• 1
  • 2
2017-05-04, 17:56
Medlem
Är väl egentligen samma med allt, den som säljer förlorar ju på det, samma sak om folk hade blivit dåliga av karamellkungens godis så hade ju folk slutar köpa det, eller så inte ( överviktiga etc ) men du fattar min poäng
Citera
2017-05-05, 05:06
Medlem
Nu har jag visserligen blivit mycket restriktivare med RC´s sen jag träffade min tjej och fick livslusten tillbaka... Men innan det hade jag ~8 år av blandmissbruk där överdoser och internetdroger var ett vanligt inslag.

Jag lider av en del psykiska problem och hade på den tiden fortfarande inte fått någon hjälp, så var otroligt självdestruktiv och skulle alltid pusha gränserna, både på RC´s och vanliga droger (var nära att pusha dom för långt och stryka med några gånger).

Visste fullt väl hur farligt det var och hade väl i princip också räknat med att dö ung. Men jag körde på ändå av den enkla anledningen att när jag spelade med livet som insats var enda gången jag kände mig levande.
Citera
2017-05-05, 10:23
Medlem
Punklivs avatar
Mitt experimenterande med RC-droger var väldigt kort men det var lika dumt och riskabelt som det var kort. Jag testade några fentanylanaloger, och den starkaste var acetylfentanyl. Det var här mitt missbruk tog fart, åren innan hade mitt drogande varit ganska harmlöst (jämfört med nu, sett till min ålder körde jag på för hårt redan innan). Detta var en härlig tid av experimenterande och festande, jag mådde dåligt men dämpade det med drogerna och jag kände mig lyckligare även nykter, eftersom hela scenen var ny och spännande. Jag älskade opiater men hade dålig tillgång, samtidigt som jag sket i riskerna på grund av spänningen och allt jobbigt som pågick runt mig.

Efter en läskig överdos som jag turligt nog klarade mig oskadd ifrån trots att jag var ensam lade jag av. Samtidigt såg jag nära vänner gå ner sig på diverse forskningskemikalier, och eftersom min tillgång på traditionella droger blev bättre kände jag inget sug att ge mig på RC:s igen.
Citera
2017-05-06, 06:02
Medlem
- Man vet vad man får, på de seriösa sidorna finns labbanalys
- Det är lagligt
- Hem i brevlådan/ombud, man slipper åka runt halva stan och tjafsa med pundare

En pålitlig kran i sitt eget område är förstås att föredra, men de kommer och går som vi alla vet.
Citera
2017-05-06, 07:58
Medlem
UndeadNinjas avatar
Mycket intressant att läsa alla inlägg om varför ni tar nätdroger och hur ni tänker.

Med läkemedel vet man ju vad man får och med gatudroger vet man ju effekter och bieffekter medan med alla dessa rc-droger finns ingen forskning utan det är nytillverkade designerdroger som i många fall är direkt livsfarliga och även att man inte vet vilka skador de kan ge i det långa loppet.

Själv körde jag en hel del krypton när det fanns men då påstods det bara innehålla helt ofarliga och milda drogen kratom, som det finns stor kunskap om. Dock visade det ju sig innehålla en chemikalie.

Jag läser att många tar dessa nätdroger för att dom är lagliga. Tråkigt tycker jag att man väljer farliga analoger till amfetamin med helt okända skador och bieffekter, pga att Sverige har helt skev lagstiftning gällande narkotika.
Bättre att folk använder medel vi har stor kunskap om så man vet riskerna istället för att med lag tvinga folk att använda farligare och mer skadliga men lagliga preparat.
Citera
2017-05-06, 13:13
Medlem
Zot^s avatar
Jag brukar ingenting alls just nu förutom det jag får av doktorn men jag har använt en del nätdroger under årens lopp. Det har ju funnits en hel del guldklimpar genom åren enligt mig så som JWH-018, som jag personligen gillade mer än cannabis samt 3-MeO-PCP som jag gillade mer än PCP/ketamin och Mephedrone som jag föredrog över MDMA.

Sen är dem ju som sagt obeprövade och man vet inte de biverkningar dem kommer ha på sikt vilket i min mening är den verkliga faran. Så länge man inte doserar som en idiot och låter andra prova dem först så att man kan läsa sig till en vettig dosering innan man använder dem så är den omedelbara faran inte värre än vilken annan drog som helst.

Så just don't overdo it är väl mitt främsta tips och läs på innan ni provar om ni nu är intresserade samt investera i en vettig milligramvåg.
Citera
2017-05-06, 21:45
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det är lätta att får tag på och man slipper umgås med en massa pundare. Jag vill inte ha någon kontakt med min gamla pundarkompisar för de är lika med trubbel och snutspan. Bättre att gå till konsum och hämta ut ett paket med lite godis i och sedan hem.
Och rc-drogerna är inte så mycket farligare än de vanliga drogerna. Och man håller ju sig uppdaterad om det är en dålig eller farligt substans när man läser på flashback.

resonerar precis som du, möta upp pundare eller gamla pundarpolare, byta nr osv leder bara till kaos i slutändan. Folk som lovar & snackar massa skit. Ja då är det fan bättre att bara knalla ner på ica dagen efter & till 95% få vad man önskar, läser man på noga om en substans & låter andra försökskaninen pröva et tag ökar procenten även mer. Synd bara att det var länge sedan det fanns en 5 poängare bland CS-rc´s
Citera
2017-05-06, 23:24
Bannlyst
Ganska enkelt att svara på.

Läser mycket omdömen och kanske till och med skriver till någon som testat om det är "äkta vara".

Det kan vara minst lika mycket skit i det som man hämtar hos "lokala kranen" vilket jag aldrig gör längre, då jag inte vill träffa pundarna och dylikt.

Mephedrone kan/är mycket renare än det gatutjack man får, definitivt. Kör alltid en acetontvätt på tjacket och efter det kan man se hur mycket skit det varit i det. Men Mephedrone är inte bankat med koffazon/dextropur/ipren/alvedon.
Citera
2017-05-07, 10:53
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
resonerar precis som du, möta upp pundare eller gamla pundarpolare, byta nr osv leder bara till kaos i slutändan. Folk som lovar & snackar massa skit. Ja då är det fan bättre att bara knalla ner på ica dagen efter & till 95% få vad man önskar, läser man på noga om en substans & låter andra försökskaninen pröva et tag ökar procenten även mer. Synd bara att det var länge sedan det fanns en 5 poängare bland CS-rc´s

& så kan man ju beställa den "riktiga" varan relativt lätt via olika darknetsidor med förstås
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in