, efter en hel del andra påtryckningar först.

En så brutal och fräck avrättning tyder på något mer personligt än en skuld, enligt min lekmannatolkning.
Citera
2017-05-11, 18:32
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Lärarvikarie
ihjälskjuten i Göteborg

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-11/lararvikarie-ihjalskjuten-i-goteborg

Tack.

GP, AB och Exp verkar fortfarande köra på "lärare".
Citera
2017-05-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Babbe med skägg = Islamist.

Annars är man renrakad för att slippa minsta tvivel.

HAHAHAHA. Är det där en allvarlig kommentar? Med den logiken så får ingen Svensk gå runt med snaggat hår, jag menar för att slippa minsta tvivel om att de är Nazister/Skinheads?

Citera
2017-05-11, 18:37
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonusPaterFamilias
Nej. Han är från området och jobbar på skolan. Skulle jag satsa pengar på det här så har han sett några som han känner igen, som han vet är involverade i droghandeln, nära skolan. Han har troligtvis försökt säga till dom att inte hänga nära skolan. Ordväxling uppstår. Någon härlig påtänd gangsterkille blir kränkt och skjuter honom i affekt.

Breaking Bad?

Han var helylle på dagen, "kemist" på natten?

Osannolikt. Men kul.
Citera
2017-05-11, 18:42
Medlem
Citat:
Vet du varför? Jo, för att det i 99% av fallen inte är någon rök utan eld. Att de "oskyldiga" stackars offren visar sig ha något i bagaget.

Kalla det rasism. Jag kallar det 8 års erfarenhet i "Aktuella brott och kriminalfall".
Fast oftast brukar det komma fram snabbt hur schysst "världens schyssaste kille" egentligen är. Så den här gången kanske han är schysst.
Citera
2017-05-11, 18:50
Medlem
Citat:
Tack.

GP, AB och Exp verkar fortfarande köra på "lärare".

Vikarie utvidgar såklart möjligheterna, få lärare har ett kriminellt förflutet skulle jag tro medans vikarier kan vara vilken inkvoterad stolle som helst med som fått ett "hugg" med hjälp av olika myndigheter.
Citera
2017-05-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vikarie utvidgar såklart möjligheterna, få lärare har ett kriminellt förflutet skulle jag tro medans vikarier kan vara vilken inkvoterad stolle som helst med som fått ett "hugg" med hjälp av olika myndigheter.

Det finns helt säkert mängder med lärare som snattat, rökt maja eller begått andra brott.
Citera
2017-05-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Det finns flera bilar på den adressen där han är skriven.
Jag tycker det är lite konstigt att han bor tillsammans med en gammal svensk tant och två andra yngre killar, ingen verkar ha nåt släktband med varandra, jag får inte ihop det riktigt. det finns flera bilar kopplade till adressen, kolla ratsit

Han bor väl inneboende i ett stort hus där tanten hyr ut flera rum. Inget konstigt med det.
Citera
2017-05-11, 18:54
Medlem
Vem är Petra saliba och vad han hon med BO att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in