Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Sverige hade varit totalt fucking unbelievable och underbart! Sverige på 80/90-talen framstod såsom ett framgångsrikt och framåtsträvande land med visioner och jämställdhet, trygghet, en företagsanda som bara kunde slås utav de största länderna i världen.
Fy, fasiken vad jag längtar tillbaks till denna tid! Jag tar gärna x antal år utav stålbad nu för att rensa upp i gamla Svedala - men jag vet att detta är försent. Demografin är totalhavererad och tryggheten kommer aldrig återkomma. Det är konstigt att vi som romantisera kring dessa tider blir hånade! Hur i helvete kan man håna någon och kalla dem för bakåtsträvare för att man vill leva i ett land som man förr älskade? Det är väl ALLA de som röstat fram detta kaos och viljan att göra Sverige till ett veritabelt bananland som skulle må illa och få stå till svars med vad de gjort?!
De som ej kan säga att Sverige var mycket bättre förr, kan ej ha levt på 70/80/90-talet...
Kunde inte vara mer enig i det du skriver!
De som hånar är de som inte kan eller vill se det som varit.
Söndercurlade och skedmatade ynglingar går längst fram i ledet, tillsammans med övriga fredsskadade dårar som aldrig har haft något att försvara.
Då tenderar man enklare att ge bort det som tidigare generationer kämpat hårt för.
Det räcker att se på våra nordiska grannar som t ex har en helt annan historia under 1900 talet. Har man varit ockuperad och/eller slagit för sin överlevnad så är man inte lika benägen att ge bort allt till första bästa lycksökare från 3:e världen. Det är ingen slump att det är gamla östblockets länder som är minst benägna att rulla ut röda mattan åt den muslimska invasionen.
Jag jobbar med en del betydligt yngre kollegor som nästan hänfört har hört talas om denna tid förra seklet, när Sverige var ett helt annat land, och nästan uteslutande till det bättre på alla plan.
Pratar man sedan med de som var med även på 50- och 60-talet så blir utopin och skillnaden gentemot dagens samhälle än större.
Tyvärr tror jag att det bara kommer att bli värre...
Sverige är ett förlorat land och man måste planera sin framtid utifrån dessa premisser.