Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-26, 08:11
  #13
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freee
Visumlängden är väl 60 dagar med chans att förlänga ytterliga 30 dagar på plats, sedan så kostar det 300kr inte 1800kr.
Visum får du automatiskt i 30 dagar.Efter det så kan du förlänga det med 30 dagar mot 1 kostnad
på 1900 Bath.
Efter dessa 30 dagar kan du ytterligare köpa dig 7 dagar för samma summa.
Efter även dessa 7 dagar måste du ta dig ut till annat land och besöka Thailands ambassad för att få ytterligare 3 mån.
Citera
2017-05-26, 08:15
  #14
Medlem
sebastian66s avatar
Jag skulle nog råda dig till att inte chansa alls.Tänk logiskt Polisen är ganska duktiga på att straffa
utlänningar.Och vi är utsatta för en massa när vi är i landet där reglerna gäller annorlunda för utlänningar.
Risken är stor eller rent av uppenbar att Polisen passkontrollen har dom uppgifterna i deras datorer.
Finns du där så är det 2 saker som gäller Arrestering eller utvisning från Thailand.
Personligen skulle jag aldrig våga chansa tänk om man kommer dit efter 13 timmars resa
sen blir man arresterad.Alternativet är hellre sök dig till 1 annat asiatiskt land där du kan komma in utan problem.
Citera
2017-05-26, 11:41
  #15
Medlem
nittontrettons avatar
Fyfan så du har ännu inte betalt . Hoppas du åker dit och så tar dem dit till Bangkok Hilton och kommer inte ut förrän om 20 år..

Om du har lite vett skulle jag sökt mig till Vietnam/Kambodja el Malaysia och valt att skita i Thailand förrän du har rett ut problemen.
Citera
2017-05-26, 23:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Visum får du automatiskt i 30 dagar.Efter det så kan du förlänga det med 30 dagar mot 1 kostnad
på 1900 Bath.
Efter dessa 30 dagar kan du ytterligare köpa dig 7 dagar för samma summa.
Efter även dessa 7 dagar måste du ta dig ut till annat land och besöka Thailands ambassad för att få ytterligare 3 mån.


Varför citerar du mig för? Mitt inlägg var en liten förtydligande av ett inlägg som inte var helt rätt. Fast o andra sida är väl inte ditt inlägg så mycket bättre Vi för inte visum automatiskt när vi landar, vi har rätt att vistas där utan visum i 30 dagar.

Sedan det sista du skriver, inte behöver du uppsöka någon ambassad? Räcker väl med att vara ute ett tag ur Thailand för att sedan komma tillbaka för att få 30 nya dagar.

Jo du skriver 90 dagar väldigt lustigt för det var precis det inlägget som jag skrev som du citerade, ska du vara lite mera korrekt där så är det 60 dagar med chans att för länga med 30 till o efter det 7 dagar till.

Nu behöver inte någon starta en stor diskussion hur många gånger man har rätt att åka ut för att sedan återvända till Thailand, det är redan uttjatat i en annan tråd.
Citera
2017-05-27, 04:38
  #17
Medlem
sebastian66s avatar
Godmorgon Bror Duktig//Viktigpetter.Hoppas din dag varit bra och du inte har vaknat med huvudvärk.
Ja det är VERKLIGEN stor skillnad på att automatiskt få 30 dagars visum när man beträder Thailand.
Men som du beskriver VISTAS det är väldigt stor skillnad och viktigt i samtalet,
Sen för det 2andra så finns det otroligt många olika saker man kan göra för att stanna längre i Thailand.
Av egen erfarenhet Maj 2016 så var jag tvungen att efter 60 dagar åka över till Laos i mitt fall för att få nytt visum
genom Ambassaden.
Detta gjordes över 2 dagar och jag fick 90 dagar//Absolut inte 60 dagar och chans på att förlänga.
Jag trodde med tur skulle man få 30 dagar men jag såg att mitt visum dom satte in i mitt pass.
Det var 90 dagar inget annat inget om några chaner.
Har du varit i Thailand någonsin eller googlar du bara gissar och tror???
Jag har varit där ett antal gånger och vet lite hur det är när det gäller Visum.
Det är 1 djungel med alla regler och möjligheter.
I detta fall så är det vad som gäller.I andra fall finns det säkert alternativa vägar att köra på.
Men varför ska jag ut från Thailand för att få nya 30 dagar när jag ändå kan få 90 dagar.
Eller som du beskriver RÄTT ATT VISTAS DÄR!!!Eller hur
Jag brukar sällan tjafsa om vem som gör bäst inlägg vem som är störst bäst och vackrast.
Även Pappa arbetade inte som Polis.Din pappa hade säkert bättre arbete än min pappas.
Jag skriver enbart av egen erfarenhet,hoppas du får in det under dagen.
Citera
2017-05-27, 12:06
  #18
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaminTHochC
Hej,

Jag ska hålla mig kort. Inget tjat om hur dålig moral jag har som inte har betalat av motorcykeln i Thailand sen förra gången. Jag va med om en olycka där nere och sedan har jag suttit isolerad. Nu vill jag tillbaka men som sagt, har en obetald MC som jag krashade kvar och tydligen är de stor chans att han gick till polisen tillslut med mitt pass. Så, frågan är, kommer jag komma in på ett 30 dagars visum vid gränsen eller hur funkar det? Kommer dom ta mig? Någon som vet hur det fungerar? Får inte tag på varken thailändaren eller hittar någon information om detta.

Hade tänkt ansöka om 90 dagar men segt om dom tar 1800 av mig och så får jag ändå inte komma in.



Sedan tänkte jag fråga ni som varit runtomkring i thailand, vilka öar är bäst? Senaste va jag på Phuket, Phi phi och Koh lanta. Hört att Koh Tao ska va grym på östkusten... kanske koh lipe också? på väst.

Det räcker med en tråd om din situation. Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2017-06-11, 19:54
  #19
Medlem
Jaja allihopa jag är i Thailand nu och röker en fet hahaha ha de så gött, ni tror er veta mkt era loosers.
Citera
2017-06-12, 12:20
  #20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaminTHochC
Jaja allihopa jag är i Thailand nu och röker en fet hahaha ha de så gött, ni tror er veta mkt era loosers.

Löjligt inlägg från någon som ber om hjälp och håller på att skita på sig inför resan och bölar ut på FB.

Det märks tydligt att sommarloven har börjat.
Citera
2017-06-13, 08:42
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Godmorgon Bror Duktig//Viktigpetter.Hoppas din dag varit bra och du inte har vaknat med huvudvärk.
Ja det är VERKLIGEN stor skillnad på att automatiskt få 30 dagars visum när man beträder Thailand.
Men som du beskriver VISTAS det är väldigt stor skillnad och viktigt i samtalet,
Sen för det 2andra så finns det otroligt många olika saker man kan göra för att stanna längre i Thailand.
Av egen erfarenhet Maj 2016 så var jag tvungen att efter 60 dagar åka över till Laos i mitt fall för att få nytt visum
genom Ambassaden.
Detta gjordes över 2 dagar och jag fick 90 dagar//Absolut inte 60 dagar och chans på att förlänga.
Jag trodde med tur skulle man få 30 dagar men jag såg att mitt visum dom satte in i mitt pass.
Det var 90 dagar inget annat
inget om några chaner.
Har du varit i Thailand någonsin eller googlar du bara gissar och tror???
Jag har varit där ett antal gånger och vet lite hur det är när det gäller Visum.
Det är 1 djungel med alla regler och möjligheter.
I detta fall så är det vad som gäller.I andra fall finns det säkert alternativa vägar att köra på.
Men varför ska jag ut från Thailand för att få nya 30 dagar när jag ändå kan få 90 dagar.
Eller som du beskriver RÄTT ATT VISTAS DÄR!!!Eller hur
Jag brukar sällan tjafsa om vem som gör bäst inlägg vem som är störst bäst och vackrast.
Även Pappa arbetade inte som Polis.Din pappa hade säkert bättre arbete än min pappas.
Jag skriver enbart av egen erfarenhet,hoppas du får in det under dagen.

Datumet du ser på visumet är giltighetstiden för visumet,kolla stämpeln du fick i passet vid inresa så ser du att du fick stanna 60 dagar.
Citera
2017-06-13, 09:28
  #22
Medlem
flaskborstes avatar
Skicka ner 10 000 bath till uthyraren och en ursäkt. Så inser han kanske att Svenskar är ett bra folk man kan lita på..och du får sinnesfrid. 10 000 Bath är inte ens 3000:- vilket är billigt för dig men som kan innebära stor förlust för uthyraren och hans familj.
Citera
2017-11-18, 17:48
  #23
Medlem
Seiko-2003s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaminTHochC
Jaja allihopa jag är i Thailand nu och röker en fet hahaha ha de så gött, ni tror er veta mkt era loosers.
Glöm inte hjälmen när du hyr MC. Du har ju erfarenhet av vad som händer utan..
Citera
2018-01-30, 16:56
  #24
Medlem
ratanax2s avatar
Trådstartaren ber om en massa råd kring sitt problem, är rädd för att åka dit i Thailand. Efter att en massa råd tilldelas meddelar trådstartaren att han är i Thailand och " röker en fet " och kallar spararna för looser. Jag har rest under bott o rest till Thailand under 18 år och det är just sådana här resenärer som trådstartaren utan respekt för något som till slut gör en Bangkok Hilton
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2837076

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback