Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-07, 22:39
  #1
Medlem
momongos avatar
Jag är en helt vanlig rökare som på senaste tiden märkt en lite konstig grej efter att ha rökt. Jag mår nämligen snäppet illa, och ciggen smakar inte bra längre.

Till detta kommer även huvudvärk som jag i vanliga fall inte har haft på åratal.

Och bäst av allt - Jag är inte ensam! Både min morsa (röker samma märke) och en polare har konstaterat samma sak. Morsan hade det värre då hon blev otroligt andfådd och har varit på alla möjliga tester och kollar upp hjärtat mm. Ingenting hittades, dock så sa läkarna att minska på rökningen.

Kan det i all form av nya lagstiftningar och mega stora varningstexter ha blivit så att det mixtras i innehållet i helt vanliga cigg för att folk ska må illa efter att ha rökt?

Jag röker Marlboro White Mint -morsan också men polaren något annat märke (ej menthol). Vi är hela gänget rökare sen flera år tillbaka men under senaste 1-2 månaderna har illamåendet dykt upp.

Tänkte bara hojta till här (utan en folihatt) och undrar om någon annan märkt samma grej?
Citera
2017-05-08, 00:17
  #2
Avstängd
byt märke bara hitta nåt annat eller så köper du från en annan butik o testar om det är samma skit
Citera
2017-05-08, 01:13
  #3
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Har börjat uppleva liknande med Winston blå samt röd. Även att det ibland smakar bränt, gör ont i halsen samt att det knappt kommer någon rök från vissa cigg. Trots att de är tända precis som vanligt. Undrar vad det kan bero på..
Citera
2017-05-08, 20:10
  #4
Avstängd
Jag har också märkt det röker chesterfield
Tydligen har dom mixtrat med inehållet efter dom har höjt priserna!
Citera
2017-05-09, 11:37
  #5
Medlem
Har märkt att de höjt priserna på L&M, kan de ha en koppling till hur ciggen är? Har fått lilknande sympton som ts
Citera
2017-05-09, 11:48
  #6
Medlem
torrenttobbes avatar
Tänkte starta en tråd på samma ämne.
Winston röda korta...
Citera
2017-05-09, 17:27
  #7
Avstängd
Har inte märkt av det sen jag rökte L&M
Citera
2017-05-09, 20:00
  #8
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Kanske har något med vädret att göra?

För när jag är på jobbet och röker så blir ciggen bränd istället för att glöda, vissa dagar. (står ute)
Men hemma på terassen så glöder den fint. Vet inte, men kan vara en teori.

Hursom så har jag oxå märkt det!

Kan inte någon kontakta tex winston eller de som har hand om skatten för tobak i sverige?
Citera
2017-05-09, 20:14
  #9
Medlem
Det finns snus som gör mig illamående och det är fasen nåt nytt. Knox främst men även Smålands gör att jag mår skit.
Citera
2017-05-09, 20:35
  #10
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Det finns snus som gör mig illamående och det är fasen nåt nytt. Knox främst men även Smålands gör att jag mår skit.

Sorry, men tråden handlar inte om vad som gör en illamående, utan att cigg man altid rökt gör en illamående från ingenstans.
Citera
2017-05-09, 21:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Sorry, men tråden handlar inte om vad som gör en illamående, utan att cigg man altid rökt gör en illamående från ingenstans.

Du ser inte vissa likheter mellan snus och cigg?

För foliehattar: de onda tobaksbolagen har ökat mängden nikotin i cigg (och snus) för att befästa beroendet i en svalnande marknad. Nikotin gör en bevisligen illamående.
Citera
2017-05-09, 21:51
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Sorry, men tråden handlar inte om vad som gör en illamående, utan att cigg man altid rökt gör en illamående från ingenstans.

... och snus har aldrig gjort mig illamående heller. Innan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback