Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 19:40
  #1
Medlem
Svenska citat > Citat på andra språk

1. Stormaktstiden (Helst Karl XIIs tid)

2. Vikingatiden & nordisk mytologi

3. Sverige (Jag är värmlänning fyi)

4. Harry Potter har betytt mycket för mig (Hus; Gryffindor. Patronus; Varg, passande eftersom jag är från Värmland. )

5. Jag är vädur. Vet inte om jag tror på horoskop men eftersom vädurens personlighet stämmer in mycket bra på mig tycker jag det är najs att ha nåt som symboliserar att vara sig själv, vilket är otroligt viktigt enligt mig. (Vädurens planet; Mars. Vädurens element; Eld)

6. Gustav III (1700-talet i allmänhet)

7. Skådisar som jag tycker om
Sven Ahlström
Jonas Karlsson
Allan Edwall
Stellan Skarsgård
Ernst-Hugo Järegård
Gösta Ekman
Björn Granath
Björn Gustafson (Dynamit-Harry, inte guldlocken)
Robert Gustafsson

8. Några serier jag kollar på som man kan göra några små gaddar av :
Game of Thrones (Favorithus; Lannister. Favoritkaraktär; Jorah Mormont)
South Park (Favoritkaraktär; Cartman & Mr Garrison)
Rick and Morty (Favoritkaraktär; Rick)
Mysteriet på Greveholm 1 & 2 (Favoritkaraktärer; Greven & Jean)


Kanske blir lite för mycket "svenskhet"? I och för sig är jag bara halvsvensk men finns alltid nån som kommer tro man är rasist... Märkte också nu att jag bara listat män, lmao. (Jag är tjej själv så oroa er inte för att jag är kvinnohatare eller manshatare för att jag kommenterade det)
Citera
2017-05-05, 20:20
  #2
Moderator
Nospheratus avatar
Jag är lite nyfiken på hur stora motiven ska vara. Det har ju lite betydelse för designen. En två centimeter hög Harry Potter blir kanske inte så lyckat.
Citera
2017-05-05, 20:49
  #3
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleWibster
Svenska citat > Citat på andra språk

1. Stormaktstiden (Helst Karl XIIs tid)

2. Vikingatiden & nordisk mytologi

3. Sverige (Jag är värmlänning fyi)

4. Harry Potter har betytt mycket för mig (Hus; Gryffindor. Patronus; Varg, passande eftersom jag är från Värmland. )

5. Jag är vädur. Vet inte om jag tror på horoskop men eftersom vädurens personlighet stämmer in mycket bra på mig tycker jag det är najs att ha nåt som symboliserar att vara sig själv, vilket är otroligt viktigt enligt mig. (Vädurens planet; Mars. Vädurens element; Eld)

6. Gustav III (1700-talet i allmänhet)

7. Skådisar som jag tycker om
Sven Ahlström
Jonas Karlsson
Allan Edwall
Stellan Skarsgård
Ernst-Hugo Järegård
Gösta Ekman
Björn Granath
Björn Gustafson (Dynamit-Harry, inte guldlocken)
Robert Gustafsson

8. Några serier jag kollar på som man kan göra några små gaddar av :
Game of Thrones (Favorithus; Lannister. Favoritkaraktär; Jorah Mormont)
South Park (Favoritkaraktär; Cartman & Mr Garrison)
Rick and Morty (Favoritkaraktär; Rick)
Mysteriet på Greveholm 1 & 2 (Favoritkaraktärer; Greven & Jean)


Kanske blir lite för mycket "svenskhet"? I och för sig är jag bara halvsvensk men finns alltid nån som kommer tro man är rasist... Märkte också nu att jag bara listat män, lmao. (Jag är tjej själv så oroa er inte för att jag är kvinnohatare eller manshatare för att jag kommenterade det)

Här är ett bra motiv, på en viking:

http://www.desktopimages.org/pictures/2013/0802/1/vikings-fantasy-art-armor-shield-mountblade-axes-artwork-warriors-swords-shield-wallpaper-530719.jpg
Citera
2017-05-05, 21:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag är lite nyfiken på hur stora motiven ska vara. Det har ju lite betydelse för designen. En två centimeter hög Harry Potter blir kanske inte så lyckat.

Nu tänkte jag inte göra alla tatueringar (Förmodligen) så det spelar inte så stor roll. Är mest ute efter designer och motiv, bilder mm bara för att. I framtiden kommer jag säkert göra många av dessa och komma på egna idéer, men kul å se hur andra tänker och tycker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback