2017-05-11, 14:01
Medlem
jugbandbluess avatar
det lite taffliga valet av flyktbil tycker jag pekar på hedersrelaterat, men det är givetvis ett tunt indicium.
Citera
2017-05-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det lite taffliga valet av flyktbil tycker jag pekar på hedersrelaterat, men det är givetvis ett tunt indicium.

Ok, det är inte en RS6:a som dom snott, men kan det inte lika gärna tyda på att förloppet från "problem uppstod" tills skjutningen gått ganska fort? Att man har tagit första bästa bil som är relativt vanlig.

Det måste ju finnas folk från hammarkullen/lövgärdet som kände till killen, var han så vettig som han verkade? Hade han tjej? Hur förhöll han sig till AliKhan och dom andra asen i hammarkullen när han växte upp?
Citera
2017-05-11, 14:11
Medlem
Citat:
Hela taffligheten i stort tycker jag tyder på något sorts hedersmotiv snarare än kriminell business. Tid och plats för en avrättning är ju fenomenalt olämpliga så även det gör att jag gissar på brunnen kränksäkring.
Citera
2017-05-11, 14:12
Medlem
Crimxons avatar
Kan det inte vara så att BO fick betala för sin brors eventuella gärningar?
Citera
2017-05-11, 14:13
Medlem
Citat:

Var han böckling måntro
Citera
2017-05-11, 14:16
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Kan det inte vara så att BO fick betala för sin brors eventuella gärningar?
Det kan finnas precis vilka motiv som helst för det här mordet. Allt ifrån det gamla vanliga MENA-folk kaosar, till att han sagt till en av mördarnas släkting som kanske går i skolan, att inte tugga tuggummi på lektionen.

Med tanke på hur lite som krävs för att bli mördad i MENA-kretsar, så behöver det inte på något vis vara kopplat till något kriminellt.
Citera
2017-05-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Lite konstigt att han sköts ihjäl genom bakre sidorutan. Det naturliga vid en planerad avrättning hade väl varit genom vindrutan eller främre sidorutan?

Vad är det som säger att han sköts genom bakre sidorutan mer än att den är krossad?

Den kan ha blivit krossad av utgångshål, eller vid jakten de pratar om utanför Willys tidigare på morgonen?
Citera
2017-05-11, 14:21
Medlem
BonusPaterFamiliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstöllen
Mm, folk står ofta maskerade utanför skolor och säljer gräs kl 9 på morgonen med en flyktbil+chaufför redo.

Du är nog ute o cyklar.

Det är väl inget som framkommit hittills som tyder på att dom stod maskerade och väntade. Maskering behöver ju inte betyda att dom har balaklava på sig, utan kan lika gärna handla om att dom drog upp en halsduk eller liknande över ansiktet. Det är ju dessutom det vanliga förfarandet. Att dom försvann i bil behöver ju inte betyda att dom hade "flyktbil + chaufför redo". Det kan ju helt enkelt bara betyda att dom kommit dit i bil.

Det som styrker din teori är att det skedde vid skolan och BO var anställd där, vilket gör att det var lätt att veta att han skulle dyka upp där.

Jag tycker dock fortfarande inte att det luktar hedersmord. Modus operandi i dom fallen har ju snarare varit att man stämmer träff för att "prata om det", och då sker mordet.
Citera
2017-05-11, 14:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Vad svamlar du om? Hur vet du vad BO gjort och inte gjort? Vissa i tråden har ju länkat att han är en utländsk terrorist redan, en stor seger för Göteborg i så fall.

"Utländsk terrorist", var får du det ifrån?
Citera
2017-05-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det kan finnas precis vilka motiv som helst för det här mordet. Allt ifrån det gamla vanliga MENA-folk kaosar, till att han sagt till en av mördarnas släkting som kanske går i skolan, att inte tugga tuggummi på lektionen.

Med tanke på hur lite som krävs för att bli mördad i MENA-kretsar, så behöver det inte på något vis vara kopplat till något kriminellt.

Dags att tala om vad det är som gäller i det här landet. MENA folket får lämna sina kaosfasoner hemma, annars skickas de tillbaka till Syrien hela släkten. Vi kan inte ha det så här.
Citera
2017-05-11, 14:23
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnydengode
Var han böckling måntro

homofil böjelse kan naturligtvis inte uteslutas, men tidigare postad mingelbild talar emot den teorin

det vanligaste när kurder dör är väl ändå att det är andra kurder som är purkna på dom för att dom tittat på deras dotter. näst vanligast är att turkar är sura på dom, av någon turkanledning som ingen utanför turkiet begriper
Citera
2017-05-11, 14:26
Medlem
Ok att det alltid låter så här efter förortsmord, men känslan är ju att det stämmer denna gången:
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/jag-kan-inte-f%C3%B6rst%C3%A5-han-hade-inte-gjort-n%C3%A5got-1.4276885

Andra artiklar nämner att flera elever blivit vittnen till mordet, fan se sin egen lärare bli mördad utanför skolan, återigen hoppas polisen nystar upp detta.

Tidpunkt och plats är som sagt usla ur GMs synpunkt, så kan det vara som folk varit inne på att dom visste att han skulle till skolan och jobba vid denna tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in