2020-07-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solkristall
Jag har haft buvidal nu i ca 3 -4 månader .
Tycker det funkar mkt bättre än tabletterna , är så mycket skönare att slippa det där psykiska ”pundandet ” eller hur man ska säga.

Men jag har en fundering , för ungefär 5 veckor sedan så fick jag min veckodos under naveln, enda gången hittills jag har tagit där.
Och nu så har jag fått en stor hård knöl där. Känns som medlet har blivit fett inkapslat .
Gör ont när man tar där och när man har byxor på sig , just för att knappen hamnat just där.

Är det någon annan som har fått något liknade ?
Ska dit imorgon så ska fråga dom då ang det, men blev bara så nojig, får för mig att jag är mår dåligt pga det.
SHIT de är just sånt här skit jag inte orkar med lider med dej.
Citera
2020-07-10, 13:10
Medlem
Det går bra när m a sköter sig!! Det fick jag bevis på idag. Har ju velat byta bort espranor helvetet och idag fick jag dessutom veta varför. Då jag åkte dit en gång på smuggla ut suben så fick jag espranor. Nu gav han mig mono buprenorfin och höjde mig från 18 till 20 😀😀. Detta hade varit fullständigt otänkbart för bara 2 månader sen. Han förklarade att han ger mig en chans att få vanliga sub men att jag absolut inte får några mer chanser. Nu är det bara jobba mot take away. Vet själv att allt kommer bli så mycket enklare nu. Haha höll på bli råknas han trodde jag ville byta till subuxone fick snabbt rätta till det :P Laro har verkligen hjälpt mig enormt nu då jag tittar tillbaka innan så var det benso som stod på receptlistan och jämför jag sista året fast det inte varit en dans på rosor visst fan lever jag bättre ändå. Förstår mig inte på dem som ser sub som knark fast man har det på recept okunnighet eller avundsjuka. Buvidal har jag blivit erbjuden en gång mne tackade snabbt nej. En polare har 40 mg i veckan och det går ju inte alls bra för han. Benzar varje vecka i slutet på veckan samt så håller den inte. Sista 2 dagarna är han ju nästan dålig och dessutom har han haft vävnadadöd på injektionsstället. Men kul för er som funkar på den. Någon som vet hur snabbt man kan få take away då man varit på behandling i 3 mån mna måste väl visa i 1-1,5 månad sen då man kommer hem att det fortsätter funka va?
Citera
2020-07-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Det går bra när m a sköter sig!! Det fick jag bevis på idag. Har ju velat byta bort espranor helvetet och idag fick jag dessutom veta varför. Då jag åkte dit en gång på smuggla ut suben så fick jag espranor. Nu gav han mig mono buprenorfin och höjde mig från 18 till 20 😀😀. Detta hade varit fullständigt otänkbart för bara 2 månader sen. Han förklarade att han ger mig en chans att få vanliga sub men att jag absolut inte får några mer chanser. Nu är det bara jobba mot take away. Vet själv att allt kommer bli så mycket enklare nu. Haha höll på bli råknas han trodde jag ville byta till subuxone fick snabbt rätta till det :P Laro har verkligen hjälpt mig enormt nu då jag tittar tillbaka innan så var det benso som stod på receptlistan och jämför jag sista året fast det inte varit en dans på rosor visst fan lever jag bättre ändå. Förstår mig inte på dem som ser sub som knark fast man har det på recept okunnighet eller avundsjuka. Buvidal har jag blivit erbjuden en gång mne tackade snabbt nej. En polare har 40 mg i veckan och det går ju inte alls bra för han. Benzar varje vecka i slutet på veckan samt så håller den inte. Sista 2 dagarna är han ju nästan dålig och dessutom har han haft vävnadadöd på injektionsstället. Men kul för er som funkar på den. Någon som vet hur snabbt man kan få take away då man varit på behandling i 3 mån mna måste väl visa i 1-1,5 månad sen då man kommer hem att det fortsätter funka va?

Det är så stor skillnad på rutinerna mellan olika mottagningar. Där jag går nu får jag ledig helg efter att ha varit helt ren från allt annat i drygt 5 månader, och jag bytte till mitt nuvarande team för ca 2 månader sedan. Hade jag gått kvar på min gamla mottagning så hade jag nog fått hämta på apotek nu, vilket ingen får på mitt nuvarande.
Citera
2020-07-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solkristall
Jag har haft buvidal nu i ca 3 -4 månader .
Tycker det funkar mkt bättre än tabletterna , är så mycket skönare att slippa det där psykiska ”pundandet ” eller hur man ska säga.

Men jag har en fundering , för ungefär 5 veckor sedan så fick jag min veckodos under naveln, enda gången hittills jag har tagit där.
Och nu så har jag fått en stor hård knöl där. Känns som medlet har blivit fett inkapslat .
Gör ont när man tar där och när man har byxor på sig , just för att knappen hamnat just där.

Är det någon annan som har fått något liknade ?
Ska dit imorgon så ska fråga dom då ang det, men blev bara så nojig, får för mig att jag är mår dåligt pga det.
Jag har exakt samma sak och det är inget farligt så take a chillpill
Citera
2020-07-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamboom666
Ville kolla här hur lång tid det tar och komma in på laro och vad som krävs?
Blir socialen inkopplad?
Hur lång tid får man vänta på och få hjälp oavsett om det blir laro eller inte?
Jag har haft opiater och opioider utskrivet tidigare bla oxycontin, temgesic, oxynorm. Sen efter det har jag sjävmedicimerat mig med subutex och suboxone i snart 5 år. Detta har jag inte berättat för någon läkare.
Känner bara att jag inte orkar, skäms över att jag inte kan sluta själv och sen lägga korten på bordet för någon läkare. Är livrädd att jag ska få en stämpel och sen inte få hjälp. Har ett barn också som jag är själv med. Sen står det i min journal mm. Har ersättning från FK nu så är rädd att dom utförsäkrar mig.
Funderar på och ringa beroende mottagningen där jag bor imorgon. Känner att detta är sista pusselbiten som jag måste få ordning på.

Tänk dig för minst 50 gånger innan du väljer LARO. Kolla alla andra möjligheter före. Jag önskar att jag gjorde det. Hoppas det löser sig för dig.
Citera
2020-07-22, 20:28
Medlem
Jag har haft buvidal veckodos och det funkade skapligt bra, jag gjorde ett test för att kolla nivåerna och hade då : Buprenorfin (08 ng/n) - Norbuprenorfin (0,9 ng/g)
Vad innebär dessa nivåer?

Nu har jag gått över på månads injektoner, och efter knappt en vecka börjar abstinensbesvär komma krypande, någon annan som också haft problem med månadsinjektionerna?
Citera
2020-07-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamboom666
Ville kolla här hur lång tid det tar och komma in på laro och vad som krävs?
Blir socialen inkopplad?
Hur lång tid får man vänta på och få hjälp oavsett om det blir laro eller inte?
Jag har haft opiater och opioider utskrivet tidigare bla oxycontin, temgesic, oxynorm. Sen efter det har jag sjävmedicimerat mig med subutex och suboxone i snart 5 år. Detta har jag inte berättat för någon läkare.
Känner bara att jag inte orkar, skäms över att jag inte kan sluta själv och sen lägga korten på bordet för någon läkare. Är livrädd att jag ska få en stämpel och sen inte få hjälp. Har ett barn också som jag är själv med. Sen står det i min journal mm. Har ersättning från FK nu så är rädd att dom utförsäkrar mig.
Funderar på och ringa beroende mottagningen där jag bor imorgon. Känner att detta är sista pusselbiten som jag måste få ordning på.

Du ska snarast söka till närmaste laroprogram, eller om du är obekväm med det sök ett laroprogram någon annanstans.
Jag var i din situation senast nu i våras och sökte hjälp.
Vare sig Soc eller Försäkringskassan är något du behöver oroa dig för. Soc tar inte barn från någon som försöker sluta med droger och läkaren på laro kommer sjukskriva dig så länge du behöver. Jag blev sjukskriven sex månader och sen ska det utvärderas hur jag mår innan det blir tal om jobb igen.
Dom på laroprogrammet som utvärderar dig kommer ta hänsyn till att du är motiverad så dom kommer garanterat att hjälpa dig.

Hör av dig hur det går.
Citera
2020-07-23, 19:57
Medlem
Är det någon som trappat ut sin medicin som kan beskriva lite hur det gick till? Och hur det funkar nu efteråt?
Citera
2020-07-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykand
Jag har haft buvidal veckodos och det funkade skapligt bra, jag gjorde ett test för att kolla nivåerna och hade då : Buprenorfin (08 ng/n) - Norbuprenorfin (0,9 ng/g)
Vad innebär dessa nivåer?

Nu har jag gått över på månads injektoner, och efter knappt en vecka börjar abstinensbesvär komma krypande, någon annan som också haft problem med månadsinjektionerna?
Måste nog höja dosen till mer än 4gånger veckodosen, då det är bundet till en tyngre öster, som släpper ut söligt i början, sen går det fortare och fortare, ta upp det med din läkare.
Citera
2020-07-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Måste nog höja dosen till mer än 4gånger veckodosen, då det är bundet till en tyngre öster, som släpper ut söligt i början, sen går det fortare och fortare, ta upp det med din läkare.

Jag var inne och klagade på månads injektionerna och jag ska få gå tillbaka på veckoinjektioner.
Dom ska skicka tillbaka deras månadsinjektioner till tillverkaren, det var fler som klagat.
Jag tyckte månadsinjektionerna gav en bra skjuts de första dagarna, men sen sjönk nivåerna snabbt, och så ska det ju inte vara.

Veckoinjektionerna tyckte jag var rätt bra, efter ett par veckor börjar nivåerna stabiliseras och man mår bättre och bättre, dock tror jag man inte når så höga nivåer som med oral suboxone, men man vinner ju på att man slipper behovet av att " ta nåt " varje morgon.
Citera
2020-07-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykand
Du ska snarast söka till närmaste laroprogram, eller om du är obekväm med det sök ett laroprogram någon annanstans.
Jag var i din situation senast nu i våras och sökte hjälp.
Vare sig Soc eller Försäkringskassan är något du behöver oroa dig för. Soc tar inte barn från någon som försöker sluta med droger och läkaren på laro kommer sjukskriva dig så länge du behöver. Jag blev sjukskriven sex månader och sen ska det utvärderas hur jag mår innan det blir tal om jobb igen.
Dom på laroprogrammet som utvärderar dig kommer ta hänsyn till att du är motiverad så dom kommer garanterat att hjälpa dig.

Hör av dig hur det går.

Ska ringa dit imorgon och se om jag kan få prata med någon. Det blir ohållbart annars. Hur lång tid tog det för dig och få hjälp från den dagen du sökte hjälp?
Citera
2020-07-28, 10:43
Medlem
Knekten13s avatar
Hej.

Här om dagen så satt jag och min vårdkontakt på laro och pratade lite och vi kom in på hur de olika medicinern smakar.

Jag frågade om mitt metadon var smaksatt med hallon och fick såklart svar att hon inte hade en aning eftersom hon inte hade smakat. Inte så oväntat kanske.

Men efter det så sa hon att suboxone smakade citrus eller citron och jag blev då fundersam och frågade hur hon kunde veta det, hade hon smakat?

Hon förklarade att dom hade fått smakat på en placebo tablett som skulle ha smakat likadant.

Då till min fråga.. Kan det vara så att dom ger ut "placebo" subuxone och eventuellt vanligt buprenorfin samt kanske till och med metadon?

När jag gick på buprenorfin för ett tag sedan innan jag böt till metadon så var det inga problem för mig i alla fall att hoppa över en dag då och då. Jag hade en dos på 24mg om dagen då också så det kanske spelar roll?

Det är värre med metadon, där kan jag bli dålig redan på kvällen ibland. Inte jätte dålig med jag känner av det lite.

Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in