2017-05-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Det blir på en sån sandlådenivå här när vissa kör på med sitt " ingen rök utan eld" rasist snack.

Blir man avrättad i sin bil utanför en skola en tidig vardagsförmiddag är det ju möjligen fel person men troligen pga en specifik anledning.
Citera
2017-05-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det finns helt säkert mängder med lärare som snattat, rökt maja eller begått andra brott.

Visst, om du inte förstod så fundera en gång till. Jag tror inte att det handlar om en fortkörning om man säger så.
Citera
2017-05-11, 18:58
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vikarie utvidgar såklart möjligheterna, få lärare har ett kriminellt förflutet skulle jag tro medans vikarier kan vara vilken inkvoterad stolle som helst med som fått ett "hugg" med hjälp av olika myndigheter.

Han var dessutom nyanställd så nån djupare förankring i skolvärlden hade han väl inte.
http://www.sydsvenskan.se/2017-05-11/lararvikarie-ihjalskjuten-i-goteborg
Citera
2017-05-11, 19:01
Medlem
Citat:
Vikarie utvidgar såklart möjligheterna, få lärare har ett kriminellt förflutet skulle jag tro medans vikarier kan vara vilken inkvoterad stolle som helst med som fått ett "hugg" med hjälp av olika myndigheter.
Man måste visa registerutdrag för att arbeta på högstadiet.
Citera
2017-05-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Han var dessutom nyanställd så nån djupare förankring i skolvärlden hade han väl inte.
http://www.sydsvenskan.se/2017-05-11/lararvikarie-ihjalskjuten-i-goteborg

Vad jag har förstått är svenska skolor nedlusade av tidigare gängkriminella, fd missbrukare och allmänt patrask som fått chansen som tex vikarier, stödpersoner och elevassistenter.

Bidragssverige i ett nötskal.
Citera
2017-05-11, 19:02
Medlem
Citat:
Visst, om du inte förstod så fundera en gång till. Jag tror inte att det handlar om en fortkörning om man säger så.

Jag förstod precis, att ditt påstående med väldigt hög sannolikhet är felaktigt.

Men låt oss hålla oss till fallet ifråga, vilka brott har han gjort sig skyldig till? Eller vilka brott tror du att han har gjort sig skyldig till? Antar du att han är inkvoterad, eller finns det något som tyder på det?

Det enda som verkligen har framkommit, om inte jag missat något, är att han har varit väldigt aktiv i en svensk paradgren, föreningslivet.
Citera
2017-05-11, 19:03
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulls1

Denna regel fungerar sådär i praktiken. Många skolor slarvar med detta.
Citera
2017-05-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulls1

Och en fällande dom i bagaget omöjliggör all form av anställning menar du?
Citera
2017-05-11, 19:04
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddas_pappa
Jag påpekade att islam inte är en ras utan en religion och mitt inlägg blev bortplockat! Asså vafan händer, har Flashback blivit faktaresistent?

Det ansågs väl off topic, mitt och flera andra inlägg har också raderats. Som i min mening inte var off topic, speciellt inte när inlägget jag citerade för ligga kvar.

Blir också nyfiken på vad en Petra saliba har med detta fall att göra. Hör man saliba tänker, iallafall jag, man direkt på Uddevalla trippelmordet. Finns det någon koppling?
Citera
2017-05-11, 19:05
Medlem
Citat:

Vid anställning av vikarier inom offentlig sektor och inom skola så tas utdrag ur belastningsregistret på den som söker tjänsten. - Självklart kan man ha begått brott ändå, men detta ger ju en fingervisning om hur de generella vikarierna ser ut.

https://www.skolverket.se/regelverk/juridisk-vagledning/registerkontroll-av-personal-1.162657
Citera
2017-05-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag förstod precis, att ditt påstående med väldigt hög sannolikhet är felaktigt.

Men låt oss hålla oss till fallet ifråga, vilka brott har han gjort sig skyldig till? Eller vilka brott tror du att han har gjort sig skyldig till? Antar du att han är inkvoterad, eller finns det något som tyder på det?

Det enda som verkligen har framkommit, om inte jag missat något, är att han har varit väldigt aktiv i en svensk paradgren, föreningslivet.

Kan handla om en felparkering, vad vet jag.
Citera
2017-05-11, 19:08
Medlem
Citat:
Och en fällande dom i bagaget omöjliggör all form av anställning menar du?
Det beror på vad det är för brott men något allvarligare får man inte varit dömd för ens som VFU-student. På gymnasiet är det däremot ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in