• 1
  • 2
2017-05-07, 03:05
Medlem
Jag har lagat upp flera annonser på blocket och köp o sälj sidor på Facebook. Men det jag möts av är inte köpare som ringer och säger "hej jag köper gärna din ****" undan det jag möts av är folk som knappt kan svenska och säger 300:- när annonsen ligger på 1000:- jag ska vara tydlig med att jag inte har satt några överpriser undan jag vill bara bli av med skiten och få in några kronor
Citera
2017-05-07, 03:17
Medlem
VincentLels avatar
Känner igen mig, tror det är något med deras kultur.
Citera
2017-05-07, 03:42
Medlem
Milan.Barcas avatar
Det stämmer väl överens med varenda person på blocket oavsett ursprung Om priset du vill sälja något för är låt säga 1000kr. Lägg då upp det för 1300kr-1500kr. Alla prutar som idioter på blocket.
Citera
2017-05-07, 03:54
Medlem
OldFashioneds avatar
Kommer man från en kultur där man prutar på allt så gör man det förstås här med.
Citera
2017-05-07, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfsnu
Muslimer föds med parasiter i hjärnan vilket gör att dom inte kan förstå verkligheten. Det är bara att ignorera dom.
Du hade käkat svamp när du skrev inlägget va? Folk alltså... Hahaha. Tror du själv på din foliehattsteori?

OnT: Vem gillar inte billigt ? Om du inte tror att svenskar jagar bra priser eller försöker pruta så är du ruskigt trög. Har säkert 200+ blocket & tradera-annonser under bältet. Säkert 50% av alla svenskar har prutat trots text om att "satt pris gäller"... Varav många riktigt skeva skambud.
Citera
2017-05-07, 05:44
Medlem
Dom få gånger jag sålt nåt via blocket eller liknande så tar jag enbart kontakt via email.
När sen alla Achmed och liknande mailar skambud så åker det i papperskorgen direkt. Bara att invänta en vettig person.

Även dom få gånger jag köpt något, är det för dyrt så letar jag vidare eller skippar det. Skulle aldrig få för mig att pruta. Någonsin.
Citera
2017-05-07, 05:47
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
Det stämmer väl överens med varenda person på blocket oavsett ursprung Om priset du vill sälja något för är låt säga 1000kr. Lägg då upp det för 1300kr-1500kr. Alla prutar som idioter på blocket.

Nope. Har sålt bilar många gånger och det är alltid Turkar, araber eller öststatare som kommer med bud som inte ens är hälften av det man frågar. Senaste bilen lade jag upp för 150 000 och självklart fick jag massa "bud" på 60 000 till 100 000 direkt.

När någon är svensk så brukar prutningen ske på plats och det är extremt sällan löjliga bud.
Citera
2017-05-07, 05:55
Medlem
dobbelinas avatar
Turkar gillar att prata, eller kackla som höns.
Börjar dom då med ett skambud, blir diskussionen lång.
Svenskar är fåordiga och gillar effektivitet.
Således undviker vi därför skitsnack, eftersom det är slöseri med tid.
Citera
2017-05-07, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thamiel
Även dom få gånger jag köpt något, är det för dyrt så letar jag vidare eller skippar det. Skulle aldrig få för mig att pruta. Någonsin.
Kan hålla med till viss del. Det här med prutande för prutandets skull ogillar jag. Det händer dock om det verkligen finns skäl att påstå att priset är för högt. Exempelvis när folk vill sälja en ett år gammal tv för 1700 när man kan få samma modell ny för 2000. Det har också hänt när jag verkligen inte har haft råd, men då har jag formulerat mig artigt i stil med "Jag vet att det här är lite av ett skambud och jag förstår om du inte vill sälja för mer, men mer än så har jag inte råd med. Tänkte bara meddela det ifall du verkligen vill bli av med prylen och ingen annan nappar."
Citera
2017-05-07, 10:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag kan förstå prutning men när det är skambud innan de sett bilen eller när de vill pruta 20000 för att det finns knappt synliga stenskott på en bil som är 5 år gammal är idioti
Citera
2017-05-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thamiel
Dom få gånger jag sålt nåt via blocket eller liknande så tar jag enbart kontakt via email.
När sen alla Achmed och liknande mailar skambud så åker det i papperskorgen direkt. Bara att invänta en vettig person.

Pruta är något naurligt i de flesta länder utanför mellanmjölkens land.
Dock finns det undantag. Tex försäkringsbolag och banker.
Fast där säger man inte pruta. Man kallar det att förhandla.
Den som är dålig på detta är den som står som förlorare.
Citera
2017-05-07, 10:43
Medlem
1001PSs avatar
När någon med brytning ringer upp säger jag alltid att tyvärr det är sålt.

Ibland ringer deras polare direkt efter för att kolla

Men det är bäst för alla, speciellt vid bilaffärer som kan strula något överjävligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in