Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-09, 23:11
  #13
Avstängd
Dom har ju tagit bort inhållsförtekningen på cigg vem vet vad dom stoppat i.
Det här är bekymmer sammt för rökare betalar man 500spän för en limpa har man rätt att veta vad man röker
Citera
2017-05-10, 11:30
  #14
Medlem
Rasiermessers avatar
Med tanke på den stora produktionen av välgjorda kopior i Kina av allt, då menar jag ALLT, finns det en risk att du/ni kanske köpt en kopia. Om så är fallet kan den innehålla vilket skit som helst.
Citera
2017-05-10, 15:38
  #15
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Med tanke på den stora produktionen av välgjorda kopior i Kina av allt, då menar jag ALLT, finns det en risk att du/ni kanske köpt en kopia. Om så är fallet kan den innehålla vilket skit som helst.
Haha, ja!
Nu tillverkades visserligen just det aktuella märket i Kaliningrad, men tobaksblandningen visade sig i alla fall innehålla bland annat "chinese asbestos-lined drywall".
Citera
2017-05-10, 16:11
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momongo
Jag är en helt vanlig rökare som på senaste tiden märkt en lite konstig grej efter att ha rökt. Jag mår nämligen snäppet illa, och ciggen smakar inte bra längre.

Till detta kommer även huvudvärk som jag i vanliga fall inte har haft på åratal.

Och bäst av allt - Jag är inte ensam! Både min morsa (röker samma märke) och en polare har konstaterat samma sak. Morsan hade det värre då hon blev otroligt andfådd och har varit på alla möjliga tester och kollar upp hjärtat mm. Ingenting hittades, dock så sa läkarna att minska på rökningen.

Kan det i all form av nya lagstiftningar och mega stora varningstexter ha blivit så att det mixtras i innehållet i helt vanliga cigg för att folk ska må illa efter att ha rökt?

Jag röker Marlboro White Mint -morsan också men polaren något annat märke (ej menthol). Vi är hela gänget rökare sen flera år tillbaka men under senaste 1-2 månaderna har illamåendet dykt upp.

Tänkte bara hojta till här (utan en folihatt) och undrar om någon annan märkt samma grej?




malbrou får ja edxakt dem symptomen av slängde paketet å köpte mina gamla hederliga... fy fan vad vidrig röd malbrou är
Citera
2017-05-10, 18:12
  #17
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Haha, ja!
Nu tillverkades visserligen just det aktuella märket i Kaliningrad, men tobaksblandningen visade sig i alla fall innehålla bland annat "chinese asbestos-lined drywall".

Yummy, chinese drywall is the shit to smoke!
Citera
2017-05-12, 04:47
  #18
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Har märkt att ciggen på tex coop / ica är mycket bättre än de jag brukade köpa i den lokala blattekiosken. Mina jobbarkompisar har sagt liknande. Kan det ha något med utgångsdatum att göra eller liknande?
Citera
2017-05-12, 09:50
  #19
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Har märkt att ciggen på tex coop / ica är mycket bättre än de jag brukade köpa i den lokala blattekiosken. Mina jobbarkompisar har sagt liknande. Kan det ha något med utgångsdatum att göra eller liknande?
Mer sannolikt har det med att göra att kiosken säljer piratkopior, men i och med det nya tobaksdirektivet så är det nog snart mer eller mindre slut med det.
Citera
2017-05-12, 10:03
  #20
Medlem
momongos avatar
Symptomen fortsätter - Dock så har jag sluppit huvudvärken ett tag nu. Illamåendet efter morgonciggen är helt sjuk! Dagens bästa cigg har förvandlads till en "känns som jag rökt ett paket North State" känsla där man helt uppenbart mår nästintill kräkilla en bra stund efter ciggen.

Att vädret skulle spela in - Jag kör förorts sättet dvs under köksfläkten så svårt att tro det har med det att göra


Ska testa o byta till L&M menthol -En limpa från Ica och se vad som händer. Paketen är nuförtiden övertäckta av varningar och innehållsförteckningen är också borta så vet faan om det är något mer eller mindre i dessa nostalgi stickor

Sen var det någon lagändring eller liknande också som förbjuder menthol eller smaksatta cigg från år 20?? men att man kan fortsätta köpa dessa tills det datumet.

Kan det ha någonting att göra med att tex. Menthol cigg inte produceras längre och de cigg man köper nu är "tills det blir slut på lagret"? Smakar torrare faktiskt.

Jag kan nämna att jag, morsan och polaren bor på helt olika orter och t.om. länder!
Citera
2017-05-12, 20:00
  #21
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momongo
Symptomen fortsätter - Dock så har jag sluppit huvudvärken ett tag nu. Illamåendet efter morgonciggen är helt sjuk! Dagens bästa cigg har förvandlads till en "känns som jag rökt ett paket North State" känsla där man helt uppenbart mår nästintill kräkilla en bra stund efter ciggen.

Att vädret skulle spela in - Jag kör förorts sättet dvs under köksfläkten så svårt att tro det har med det att göra


Ska testa o byta till L&M menthol -En limpa från Ica och se vad som händer. Paketen är nuförtiden övertäckta av varningar och innehållsförteckningen är också borta så vet faan om det är något mer eller mindre i dessa nostalgi stickor

Sen var det någon lagändring eller liknande också som förbjuder menthol eller smaksatta cigg från år 20?? men att man kan fortsätta köpa dessa tills det datumet.

Kan det ha någonting att göra med att tex. Menthol cigg inte produceras längre och de cigg man köper nu är "tills det blir slut på lagret"? Smakar torrare faktiskt.

Jag kan nämna att jag, morsan och polaren bor på helt olika orter och t.om. länder!
Spånar lite nu...
Om det är "klick"- eller menthol-cigg du röker, så ja, de blir olagliga att sälja, från 20:e maj har jag för mig att det var.
Klart att man som (seriös) handlare ser till att sälja slut lagret i tid!
Torrare tobak ger bättre förbränning, vilket ger mer cyanväte, men mindre gegga och kolmonoxid.
Kan det vara så att cyanväte orsakar huvudvärk och illamående?

Edit: Kom på att det nog är HELA lagret med ALLA cigg som måste ta slut i tid, då det blir krav på unik ID-märkning av varje förpackning, som skall kunna spåras hela vägen till slutkunden!
__________________
Senast redigerad av Mr.Woods 2017-05-12 kl. 20:14.
Citera
2017-05-30, 23:09
  #22
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Har det blivit bättre för er? Har blivit bättre för mig iaf!
Citera
2017-05-30, 23:15
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Har det blivit bättre för er? Har blivit bättre för mig iaf!
Jo det har blivit bättre röker Pallmall.
Det var så förra gången dom höjde priserna också månde lite dåligt då!
Citera
2017-05-30, 23:19
  #24
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Jo det har blivit bättre röker Pallmall.
Det var så förra gången dom höjde priserna också månde lite dåligt då!

Skönt, röker winston blå/röd beroende på vilket jag är mest sugen på. Har tidigare kännt precis som du, men har blivit bättre som sagt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback