2017-04-28, 18:44
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillfisken
.
För övrigt anser jag att TS lider av lite "graduation goggles" då hela 80-talet beskrivs som en idyllisk midsommarafton där alla älskar varandra. En del saker var säkert bättre då, men mycket annat har även blivit bättre.

Det som blivit bättre sen 80 talet, hade väl blivit ännu bättre utan invandringen...?
Citera
2017-04-28, 18:48
Medlem
oldtimedrunks avatar
Ja Sverige var ett paradis under min barndom(80talet)i jämförelse med dagens mångkulturkaos.

Alla vuxna personer i ens närhet(grannar osv) hjälpte till att fostra ungarna utan att föräldrarna började mordhota varandra för att deras skitunge fick en tillsägelse för sitt uppstudsiga beteende.

Skottlossning gav krigsrubriker.

Olåsta ytterdörrar.

Respekt för vuxna och auktoriteter.

Fick sig en lavett eller smisk om man uppförde sig illa.

Ren natur.
Citera
2017-04-28, 19:00
Medlem
Ollonets avatar
Danmark hade aldrig övervägt gränskontroller mot Sverige om vi inte haft en invasion av Afrikaner och Araber. Ni som försöker försvara invasionen måste vara fel knullade och helt hjärntvättade av SR SVT och resten av Sveriges agenda journalistik.
Citera
2017-04-28, 19:04
Medlem
Harald99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Sverige hade varit totalt fucking unbelievable och underbart! Sverige på 80/90-talen framstod såsom ett framgångsrikt och framåtsträvande land med visioner och jämställdhet, trygghet, en företagsanda som bara kunde slås utav de största länderna i världen.

Fy, fasiken vad jag längtar tillbaks till denna tid! Jag tar gärna x antal år utav stålbad nu för att rensa upp i gamla Svedala - men jag vet att detta är försent. Demografin är totalhavererad och tryggheten kommer aldrig återkomma. Det är konstigt att vi som romantisera kring dessa tider blir hånade! Hur i helvete kan man håna någon och kalla dem för bakåtsträvare för att man vill leva i ett land som man förr älskade? Det är väl ALLA de som röstat fram detta kaos och viljan att göra Sverige till ett veritabelt bananland som skulle må illa och få stå till svars med vad de gjort?!

De som ej kan säga att Sverige var mycket bättre förr, kan ej ha levt på 70/80/90-talet...

Kunde inte vara mer enig i det du skriver!
De som hånar är de som inte kan eller vill se det som varit.
Söndercurlade och skedmatade ynglingar går längst fram i ledet, tillsammans med övriga fredsskadade dårar som aldrig har haft något att försvara.
Då tenderar man enklare att ge bort det som tidigare generationer kämpat hårt för.
Det räcker att se på våra nordiska grannar som t ex har en helt annan historia under 1900 talet. Har man varit ockuperad och/eller slagit för sin överlevnad så är man inte lika benägen att ge bort allt till första bästa lycksökare från 3:e världen. Det är ingen slump att det är gamla östblockets länder som är minst benägna att rulla ut röda mattan åt den muslimska invasionen.

Jag jobbar med en del betydligt yngre kollegor som nästan hänfört har hört talas om denna tid förra seklet, när Sverige var ett helt annat land, och nästan uteslutande till det bättre på alla plan.
Pratar man sedan med de som var med även på 50- och 60-talet så blir utopin och skillnaden gentemot dagens samhälle än större.
Tyvärr tror jag att det bara kommer att bli värre...

Sverige är ett förlorat land och man måste planera sin framtid utifrån dessa premisser.
Citera
2017-04-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag känner inte igen din beskrivning alls.
Jag antar att du är runt 20 år? Du kan omöjligt ha levt på 70- eller 80-talet?
Citera
2017-04-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nä men konstigt då - eftersom du är just en svartmuskig invällare själv, så ser du självfallet inga problem med att vita människor i Sverige blir i minoritet för att sakta utrotas utav orcher och tredjevärldenpatrask.
Aha. Jag insåg inte detta, utan trodde att hon helt enkelt har för ung för att ha egna minnen. Antagligen tycker hon att Sverige 2017 är ett idealiskt samhälle, med tanke på sitt gamla hemland.
Citera
2017-04-28, 19:53
Medlem
Hade varit lungt och skönt , fan vilket jävla liv det är på svartingar skriker på bussen , tuben och då pratar dem i luren. Kommer de i grupp får man fan sätta på sig hörselskydd.
Citera
2017-04-28, 19:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
100% av alla brott hade begåtts av vita Svenskar.

Många skulle väl begåtts av finnar (sett till andel av populationen), möjligen hade det fortsatt varit överrepresentation bland juggar och sydamerikaner (också det nu en betydande del redan då i populationen).

Men vi skulle förmodligen ha sluppit den extrema överrepresentation vi ser idag till att enbart vara just överrepresentation till att nu det är ovanligt med en vit svensk i vissa brott.

I övrigt hade vi mått alldeles utmärkt och världen hade säkert också gjort det med tanke på att nu bara en liten del av indraget bistånd för att Ahmed 27 (men låtsas vara 17) år ska få stanna i Sverige liksom hjälper tusentals i Afrika till ett drägligare liv. Svenska unga kunde flytta hemifrån, alla svenskar kunde gå till tandläkaren, extremt många svenskar hade fortsatt varit i liv då antingen varit utsatta för våldsbrott eller nu dött för att vården inte pallat med alla dessa extra som dessutom söker upp en läkare för minsta lilla åkomma.
Citera
2017-04-28, 19:57
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag känner inte igen din beskrivning alls.

Kanske för att du inte skrivit trådstarten?

Var den där one-linern verkligen ett riktigt argument?

Nästa argument blir kanske:
Citat:
Jag tycker du har fel.
Citera
2017-04-28, 20:02
Medlem
Då jag gick på högstadiet fanns en enda neger och han va adopterad.
Sverige va ett härligt land där till och med Stockholm hade ett sunt klimat.
Idag är varenda liten ort nerlusad av folkslag jag inte har något alls gemensamt med.
Nyheterna är förvisso mer spännande idag då någon mördats eller våldtagits så fort man läser eller tittar.
I dagens Sverige är allt politiskt och antingen hatar man Jimmie Åkesson eller så hatar man samhällets ödesdigra utveckling.
Inte ens våra komiker och musiker kan låta bli att vara politiska istället för att roa folket.
Det värsta i dagens Sverige är att det är svårt att se ljuset i tunneln.
Det går ju fan inte ens åka tåg längre utan att den svarta adeln förstör atmosfären.I värsta fall åker ju kniven fram då konduktören ska kolla biljetterna.För att inte tala om badhus,bibliotek,sjukhus eller skolor.
Skjutningar och bilbränder kanske är spännande att läsa om men jag vill ha tillbaka de händelselösa nyheterna.
Citera
2017-04-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Jag har besökt Malmö, Göteborg och STHML de senaste åren och därifrån är mina exempel tagna.

Det du ser är bara en liten del av Sverige, det är storstäderna, det är Örebro, vissa delar av Norrköping som har problem.

Men åker du ut på landsbygden är det på många håll helt annorlunda, en viss del av problemen finns inte eftersom det finns bättre integration på vissa håll.

Håll dej undan dessa ställen, åk hellre till landsbygden, skärgården då får du uppleva något helt annat.
Citera
2017-04-28, 20:10
Medlem
[quote=Ducadream|60582108]Svenskarna uppfann inte industrialiseringen. Det måste ha kommit hit på något sätt.

OnT: Ni vita män som PM:ar mig och hotar mig till livet; ni är löjliga. Har ni inget liv? [/QUOTE]
Om detta håller jag med dig helt, om det nu stämmer.

Däremot har du totalt fel, i dina åsikter om hur väl vårt land fungerade tidigare, jämfört med kaoset idag. Oavsett din etnicitet, oavsett var du är född, så kan du omöjligt ha levt i Sverige på 70-talet! Skillnaden mot idag är så hårresande, att man inte ens kan gissa att det är samma land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in