2019-10-24, 12:42
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag har sökt till laro och ska på bedömningssamtal snart, inom 1 månad förhoppningsvis. Jag missbrukar Subutex varje dag. Jag tar såklart andra substanser också, det som erbjuds. Bor i en liten stad så man får ta det som erbjuds för tillfället. Men Subutex är min huvuddrog och jag är så less på att jaga det hela tiden och det blir så dyrt i längden.
Jag har även varit på 3 behandlingshem, som gick åt helvete. Har klivit på varje gång.
Jag hade turen för några veckor sedan att få tag på Metadon, så jag testade såklart det. Jag tog 50 mg och mådde så helvetes sjukt jävla bra!
Så jag undrar vad som krävs för att man ska få Metadon på Laro istället för Buprenorfintabletter? Är det bara djupt nedgångna horsare som får Metadon för att Buprenorfinet inte räcker till?
Kan man inte klaga på en massa biverkningar av Buprenorfintabletterna som Laro delar ut och på den vägen få Metadon?
Vad säger ni?

Alltså att klaga för sakens skull för att lura till dig meta låter idiotiskt. Ge bup en ärlig chans.

Du kommer inte gå runt och må bra bara för att du har meta utan du vänjer dig m det med.
Och det är svårare att sluta med och har mkt mer biverkningar .

Kan du klara dig på buprenorfin så gör det!

Jag var också övertygad att jag behövde meta men efter höjningar så försvann suget till en hanterlig nivå .

Lycka till
Citera
2019-10-24, 13:06
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Alltså att klaga för sakens skull för att lura till dig meta låter idiotiskt. Ge bup en ärlig chans.

Du kommer inte gå runt och må bra bara för att du har meta utan du vänjer dig m det med.
Och det är svårare att sluta med och har mkt mer biverkningar .

Kan du klara dig på buprenorfin så gör det!

Jag var också övertygad att jag behövde meta men efter höjningar så försvann suget till en hanterlig nivå .

Lycka till

Ja, du gav mig en liten tankeställare faktiskt. Det är nog inte värt att må bra några veckor för att få ha Metadon. För det är ju som du säger att Metadon har mycket fler biverkningar + att man ska ju förmodligen en vacker dag sluta med det och det är betydligt mer besvärligt att sluta med än Buprenorfin.
Citera
2019-10-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ja, du gav mig en liten tankeställare faktiskt. Det är nog inte värt att må bra några veckor för att få ha Metadon. För det är ju som du säger att Metadon har mycket fler biverkningar + att man ska ju förmodligen en vacker dag sluta med det och det är betydligt mer besvärligt att sluta med än Buprenorfin.
Bra

Jag själv gjorde så att jag minimerade intaget så länge jag kunde. Försökte få 8a mg räcka. Jag hade ingen chans och fick till slut kapitulera och gå upp till 12mg. Jag vill ju gå av detta i framtiden när jag har det bättre. Just nu kämpar jag med att få ordning på känslolivet och det mentala. Jag är sinnessjuk från början. Det var det som fick mig att börja.

Allt går bra nu för tiden. Lite yrkesmässig och ekonomisk osäkerhet leder till avgrundsdjup ångest ibland. Men jag gör mitt bästa och det är okej. Känns bra att äntligen kunna ta körkort osv.
Citera
2019-10-24, 13:29
Medlem
KringExs avatar
Jag skulle helst bara vilja ha 2 mg/dag om jag kommer med i Laro, för det behövs inte mer. Jag tycker att dom delar ut väldigt onödigt höga doser.
Alla jag vet får starta med 4 mg, och får sedan höja tills dom säger att dom känner sig nöjda. Dom flesta går på 14-16 mg som jag känner.
Jag hoppas att teamet jag hamnar hos går med på att jag får gå på 2 mg.
Tror ni att det är möjligt?
Citera
2019-10-24, 17:02
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Jag skulle helst bara vilja ha 2 mg/dag om jag kommer med i Laro, för det behövs inte mer. Jag tycker att dom delar ut väldigt onödigt höga doser.
Alla jag vet får starta med 4 mg, och får sedan höja tills dom säger att dom känner sig nöjda. Dom flesta går på 14-16 mg som jag känner.

Borde inte vara några som helst problem att du vill ha låg dos .
Aldrig hört om nån med så låg, förutom vid uttrappning.

Vet inte hur din historik ser ut men kanske kan de anse att om 2mg räcker så har du inte tillräckliga problem för att kvalificera t laro, ingen aning.
Men iaf klokt att börja med så låg dos som möjligt!
Citera
2019-10-27, 11:22
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:

2mg är väldigt lite om man vart beroende av opiater. Kan bli att dom inte antar dej i programmet.
Citera
2019-10-27, 12:20
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Borde inte vara några som helst problem att du vill ha låg dos .
Aldrig hört om nån med så låg, förutom vid uttrappning.

Vet inte hur din historik ser ut men kanske kan de anse att om 2mg räcker så har du inte tillräckliga problem för att kvalificera t laro, ingen aning.
Men iaf klokt att börja med så låg dos som möjligt!

I teamet jag ska börja så startar man alltid med 4 mg. Sen trappas man uppåt allt eftersom. Men om jag säger att jag känner mig nöjd med 2 mg så tycker man ju inte att det borde vara några problem att få det. Jag tror inte att dom kommer att ifrågasätta om jag ens behöver vara med i Laro. Ju lägre dos man vill ha desto mer nöjda borde dom ju vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
2mg är väldigt lite om man vart beroende av opiater. Kan bli att dom inte antar dej i programmet.

Som jag svarade ovan, jag tror inte att det kommer att vara något problem. Nu går jag dagligen på 8-16 mg/dygn, men det går att klara sig på 2 mg/dygn
Citera
2019-10-27, 12:31
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
I teamet jag ska börja så startar man alltid med 4 mg. Sen trappas man uppåt allt eftersom. Men om jag säger att jag känner mig nöjd med 2 mg så tycker man ju inte att det borde vara några problem att få det. Jag tror inte att dom kommer att ifrågasätta om jag ens behöver vara med i Laro. Ju lägre dos man vill ha desto mer nöjda borde dom ju vara.

Som jag svarade ovan, jag tror inte att det kommer att vara något problem. Nu går jag dagligen på 8-16 mg/dygn, men det går att klara sig på 2 mg/dygn

Varför tar du 8-16mg om dagen om du klarar dej på 2mg?
Citera
2019-10-27, 12:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Varför tar du 8-16mg om dagen om du klarar dej på 2mg?

För att jag fungerar som så många andra narkomaner gör... finns det piller hemma så äter jag upp dom
Citera
2019-10-27, 12:53
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
För att jag fungerar som så många andra narkomaner gör... finns det piller hemma så äter jag upp dom

Ok😀
Citera
2019-10-28, 14:38
Medlem
KringExs avatar
Jag kom på en till fråga. I början får man alltid Suboxone-filmer 4 mg/dag i början på teamet jag eventuellt ska börja hos (bara jag klarar dom 4 veckor man ska pissa in sig på). Men jag ska klaga på att jag får så pass ont i tandköttet att jag knappt kan borsta tänderna. Min flickvän fick den biverkningen och fick byta så jag kommer att säga att jag också får väldans ont i tandköttet.
Då är nästa steg Espranor, och dom innehåller gelatin. Jag kommer då att säga att jag är vegetarian och tänker absolut inte äta dom, och det kan dom väl inte säga något om?
I bästa fall får jag då byta till vanliga Buprenorfintabletter, eller i värsta fall byta till vanliga Suboxonetabletter. Men får jag Suboxone så kommer jag att klaga på diverese biverkningar och att jag kräks 30-60 minuter varje dag efter intag.
Men dom kan väl inte tvinga mig att testa Espranor om jag säger att jag är vegetarian och vägrar äta produkter dom innehåller gris, eller hur?
Citera
2019-10-28, 16:55
Medlem
Citat:
Jag kom på en till fråga. I början får man alltid Suboxone-filmer 4 mg/dag i början på teamet jag eventuellt ska börja hos (bara jag klarar dom 4 veckor man ska pissa in sig på). Men jag ska klaga på att jag får så pass ont i tandköttet att jag knappt kan borsta tänderna. Min flickvän fick den biverkningen och fick byta så jag kommer att säga att jag också får väldans ont i tandköttet.
Då är nästa steg Espranor, och dom innehåller gelatin. Jag kommer då att säga att jag är vegetarian och tänker absolut inte äta dom, och det kan dom väl inte säga något om?
I bästa fall får jag då byta till vanliga Buprenorfintabletter, eller i värsta fall byta till vanliga Suboxonetabletter. Men får jag Suboxone så kommer jag att klaga på diverese biverkningar och att jag kräks 30-60 minuter varje dag efter intag.
Men dom kan väl inte tvinga mig att testa Espranor om jag säger att jag är vegetarian och vägrar äta produkter dom innehåller gris, eller hur?

Filmerna brukar väl alltid vara från början men att byta från dom ska inte vara några problem alls, att få subuxone tabletterna är enkelt. Skulle inte påstå att vanliga Buprenorfin är svåra att få heller. Nu är det ju från mottagning till mottagning dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in