• 1
  • 2
2017-05-04, 12:19
Medlem
Hej!

Jag undrar hur det kommer sig att man vågar ta droger, framförallt Internetdroger.

Hur vet man vad som är vad? Man har ingen aning om vart, hur och eller av vem som tillverkat drogerna. Förutsättningarna för att drogerna ska vara korrekt framställda är omöjliga att kontrollera.

Tänk om något blir fel så att man får en kraftig hjärnskada och aldrig kommer tillbaka? Vitt pulver och vitt pulver ser väl likadant ut?

Det känns väldigt farligt.

Hur resonerar ni som håller på med dessa droger?
Senast redigerad av jagharfritid 2017-05-04 kl. 12:20. Anledning: Fel tråd
Citera
2017-05-04, 12:26
Medlem
TheHedges avatar
Gäller bara att läsa på ordentligt, veta hur det man beställer ska se ut osv, sen har jag själv bara erfarenhet med beställda droger från Flugsvamp. Och då kan man alltid se omdömen samt läsa användares recensioner här på Flashback så noja har man aldrig riktigt behövt.
Citera
2017-05-04, 12:26
Bannlyst
Står ju på det vad man beställer, knäppskalle.
Citera
2017-05-04, 12:27
Medlem
Soluss avatar
Hur "säkra" tror du att gatudroger är, då? Med en renhetsgrad som är skrattretande och resterande innehåll godtyckligt utvalt efter utseende och pris.

De nya RC-drogerna är naturligtvis "osäkra" på det vis att ingen eller begränsad forskning gjorts i ämnena, men de är oftast långt mycket renare än vad man får från Lasse på hörnet.

Nu var det många år sedan jag sist tog någon drog öht, men då gick resonemanget som sådant att det var ofta mycket rena material till låga priser, samt att man inte behövde jaga dem, bara beställa och så kom de fram på någon eller ett par-tre dagar.
Citera
2017-05-04, 12:39
Medlem
SchnellerHeinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHedge
Gäller bara att läsa på ordentligt, veta hur det man beställer ska se ut osv, sen har jag själv bara erfarenhet med beställda droger från Flugsvamp. Och då kan man alltid se omdömen samt läsa användares recensioner här på Flashback så noja har man aldrig riktigt behövt.

Har det. Läs på om folks omdömen och använd sunt förnuft. Säljarna eller tillverkarna tjänar liksom inte på att skada/döda sina köpare med sin produkt. Dom vill att folk återkommer och köper mer av deras produkter. Det lönar sig mer att vara ärlig om vad man säljer. Visst finns det preparat som är bankat med diverse medel men det är sällan något skadligt.
Citera
2017-05-04, 12:54
Medlem
Det är enkelt, om det vore skadligt så är det dåligt för deras cashflow. Sedan läser man på en hel del innan.
Citera
2017-05-04, 12:59
Medlem
Man köper ju inte bara ett vitt pulver, det har ju ett namn, ofta finns info av andra som hunnit testa det.

Men det är la som med allt annat farligt, den som tar det tycker att det är värt risken.
Citera
2017-05-04, 12:59
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
De sorgliga nätdroganvändarna är de som använder dessa bara för att de är lagliga. Det är ett drogpolitiskt problem.

Sen finns det dem som är villiga att riskera eget liv och hälsa för att testa nya droger på grund av ett riktigt intresse. Nån måste vara först.

Som jag ser det är det väldigt olika folk.
Citera
2017-05-04, 13:08
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Övriga droger
/Moderator
Citera
2017-05-04, 13:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det är lätta att får tag på och man slipper umgås med en massa pundare. Jag vill inte ha någon kontakt med min gamla pundarkompisar för de är lika med trubbel och snutspan. Bättre att gå till konsum och hämta ut ett paket med lite godis i och sedan hem.
Och rc-drogerna är inte så mycket farligare än de vanliga drogerna. Och man håller ju sig uppdaterad om det är en dålig eller farligt substans när man läser på flashback.
Citera
2017-05-04, 14:54
Medlem
Charlie-Whites avatar
Faktum är om man får en hjärnskada så är man ju hög konstant. Win win liksom
Citera
2017-05-04, 17:36
Medlem
Innan man beställer hem en nätdrog kollar man alltid upp både drogen och säljaren på både Flashback, Youtube och andra ställen.
Man(jag) köper inget där dödsfall har förekommit, och inget med skumma biverkningar.

När det gäller att veta vad man får brukar jag främst använda ett test kit, om det nu finns ett som fungerar på just den drogen. Sedan gör man ett allergitest. Om det går vägen måttas en dos noggrannt upp och intas med en trippsitter.

Eller ja, det är så man borde göra.
Men när man så otåligt har väntat på sin nya spännande RC slänger man i sig den vid första bästa tillfälle och yttrar "Dör man så gör man".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in